Permalänk
Medlem

Asus usb n53 , windows 10 problem

Hej, tänkte titta här om nån har en lösning på o få 5ghz funka på Windows 10 med asus n53, har googlat efter lösning har provat installerat olika drivrutiner från olika tillverkare som det står i varje inlägg om detta men ej fått det o funka , så nån kanske har den legendariska lösningen här.

Har Telias router

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk

Jag höll på att ge upp med min N53 häromdagen.
Testade att enl en massa tips, installera denna drivrutin, inget hjälpte.

http://www.mediatek.com/en/downloads1/downloads/usb/

Då hittade jag ett tips om att den kan vara känslig för vilken kanal som den ska koppla upp sig mot och ändrade även till kanal 40 i routern.
Och Vips, så fungerade det !

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Jag höll på att ge upp med min N53 häromdagen.
Testade att enl en massa tips, installera denna drivrutin, inget hjälpte.

http://www.mediatek.com/en/downloads1/downloads/usb/

Då hittade jag ett tips om att den kan vara känslig för vilken kanal som den ska koppla upp sig mot och ändrade även till kanal 40 i routern.
Och Vips, så fungerade det !

TACKAR SOM F'''''''n du funkar det

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk

@kriffe93: Kalas !

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

@Gorgeous-George: Så jävla guld! Jag har hållit på i säkert fyra timmar och harvat med olika drivrutiner. Kanal 40 gjorde susen!

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk
Rekordmedlem

Det låter som ni ställt in fel land, olika kanaler får användas beroende på land och man får ju se till att välja Sverige eller EU och även ha koll på kanalbredden så man inte lämnar det tillåtna området.
Kanal 40 är tillåten överallt utom i Taiwan.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter som ni ställt in fel land, olika kanaler får användas beroende på land och man får ju se till att välja Sverige eller EU och även ha koll på kanalbredden så man inte lämnar det tillåtna området.
Kanal 40 är tillåten överallt utom i Taiwan.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_WLAN_channels

Kan säga att det där var om inte den första sidan jag gick in på, så åtminstone den andra. Men jag gick då inte igenom samtliga möjliga. Efter lite mer testande så får jag ändå bara igång N53an på kanal 40 och med en av de tre drivrutiner jag ff. har installerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tounge like a switchblade; Brain like a butterknife.

Permalänk
Avstängd

Kan någon säga vad drivrutinen heter mer exakt.
länken kommer bara till deras startsida.
Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

TACK!!! Alltså, har samma problem och bara kanal 40 funkar. Så jävla random men TACK!

Permalänk
Medlem

Shit asså har haft samma problem i flera år. Bytet till kanal 40 gjorde susen!!
Tack!