Corsair lanserar nätaggregaten SF450 och SF600 för formfaktorn SFX

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar nätaggregaten SF450 och SF600 för formfaktorn SFX

Efter avtäckandet förra året har det blivit dags för Corsair att lansera de nya SFX-nätaggregaten SF450 och SF600, där både modulär uppbyggnad och hög verkningsgrad står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Än så länge finns det inga uppgifter som tyder på att en ATX-adapter skulle medfölja.

Rekommenderar SilverStone PP08 för detta tills vidare.

Permalänk
Avstängd

Riktigt intressanta för ordinarie SFX! Som vanligt producerar Corsair produkter som sopar mattan med konkurrenterna.
Editering: Nya självklara nätaggregatsvalet för formfaktorn måntro?

Permalänk
Medlem

Får se om de är så pass trivsamma som deras ATX agg.
Men kommer nog fortsätta hålla andan till Seasonic ger sig in i SFX nischen.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Äntligen får vi fler SFX nätagg att välja mellan!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Intressant med en aktör till för SFX, har däremot aldrig varit särskilt förtjust i deras nätdelar.

Permalänk
Medlem

92mm-fläkt är en god idé, så om dessa nätagg visar sig ypperliga kvalitetsmässigt och dessutom tysta så är det klart intressant.

Skrivet av r3mpuh:

Som vanligt producerar Corsair produkter som sopar mattan med konkurrenterna.

Det kan jag inte hålla med om, och överdriven märkestrogenhet är inte bra för någon (annan än tillverkaren och aktieägarna).

Mest intressant är vem som egentligen tillverkat dessa nätagg, för Corsair är det definitivt inte. Har inte följt med i SFX-nätaggssvängen på ett tag nu, så är det någon som vet?

Skrivet av sgtspiff:

Men kommer nog fortsätta hålla andan till Seasonic ger sig in i SFX nischen.

Tyvärr verkar de fortsatt totalt ointresserade av SFX, men förr eller senare kanske marknaden växer tillräckligt för att de ska bry sig om det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av backfeed:

Mer intressant är vem som egentligen tillverkat dessa nätagg, för Corsair är det definitivt inte. Har inte följt med i SFX-nätaggssvängen på ett tag nu, så är det någon som vet?

Det ska vara en helt ny plattform som Corsair har utvecklat, inte baserad på någon tidigare konstruktion.

Permalänk
Skrivet av backfeed:

92mm-fläkt är en god idé, så om dessa nätagg visar sig ypperliga kvalitetsmässigt och dessutom tysta så är det klart intressant.

Det kan jag inte hålla med om, och överdriven märkestrogenhet är inte bra för någon (annan än tillverkaren och aktieägarna).

Mest intressant är vem som egentligen tillverkat dessa nätagg, för Corsair är det definitivt inte. Har inte följt med i SFX-nätaggssvängen på ett tag nu, så är det någon som vet?

Tyvärr verkar de fortsatt totalt ointresserade av SFX, men förr eller senare kanske marknaden växer tillräckligt för att de ska bry sig om det.

Skrivet av Laine:

Det ska vara en helt ny plattform som Corsair har utvecklat, inte baserad på någon tidigare konstruktion.

Enligt denna sida är det Great Wall som står producerar dessa,

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm

Permalänk
Medlem

@Nandai:

Ja, det är Great Wall som är OEM, bekäftas av corsair (jonnyguru är corsairs psu gubbe) http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=12365

Permalänk
Medlem

Kul med 92mm-fläkt, gör rätt stor skillnad mot 80mm. Vill dock se lite mer av SFX-L.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG:

Det kommer snart, silverstone ska lansera sin 700w platinum i slutet av månaden om allt går som det ska (sen tar det väl en stund till innan du kan köpa en, men det är på väg)

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant att följa testerna av dessa och framförallt användaråsikterna i förlängningen. För mig som är helnischad på lågvolym i mitx/matx är sfx en underbar idé. Dock står jag klädsamt skeptisk inför corsairs första försök på storleken tills jag blir motbevisad. Hoppas dock på att fler företag i matchen även kan driva på produktutvecklingen. Tycker att man 2016 borde kunna få fram effektiva och tysta nätdelar som inte tar lika mycket plats som en brödrost.

Permalänk
Medlem

Vi behöver flera sfx platinum agg som är passiva, snälla corsair/seasonic

Men nackdelen med många mini itx chassin är att dom inte är lämpade för passivt kylda agg då dom måste vara vända uppåt så värmen kan strömma ur det, ofta är det ett problem.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Verkar spännande, har dock redan ett Silverstone SFX-L 500W

Permalänk
Skrivet av Nandai:

Enligt denna sida är det Great Wall som står producerar dessa,

http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm

Ovanlig corsair använder denna OEM till sina agg. Brukar annars använda cwt, seasonic verkar corsair lämnat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Gray:

Helt klart intressant att följa testerna av dessa och framförallt användaråsikterna i förlängningen. För mig som är helnischad på lågvolym i mitx/matx är sfx en underbar idé. Dock står jag klädsamt skeptisk inför corsairs första försök på storleken tills jag blir motbevisad. Hoppas dock på att fler företag i matchen även kan driva på produktutvecklingen. Tycker att man 2016 borde kunna få fram effektiva och tysta nätdelar som inte tar lika mycket plats som en brödrost.

Värre med gen två se bara när dom lansera CX, första agget/aggen vara för bra så dom släppte gen 2 och var rena döden för dator/omgivning (näst intill).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ingen SFX till ATX adapter medföljer, men vi har en som kommer gå att köpa till löst.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Får se om de är så pass trivsamma som deras ATX agg.
Men kommer nog fortsätta hålla andan till Seasonic ger sig in i SFX nischen.

Du riskerar dö av syrebrist i den takten som nya agg kommer till SFX marknaden.

Skrivet av Broken-arrow:

Värre med gen två se bara när dom lansera CX, första agget/aggen vara för bra så dom släppte gen 2 och var rena döden för dator/omgivning (näst intill).

Skickades från m.sweclockers.com

Helt ärligt så är detta något man ser många märken göra. De gör rev 1 som är "kanon" och sen försöker man leva på märket lite mer i version 2 och göra den billigare eller på något sätt får mer vinst.

Inte för att det är rätt, men det är rätt vanligt tyvärr.
Därför är det enda som gäller, oavsett märke och rev, är att studera vad som finns under huven.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Du riskerar dö av syrebrist i den takten som nya agg kommer till SFX marknaden.

Helt ärligt så är detta något man ser många märken göra. De gör rev 1 som är "kanon" och sen försöker man leva på märket lite mer i version 2 och göra den billigare eller på något sätt får mer vinst.

Inte för att det är rätt, men det är rätt vanligt tyvärr.
Därför är det enda som gäller, oavsett märke och rev, är att studera vad som finns under huven.

Exakt, brukar vara vettigare att vänta in rev 3/4 så kvaliteten stabiliseras och även priserna blir vettiga. Inte alltid rev 1 eller 2 är så bra, utan mjölkar funktioner.

Bara se på TV och speciellt receivers. Kollar man varje år, så läggs först till 4k, sen 4k med 60hz och sist med hdcp 2.0 så man kan se film i 4k (vist 1080p funkar ju fint oftast, men retligt). Då får man se upp ändå med dom nyare receivers, för alla portar har inte hdcp2.0 på vissa modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Värre med gen två se bara när dom lansera CX, första agget/aggen vara för bra så dom släppte gen 2 och var rena döden för dator/omgivning (näst intill).

Skickades från m.sweclockers.com

Hehehe. Hade jag faktiskt missat aldrig varit intresserad av corsairs agg tidigare!

Permalänk
Medlem

Skulle hellre sett att de satsade på SFX-L.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/