Påverkar SSD gaming upplevelsen?

Permalänk
Avstängd

Påverkar SSD gaming upplevelsen?

Hej!
Jag undrar om en SSD disk påverkar ett spels performance. Kommer jag att få högre FPS med en SSD disk än om jag bara har en vanlig hårddisk?

Permalänk
Medlem

Lägre laddningstider bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne7777:

Hej!
Jag undrar om en SSD disk påverkar ett spels performance. Kommer jag att få högre FPS med en SSD disk än om jag bara har en vanlig hårddisk?

Vadå påverkar? En SSD är mycket snabbare än HDD, dina spel kommer att ladda banor betydligt snabbare än förr och Windows kommer att rulla som på räls. Köp en SSD för allt i världen, du kommer inte att ångra det!

MEN, det finns några skumma SSDer på marknaden som lidit av prestandaproblem (precis som det finns dåliga HDDer också). Innan du köper en SSD ska du göra din google hemläxa och läsa några reviews, det hjälper mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Lägre laddningstider bara.

Precis som ovan. Ingen direkt påverkan på prestanda, men i vissa spel märks det verkligen av, vilket ger dig den här känslan:

Dold text
Permalänk
Medlem

Innan jag skaffade ett ssd kunde gta v ta typ 2 min att ladda up, nu tar det max 1 min

Visa signatur

Chassi:Fractal Define S Mobo:Z97-AR Cpu:I5-4670k@4,2ghz Gpu:Gigabyte g1 970 Cpu Cooler:Hyper 212 evo Ram:16 gb 1600 mhz ddr3 crucial SSD:Samsung 850 evo 250gb HDD Seagate 500gb 7200 rpm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne7777:

Hej!
Jag undrar om en SSD disk påverkar ett spels performance. Kommer jag att få högre FPS med en SSD disk än om jag bara har en vanlig hårddisk?

Tror det får bli en Crucial® BX200 240GB 2.5” SSD tack för alla era tips <3 nu har jag bestämmt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

BX200 har fått ganska dåliga omdömen, hade jag varit du hade jag inte tagit den. Exempelvis 850 EVO kostar inte mycket mer men är en av de bästa SSD:erna som finns just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kommer inte inte få mer FPS men dina program, spel, kartor och Windows kommer ladda fortare. En del spel laddar mycket fortare och andra blir det inte så stor skillnad