Sony avslöjar paketpris för Playstation VR med Camera, Move-kontroller och spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppeddie:

Va?! Säger du att en konsol inte slår en PC?!?! Nej nu blir jag ledsen, det hade jag ju trott hela tiden...

Vad jag menade var att vi inte vet om PSVR kommer att producera en acceptabel upplevelse.

Haha, ja du. En "acceptabel upplevelse" tror jag säkert man får, om man nu nöjer sig med det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Gud så heteronormativa mikes.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Gud så heteronormativa mikes.

Eh va? Du får läsa artikeln igen, eller avstå att kommentera om du inte förstår vad den handlar om. Eller helt enkelt vara roligare om du försökte dra ett ironiskämt om PK-samhällerts HBTQ-drömmar

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Nja, skillnaden denna gång är att det har gått många år sedan något nytt kom. Jaa, det har väl stått still sedan 3D-TV kom och försvann. Marknaden vill ha något nytt och häftigt. Bara det att Sony, Microsoft, Facebook, HTC och Valve satsar pengar, betyder att VR är här för att stanna. Det har skrivits/testats/stötts och blötts, presenterats flera versioner av prototyper samt filats på tekniken i 3-4 år nu. Kanske denna generations prylar inte kommer att vara i var-mans-ägo, men det kommer inte floppa!

Däremot kommer vi om 20 år skratta, när vi tittar på gamla videoklipp där man satt som ett ufo med gigantiska slalombrillor. Precis samma som att vi idag skrattar åt 20 år gammal teknik.

Man kan jämföra det med spelkonsoler i början av 80-talet. Alla företag hoppade på vågen, men marknaden blev mättad och tekniken/hårdvaran utdaterad. Men det stod inte på förrän det började snurra igen och spelkonsolerna kom igen för att stanna.

Undrar om jag sov i flera år i natt eller vad som hände för vad jag vet finns 3D på tv fortfarande så jag måste nissat att det försvunnit

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Eh va? Du får läsa artikeln igen, eller avstå att kommentera om du inte förstår vad den handlar om. Eller helt enkelt vara roligare om du försökte dra ett ironiskämt om PK-samhällerts HBTQ-drömmar

Vet du ens vad heteronormativ betyder?

Citat:

Heteronormativity is the belief that people fall into distinct and complementary genders (man and woman) with natural roles in life.

Den blåa till mannen, den pinka till kvinnan.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Vet du ens vad heteronormativ betyder?

Den blåa till mannen, den pinka till kvinnan.

https://sexual-communication.wikispaces.com/file/view/heteronormativity.gif/219049874/heteronormativity.gif

Pinka? Ja det gör ju båda på dass men mig veterligen heter det rosa.

Sen kan man ju fråga sig var den här heteronormativiteten du pratar om finns ifall säg, en killpolare spelar som den rosa? Var kom kön helt plötsligt in i bilden? Du kanske borde byta nick till "Don Quijote".

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelements:

Pinka? Ja det gör ju båda på dass men mig veterligen heter det rosa.

Sen kan man ju fråga sig var den här heteronormativiteten du pratar om finns ifall säg, en killpolare spelar som den rosa? Var kom kön helt plötsligt in i bilden? Du kanske borde byta nick till "Don Quijote".

Ja ja, annat ord men betyder precis samma sak. *shrugs*

Nå jag lovar att om du frågar den äldre generationen så skulle nog alla säga att rosa för flickan och blå för killen.

Kan ju ännu fråga på sevenforums hur folk ser på saken.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Ja ja, annat ord men betyder precis samma sak. *shrugs*

Nå jag lovar att om du frågar den äldre generationen så skulle nog alla säga att rosa för flickan och blå för killen.

Kan ju ännu fråga på sevenforums hur folk ser på saken.

What?
Man har ju båda i händerna?

Permalänk
Inaktiv

Nu tycker jag Sonys satsning mest känns som en simpel "me too" lösning för en slö plattform. Men samtidigt bör satsningen ha goda chanser att användas då alla PS4or är kompatibla, VR-prylarna saknas bara. Borde gå att få ner priset med goda volymer med. Samt subventionering ich bundlingar vid behov.

Samtidigt är det Sony vi talar om, väl känt för att lansera produkter de struntar i efter någon månad. PSP (bitvis), PS Vita och de där sexleksaksliknande Wii-mote klonerna som VR-lösningen kommer använda. Bara några exempel.

Själv kommer jag köpa en HMD för PC bruk, kanske en Halolens eller det Nintendo eventuellt släpper om de gör en satsning även denna gång. Har inget större förtroende för Sony tyvärr. Men det sagt så tror jag nog att Sony sitter på en VHS medans de andra har Betamax. Sony har goda chanser att "vinna", om de nu kommer supporta prylen och se till att spel kommer till den. Risken att den hamnar i en låda och samlar damm är också rätt stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Ja ja, annat ord men betyder precis samma sak. *shrugs*

Nå jag lovar att om du frågar den äldre generationen så skulle nog alla säga att rosa för flickan och blå för killen.

Kan ju ännu fråga på sevenforums hur folk ser på saken.

Jag tror att du råkade vara heteronormative här. Sony har designat styrdon som inte tar hänsyn till kön, ingen i tråden har kommenterat designen utifrån det perspektivet förutom du har föruttattade meningar vilken styrdon passar bäst till vilket kön.
Ja och så till det uppenbara att hela kitet är menat för en person.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Jag tror Sony kommer gå segrande ur första rundan VR. Bra prissatt och genomtänkt.

Första rundan var nog GearVR, om man inte räknar cardboard.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

Trodde kontrollerna var ett par dildos vid första ögonkast. Herrejösses.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Trodde kontrollerna var ett par dildos vid första ögonkast. Herrejösses.

Interesting, very interesting.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Ja ja, annat ord men betyder precis samma sak. *shrugs*

Nå jag lovar att om du frågar den äldre generationen så skulle nog alla säga att rosa för flickan och blå för killen.

Kan ju ännu fråga på sevenforums hur folk ser på saken.

Förutom som folk redan har nämnt, att en person förväntas använda bägge kontroller, så byter enheten färg beroende på vilken ordning den kopplats till konsolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Jag tror att du råkade vara heteronormative här. Sony har designat styrdon som inte tar hänsyn till kön, ingen i tråden har kommenterat designen utifrån det perspektivet förutom du har föruttattade meningar vilken styrdon passar bäst till vilket kön.
Ja och så till det uppenbara att hela kitet är menat för en person.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis jag var heteronormativ och någon tycktes ha problem med det.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.