Acer Predator Z35 – välvd och överklockad 35-tums 21:9-gaming i 200 Hz

Permalänk
Medlem

Skulle inte orka spela med en skärm som blir mörk eller suddig när mer rör musen.

Permalänk
Avstängd

å lika sluddrigt tal som i förra videon med den här killen

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhiteOnyx:

å lika sluddrigt tal som i förra videon med den här killen

Trycker han gör ett bra jobb. Kvaliteten Thomas levererar i sin recensionerna och hur han förklarar funktioner/begrepp är utan tvekan det bästa Sweclockers har att erbjuda just nu i alla kategorier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Menlösa barns dag är sedan början av 2000-talet utbytt i svenskan till Värnlösa barns dag.
Ledsen men kände mig tvungen att upplysa dig om detta.
Väljer att inte posta någon länk men troligen kommer det ganska högt upp vid en sökning hos Google.
Skål

Haha aa såg det också men plockade bara beskrivningen rakt av från ordlistan för saklighetens skull Skönt att du inte tog illa upp; förväntade mig motstånd a la YouTube. Försökte bara påpeka skillnaden lite försiktigt Tjeena!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av magzflip:

Försökte bara påpeka skillnaden lite försiktigt Tjeena!

Skickades från m.sweclockers.com

O nej det försökte du inte alls, men det är lungt. Alla gör vi fel ;=)

Permalänk
Medlem

Tack för en intressant video. Hade skärmen gått kring 6500kr hade det känts mer rimligt!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av xpanterx:

Maxa inte spelen då

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av nuggets232:

Jättebra recension Thomas, tycker du presenterar och håller ihop det bra i en lagom lång video. Sånt man vill se! Ser fram emot mer presentationer av dig framöver.

Tackar! Syftet är precis det med en kort video, helst under 10 minuter, som sammanfattar produkten och tar upp det viktigaste. Alla detaljer i sin helhet i texten för den som söker den nivån.

Permalänk
Medlem

Jag har varit väldigt mycket offtopic i denna tråden och för att ändra det lite så får jag säga att jag tycker verkligen om att Thomas även gör videorecensioner.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension, har varit intresserad av den här skärmen länge! Men problemen den dras med gör att det inte är värt pengarna. Hade annars kunnat tänka mig ett köp.... får väl vänta lite till

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

O nej det försökte du inte alls, men det är lungt. Alla gör vi fel ;=)

Då vet du mer än jag om vad jag själv tror och tänker men ironin verkar ha gått dig förlorad i vart fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av magzflip:

Då vet du mer än jag om vad jag själv tror och tänker men ironin verkar ha gått dig förlorad i vart fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ironi på internet är sjukt svårt att förstå så missar någon det kan man inte direkt klandra personen för det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag har den har skarmen och den ar riktigt rolig att spela pa. Fungerar perfekt for spel med mycket svart, t.ex Elite Dangerous och Star Citizen. Att komma upp i 200hz ar enkelt eftersom skarmen bara klarar 1080p. Jag ar nojd.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk

Hehe, många som dissar den här skärmen, märker jag. Själv slog jag till på en sådan förförra månaden och är helnöjd än så länge. Den har precis det jag söker: en rejält tilltagen skärmyta i 21:9-format, 1080p-upplösning (förhållandevis lättdriven) och är försedd med G-sync. Att spela Rise of the Tomb Raider eller Witcher 3 på den är mumsfilibabba!

Allt är dock inte perfekt, och jag kan till viss del hålla med om kritiken som framförs. Bildkvalitén kanske inte är den bästa i förhållande till priset man betalar. Designen faller nog inte alla i smaken, själv hade jag föredragit något mindre Transformer-likt på skrivbordet. Den är något överprisad, runt 8000 kr hade varit mera rimligt, enligt min ringa mening.

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockclocksFTW:

Hehe, många som dissar den här skärmen, märker jag. Själv slog jag till på en sådan förförra månaden och är helnöjd än så länge. Den har precis det jag söker: en rejält tilltagen skärmyta i 21:9-format, 1080p-upplösning (förhållandevis lättdriven) och är försedd med G-sync. Att spela Rise of the Tomb Raider eller Witcher 3 på den är mumsfilibabba!

Allt är dock inte perfekt, och jag kan till viss del hålla med om kritiken som framförs. Bildkvalitén kanske inte är den bästa i förhållande till priset man betalar. Designen faller nog inte alla i smaken, själv hade jag föredragit något mindre Transformer-likt på skrivbordet. Den är något överprisad, runt 8000 kr hade varit mera rimligt, enligt min ringa mening.

Håller med om att skärmen har sina brister, men dom visste jag om innan jag köpte den.

Kör mest fps & gillar höga hz. Eftersläpningar är inget jag märker av när man spelar, förutom i css på vissa banor i vissa situationer. Tycker att 144Hz utan gsync funkar bäst på gamla spel som css & med gsync för Stars Wars & BF4.

Trodde 35" skulle bli för stort, men hoppas redan på större välvda skärmar som typ 48".

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av upf:

Håller med om att skärmen har sina brister, men dom visste jag om innan jag köpte den.

Kör mest fps & gillar höga hz. Eftersläpningar är inget jag märker av när man spelar, förutom i css på vissa banor i vissa situationer. Tycker att 144Hz utan gsync funkar bäst på gamla spel som css & med gsync för Stars Wars & BF4.

Trodde 35" skulle bli för stort, men hoppas redan på större välvda skärmar som typ 48".

Ha, känner igen det där. När man packat upp en ny större bildskärm och fått den på plats så tänker man: "Wow, vilken jätte." Men när man använt den ett tag och vant sig vid storleken brukar man tänka: " Hmmm, några tum till hade inte varit fel ändå..." En kurvad 48" ultrawide vore inte dumt alls, men tyvärr skulle jag inte få plats med en sådan på mitt redan belamrade skrivbord (dessutom hade den nog kostat mer än vad jag varit villig att betala).

Det lilla problemet med eftersläpningar var jag också medveten om innan köp efter att ha läst ett test på TFT Central. Inget som stör mig det minsta heller, jag sitter mest och är salig över panoramavyn i kombination med G-sync i mina favoritspel.

Visa signatur

Main: i9-9900, 32 Gb, RTX 3080 12 Gb, Win 11 + Mac Mini 2014
Övriga: i7-8700, 16 Gb, GTX Titan X (M) | i7-4770T, 32 Gb, GTX Titan | i7-870, 16 Gb, GTX 550 Ti | Core 2 Duo E7400, 2 Gb, Radeon HD6670 | PowerMac G4 Dual, 2 Gb, Radeon 9600 Pro PC/Mac Ed

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Håller med om att skärmen har sina brister, men dom visste jag om innan jag köpte den.

Kör mest fps & gillar höga hz. Eftersläpningar är inget jag märker av när man spelar, förutom i css på vissa banor i vissa situationer. Tycker att 144Hz utan gsync funkar bäst på gamla spel som css & med gsync för Stars Wars & BF4.

Trodde 35" skulle bli för stort, men hoppas redan på större välvda skärmar som typ 48".

Oj vad lika vi tänker. Jag sitter med 50" 16:9 dock så gör PPIn att jag måste sitta 1,8 meter ifrån. Den här har dubbla ppin och är väl i storleken av en 32" 16:9. Fick nackspärr när jag satte 50" på cockpiten så mindre vertikal information är nog bra för ergonomin i min setup

Jag lirade ett par år med en 720p 32" på cockpiten så jag är inte direkt livrädd över upplösningen. Högre hade absolut vart märkbar men tyvärr efter CRT har jag blivit van vid att måsta offra bildkvalitet någonting måste ge efter liksom när det gäller lcd.

Tror och hoppas att jag är hyfsat bekväm med den en halvmeter ifrån. Riktigt synd på brist på vesa fäste ifall jag finner det svårt att få den nära nog.

tftcentral.co.uk har bra mätningar också som visar varför speciellt svarta objekt släpar efter. Efter 0-55 rgb eller vad man säger så presterar den närmare X34 ex. Så det är ju fullt möjligt att X34 upplevs ha bättre bildflyt trots lägre uppdateringsfrekvens beror på hur bekväm man blir med ulmb som X34 saknar.

Min Sony W6 har ju den funktionen också men den monitorn saknar främst ljusstyrka för att kompensera. Första lcdn jag ägt som inte är ljuskanon. Flimmer har den men det hade det vart lite lättare att leva med än den tappade kontrasten.

Apropå kontrast så verkar den inte värdesättas särskilt högt? Svärta är viktigt men nu kanske det ändå är akilleshälen med Z35 ironiskt nog med tanke på hur långsamt panelen uppdaterar från 0-55. Tftcentrals mätningar verkar ju inte ljuga av sweclocker recensionen att döma. Kör man ULMB så dödar man de fina kontrastsiffrorna rätt duktigt.

Färgskiftningar sonys VA paneler har inte lidit av dem i någon större grad får se hur det fungerar här. Jag får bra uniform bild på min 50" W6a sittande i epicentrum.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Oj vad lika vi tänker. Jag sitter med 50" 16:9 dock så gör PPIn att jag måste sitta 1,8 meter ifrån. Den här har dubbla ppin och är väl i storleken av en 32" 16:9. Fick nackspärr när jag satte 50" på cockpiten så mindre vertikal information är nog bra för ergonomin i min setup

Jag lirade ett par år med en 720p 32" på cockpiten så jag är inte direkt livrädd över upplösningen. Högre hade absolut vart märkbar men tyvärr efter CRT har jag blivit van vid att måsta offra bildkvalitet någonting måste ge efter liksom när det gäller lcd.

Tror och hoppas att jag är hyfsat bekväm med den en halvmeter ifrån. Riktigt synd på brist på vesa fäste ifall jag finner det svårt att få den nära nog.

tftcentral.co.uk har bra mätningar också som visar varför speciellt svarta objekt släpar efter. Efter 0-55 rgb eller vad man säger så presterar den närmare X34 ex. Så det är ju fullt möjligt att X34 upplevs ha bättre bildflyt trots lägre uppdateringsfrekvens beror på hur bekväm man blir med ulmb som X34 saknar.

Min Sony W6 har ju den funktionen också men den monitorn saknar främst ljusstyrka för att kompensera. Första lcdn jag ägt som inte är ljuskanon. Flimmer har den men det hade det vart lite lättare att leva med än den tappade kontrasten.

Apropå kontrast så verkar den inte värdesättas särskilt högt? Svärta är viktigt men nu kanske det ändå är akilleshälen med Z35 ironiskt nog med tanke på hur långsamt panelen uppdaterar från 0-55. Tftcentrals mätningar verkar ju inte ljuga av sweclocker recensionen att döma. Kör man ULMB så dödar man de fina kontrastsiffrorna rätt duktigt.

Färgskiftningar sonys VA paneler har inte lidit av dem i någon större grad får se hur det fungerar här. Jag får bra uniform bild på min 50" W6a sittande i epicentrum.

The Z35 supports VESA standard 100mx100m mount. Finns instruktion om hur på denna url: http://community.acer.com/t5/Predator-Monitors/How-to-remove-...

När man väl provat på 21:9 så vill man inte gå tillbaks till 16:9. Quake i 144Hz är precis som att köra på en crt, helt överlägsen känsla.
Eftersläpningar är inget man märker när man spelar, sitter man enbart & kollar efter fel & brister då ser man dom.

Kör 144Hz alla dagar över 120Hz ULMB.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det ska va större 16:9 i sådana fall. Apropå CRT så skulle jag väl tro att snarare ulb tar en närmare. Just eftersläpen är ju det som det är mindre av med CRT. Lite flimmer kan ju simulera 60 hz crt också lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det ska va större 16:9 i sådana fall. Apropå CRT så skulle jag väl tro att snarare ulb tar en närmare. Just eftersläpen är ju det som det är mindre av med CRT. Lite flimmer kan ju simulera 60 hz crt också lol

När det gäller fps så ger 120Hz ULMB märkbar sämre känsla än 144Hz. 60Hz var ju tidigt 90-tal. Hade en grym 17" triniton-skärm från hp som klarade 85Hz. Köpte den hösten 96.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

När det gäller fps så ger 120Hz ULMB märkbar sämre känsla än 144Hz. 60Hz var ju tidigt 90-tal. Hade en grym 17" triniton-skärm från hp som klarade 85Hz. Köpte den hösten 96.

Varför ger ulmb sämre känsla? Är det flimret och kontrasten du stör dig på eller föredrar du gsync

Min sista CRT fixade 150hz i 1280x1024 och ännu högre i lägre upplösningar. Hertzen var viktigare på CRT än det är på LCD för att få stabil bild. LCD har ju forfarande samma problem med den slöa responstiden. Skulle vilja hitta mätningar på min Sony W6. Allmänna GTG så har den sämre specs de hävdar 9 ms men Z35 ligger ju på över 50ms runt 50 rgb eller vilken terminologi man nu ska använda :p...

Är ju tydligt att den här skärmen inte alls fixar att dra nytta av 200 hz alls av alla recensioner jag hittat att döma. Skulle vilja hitta mer recensioner som försöker gå in på djupet hur bildflytet upplevs jämte X34. X34 har mindre eftersläp utan ULB men flytet överlag kanske ändå upplevs bättre på Z35. Om vi nu ponerar vi kör samma fps jag tror ändå att den ofta nära fördubblade fpsn med Z34 ändå IRL ger bättre bildflyt överlag.

Sägs ju ofta att på en 60 hz monitor finns det ingen vits köra högre än 60 fps och på 120 hz monitor ska 120 fps räcka men min erfarenhet är att det fungerar inte så för bäst bildflyt.

I rFactor 2 ska man gärna ligga över 300 fps och stock car extreme flyter lite bättre i 480 fps :). Köra under 100 fps i rFactor 2 tja då måste man nog ha G-sync för att kunna få ok flyt kanske.

La in en beställning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför ger ulmb sämre känsla? Är det flimret och kontrasten du stör dig på eller föredrar du gsync

Min sista CRT fixade 150hz i 1280x1024 och ännu högre i lägre upplösningar. Hertzen var viktigare på CRT än det är på LCD för att få stabil bild. LCD har ju forfarande samma problem med den slöa responstiden. Skulle vilja hitta mätningar på min Sony W6. Allmänna GTG så har den sämre specs de hävdar 9 ms men Z35 ligger ju på över 50ms runt 50 rgb eller vilken terminologi man nu ska använda :p...

Är ju tydligt att den här skärmen inte alls fixar att dra nytta av 200 hz alls av alla recensioner jag hittat att döma. Skulle vilja hitta mer recensioner som försöker gå in på djupet hur bildflytet upplevs jämte X34. X34 har mindre eftersläp utan ULB men flytet överlag kanske ändå upplevs bättre på Z35. Om vi nu ponerar vi kör samma fps jag tror ändå att den ofta nära fördubblade fpsn med Z34 ändå IRL ger bättre bildflyt överlag.

Sägs ju ofta att på en 60 hz monitor finns det ingen vits köra högre än 60 fps och på 120 hz monitor ska 120 fps räcka men min erfarenhet är att det fungerar inte så för bäst bildflyt.

I rFactor 2 ska man gärna ligga över 300 fps och stock car extreme flyter lite bättre i 480 fps :). Köra under 100 fps i rFactor 2 tja då måste man nog ha G-sync för att kunna få ok flyt kanske.

La in en beställning.

Vet inte om det är ULMB eller om det är 120Hz som gör det, flytet känns mer som en crt om jag kör 144Hz på denna. Gsync har jag bara på tyngre titlar.

Provat att kört lite på 200Hz, men det är nåt som inte stämmer i känslan vid då. Kanske skärmens brister blir för påtagliga.

Z35 är mer för dom som kör mest fps.

Kolla efter en användare på overclock.net som heter callsignvega. Han testar många skärmar. Ger bra input.
Var efter jag läste hans test som jag köpte Z35.
Här är en lite fin setup han har på sin youtubekanal. https://www.youtube.com/watch?v=hFegxuQtq0c

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jo hittade igen hans mini review. Tror jag hittat exakt alla som finns vid det här laget. För min del är det mer racing lir än fps jag är ute efter att optimera för.

Testade du ulmb med v-sync eller utan? Känner du att det gör någon skillnad minus ev tearing då.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jo hittade igen hans mini review. Tror jag hittat exakt alla som finns vid det här laget. För min del är det mer racing lir än fps jag är ute efter att optimera för.

Testade du ulmb med v-sync eller utan? Känner du att det gör någon skillnad minus ev tearing då.

Testa både &. Gillar inte v-sync rent generellt, tycker det sabbar känslan för musen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Haft min Z35 ett par dagar nu och jag måste säga att jag är klart nöjd, upplevelsen som ultrawide 35 ger är inte att leka med. Visst den har lite brister och då i synnerhet eftersläpet på mörka mot mörka färger, tänk mörkröd mot nästan svart, då kan det bli en del släp och jag inbillar mig att största anledningen till att det märks mer här är storleken på pixlarna som gör att eftersläp blir extra tydligt. För min del är det inget problem hitintills när man väl sitter & spelar då alla brister bara faller bort och man sugs in på ett sätt jag tidigare inte upplevt med en skärm. Tittar man sedan på alla skräckhistorier kring 1440p ultrawide IPS skärmarna så är Z35 inte så dålig längre och hur dom skärmarna kan hyllas så hårt fattar jag inte då dom har rätt brutala problem med banding, flimmer och ränder. Vad det gäller upplösningen på skärmen så passar det mig perfekt, dels för min burk inte skulle orka med 1440p 21:9 och dels för att det är mer avslappnande för mina ögon, visst det går att skala upp på högre upplösning men vi vet alla hur kattskit skalning i windows är...
För den som är sugen på en Z35 kan jag trots dess brister klart rekommendera den.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kanske det mest menlösa man kan lägga 11000kr på idag?

Varför/ Nils/

Skickades från m.sweclockers.com