Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag använder Emsisoft på denna dator, men har samma problem på den bärbara datorn där jag inte kör något virusskydd alls.

För mig är det kaspersky som blockerar annonsen från Sweclockers för alla mina webbläsare blockerar annonser från Sweclockers fast inga tillägg är installerat på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

För mig är det kaspersky som blockerar annonsen från Sweclockers för alla mina webbläsare blockerar annonser från Sweclockers fast inga tillägg är installerat på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Så om du stänger av ditt Kaspersky så visas annonser här på Sweclockers? För det fungerar inte med ABP med Firefox, även fastän jag har stängt av ABP på Sweclockers så visas inga annonser

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Så om du stänger av ditt Kaspersky så visas annonser här på Sweclockers? För det fungerar inte med ABP med Firefox, även fastän jag har stängt av ABP på Sweclockers så visas inga annonser

Japp stämmer. Och jag tänker inte stänga av mitt kaspersky bara för att kunna läsa några artiklar. Tur så har man hittat en bakdörr så man slipper Sweclockers blockering......

Som jag har skrivit tidigare i tråden så är något allvarligt fel när antivirusprogrammet hoppar in och blockerar reklam på en sida. För det här fenomenet händer bara på Sweclockers....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Ransomware Spreading Through Major Websites Via Infected Ad Servers

Big-name sites hit by rash of malicious ads spreading crypto ransomware

På grund av sånt kommer jag aldrig tillåta reklam, hur mycket jag än vill stötta en sida.
Om den dagen kommer när jag blir tvingad så slutar jag hellre besöka sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Japp stämmer. Och jag tänker inte stänga av mitt kaspersky bara för att kunna läsa några artiklar. Tur så har man hittat en bakdörr så man slipper Sweclockers blockering......

Som jag har skrivit tidigare i tråden så är något allvarligt fel när antivirusprogrammet hoppar in och blockerar reklam på en sida. För det här fenomenet händer bara på Sweclockers....

Skickades från m.sweclockers.com

Märkligt. Jag får dock inte upp något, även om jag avaktivera ABP i Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMac:

Ransomware Spreading Through Major Websites Via Infected Ad Servers

Big-name sites hit by rash of malicious ads spreading crypto ransomware

På grund av sånt kommer jag aldrig tillåta reklam, hur mycket jag än vill stötta en sida.
Om den dagen kommer när jag blir tvingad så slutar jag hellre besöka sidan.

Stämmer. Idag är ad-block en extremt viktig del av ett komplett virusskydd.

Att idag surfa utan ad-blocker är som att stänga av alla virusprogram och brandväggar.
Speciellt riskabelt när man idag inte blir medlem i ett bot-nätverk utan blir utsatt för ransomware som krypterar allt man har av värde i dataform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Tyvärr kommer det nog alltid att slinka igenom skit när ni använder tjänster från tredje part. Som i fallet ovan så kan ni bara säga till när det väl gör det, men ni verkar inte ha nån större kontroll över vad de levererar till 100%. Den dagen eran reklamleverantör blir kapad och visar malvertising kommer ju ske förr eller senare. Kan ni garantera till en 110% att det inte kommer att hända? Google blev drabbat av det förra året, även Aftonbladet och andra stora sidor har blivit drabbade av det. Hittade även en artikel om att några Polska sidor med adtech.de blivit drabbade. Vad vet jag, ni kanske redan har blivit drabbade av det men ingen vet något eftersom malwaren är tyst och inte märks. (Nåt som inte ens antivirusprogram längre verkar ha bra skydd över.)

Malvertising ökade med 325% förra året och vissa säkerhetsexperter rekommenderar nu adblockers. Vissa antivirusprogram ser ju redan problemet och blockerar reklam åt användaren. Ska ni inte ha information om hur man vitlistar sweclockers i sitt antivirusprogram också? Opera lägger snart till native adblocking som man kan aktivera om man vill. Det tillsammans med Opera Turbo kommer ju göra valet enkelt för de som vill spara på sin mobila surf också. Även Apple har ju nu "content blocking" i iOS9.

Vad ni borde göra är att enbart ha reklam från första part, dvs leverera den själva. Den bör vara statisk och vara snäll mot scriptblockerare som NoScript, uMatrix och ScriptSafe samt inte slöa ner sidan. Det är bättre om ni har koll på vad ni levererar. Flashback har ingen reklam från tredje part längre till exempel. Jag själv svartlistar allt till att börja med och vitlistar efter hand om det behövs. Det går inte att lita på tredje part längre och jag ser ingen lösning i sikte. Reklamleverantörerna har förlorat mitt förtroende och många andras. En annan inkomstkälla är sponsrade artiklar (tydligt markerade) med erbjudanden. Kanske ni redan har, men inte allt för tydligt märkt i sådana fall.

Exakt.

Enda gången jag kan tänka mig att vitlista någon är om sidan serverar annonser helt från egen domän och tar ansvar för vad som visas till 110%.

Permalänk
Medlem

@hellmix: Precis samma för mig Med Kasperksy. Skulle aldrig stänga av mitt antivirus för att visa stöd för en sida. Finns i så fall alternativ.

Tror till och med att detta kommer skada Sweclockers mer än det kommer hjälpa.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Så länge Sweclockers inte publicerar animerade, blinkande eller på annat sätt distraherande annonser kan jag stänga av Adblock. Det vore dock önskvärt om annonser kunde plockas bort från listan på artiklar & bara visas på sidans topp & kanter.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av lassekongo83:

Tyvärr kommer det nog alltid att slinka igenom skit när ni använder tjänster från tredje part. Som i fallet ovan så kan ni bara säga till när det väl gör det, men ni verkar inte ha nån större kontroll över vad de levererar till 100%. Den dagen eran reklamleverantör blir kapad och visar malvertising kommer ju ske förr eller senare. Kan ni garantera till en 110% att det inte kommer att hända? Google blev drabbat av det förra året, även Aftonbladet och andra stora sidor har blivit drabbade av det. Hittade även en artikel om att några Polska sidor med adtech.de blivit drabbade.

Ett tillvägagångssätt är att illvilliga personer utger sig för att vara vanliga annonsörer och kontaktar annonsnätverk för att köpa exponering hos siter de samarbetar med, det är ett effektivt sätt att nå många användare om man kan få materialet genom nätverksleverantörens granskning. Vi försöker dock arbeta som så att vi själva kontaktar annonsörer som vi tror kan vara relevanta för siten, och en bieffekt av det blir att den här attackytan drastiskt krymper; om jag inte minns fel nu så är allt material på framsidan utvalt av oss även om det hostas i Adtechs system.

Skrivet av lassekongo83:

Vad ni borde göra är att enbart ha reklam från första part, dvs leverera den själva. Den bör vara statisk och vara snäll mot scriptblockerare som NoScript, uMatrix och ScriptSafe samt inte slöa ner sidan. Det är bättre om ni har koll på vad ni levererar. Flashback har ingen reklam från tredje part längre till exempel. Jag själv svartlistar allt till att börja med och vitlistar efter hand om det behövs.

Det kan vara en väg framåt. Vi får se vad den här undersökningen får för resultat framöver, så tack för feedbacken.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Jag måste tacka er för att ni började blockera artiklar för de som har adblock.
Det fick mig att upptäcka ScriptSafe, så nu blockerar jag ännu mer skit på alla sidor jag går in på
Lyckas ni gå runt det med har ni förlorat en läsare.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det kan vara en väg framåt. Vi får se vad den här undersökningen får för resultat framöver, så tack för feedbacken.

Uppskattar att ni lyssnar på kritiken sakligt. Många andra hade nog bara låst trådar som handlar om AdBlocking.

Som sagt. Om ni själva står för all reklam istället för får den via tredjepart lovar jag med att unblocka

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Så svårt är det väl ändå inte att förstå? De flesta av era nyheter är faktiskt inte mycket mer än (ofta dåligt) översatta pressreleaser. Måhända är ni oberoende i valet av återpublicerade pressreleaser, men knäckfrågan kvarstår: varför ska någon annan än avsändaren betala er för publiceringarna?

Elefanten i onlinetidningarns styrelserum - som identifierades dag ett men som branschen idag inte nämner med ett ord - är att hela den här sektorn, och sajter som SC, har fått sitt stora uppsving just på grund av att det är gratis. Det är extremt få aktörer som producerar innehåll av tillräcklig hög kvalitet och skapar betalningsvilja hos användarna. Mervärdet som skapas på SC skapas av framför allt av medlemmarna i forumet, inte av redaktionen. Så det är slagsida i hela tanken om att medlemmarna borde ändra sitt beteende för att redaktionen ska få betalt - för egen del sätter jag högre värde på ett rent webbfönster utan clutter och sega annonsladdningar än på de tester och recensioner som produceras. Er nuvarande affärsmodell bär sig helt enkelt inte - det är den bittra sanningen. Det är ingen idé att klänga sig fast vid gamla modeller, som musikbranschen gjorde innan den insåg att det var lönlöst.

This, adapt or die.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

@Petterk:
Tittar på omsättningen för 2014 vilket är omkring 20 miljoner på 16 månaders period med 9 anställda (Sweclockers enbart?) och antalet unika besökare är typ 270 000 (i veckan).
Om vi räknar kallt att 20% besökarna står för 80% av intäkterna blir det runda slängar 230kr per år.
Om hela Geek är idag 17 anställda kan vi räkna krasst genom att dubblera till 460kr per år för Geek sidorna.
Är det 90/10 förhållande blir det 500 resp. 1000 kr per år istället.

Detta är i stora drag för att få en grov uppskattning, variablerna 80/20 är bara taget ur luften samt har inte räknad med andra inkomster som Sweclockers marknad, tävlingar m.m.

Det är bara Geek anställda som egentligen sitter på siffrorna.

Kanske kan kommentera min grova kalkyl? Kan den stämma i grova drag tro?

Å andra sidan:

Omsättning (TKR): 19 455
Res. e. finansnetto (TKR): 8 556
(Källa allabolag.se och uppslag på orgnummer 556672-0131)

Jag lovar att det är få bolag som ser sånna siffror idag och koncernen får ses som extremt lönsam.
Där försvann i ett svep min känsla " jösses min adblock kostar dem pengar."
Adblock away

Permalänk
Medlem

När jag först stötte på detta brydde jag mig inte så mycket. La till sweclockers som ett undantag i uBlock och lät det vara och såg att jag även fick ett hjärta bredvid mitt namn på forumet. Kul! Har inte så mycket emot reklamen ni har på sidan, tycker det är kul hur Inet ibland gör att de har en större ruta och en mindre ruta bredvid varandra men sedan croppar sina banners så det ser ut som en och samma bild. Ganska smart.

Men iaf nu blev jag irriterad. Har alltid varit irriterad på 5 sekunders introt ni har på era filmer, helt meningslösa enligt mig. Jingeln i bakgrunden gillar jag speciellt inte. Iofs gillar jag inte intros till någon film på YouTube. Ta det inte personligt.

Nu tänkte jag kolla Fredagspanelen och var då även tvungen att se en 5 sekunders reklam innan filmen från ESET och detta störde mig. Reklam på sidan har jag inget emot, jag kan bara ignorera eller inte kolla på dem. Men denna reklam innan filmen kan jag inte skippa. Förvisso var den bara 5 sekunder, men lägg sedan på lilla Sweclockers introt så blir det 10 sekunder eller därikring. Jobbigt!

Som tur är kan jag öppna eran kanal på en YouTube flik ganska fort och kolla filmen där helt utan reklam. Jag tänker dock inte vara så drastisk och dra in ScriptSafe som någon här ovanför tipsade om, men ska ha det i åtanke i framtiden om det behövs.

tl;dr: Jag har inget emot reklamen ni har på er sida, jag kan bara ignorera den och ibland när jag inte ignorerar den tycker jag faktiskt den är rätt bra. Men jävlar så irriterad jag blir på reklam innan en video börjar.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Bra att ni lyssnar på feedback. Men personligen skulle aldrig avblocka en site som tigger om det, som INTE följer https://adblockplus.org/acceptable-ads

Vilket ni inte gör. Det mest provocerande för mig är att blanda annonser med redaktionellt material. Det länken ovan pratar om som "Distinction". Det är ganska humoristiskt att exemplet med rött kryss på den sidan är "stuff you might like" och det är precis eran sån grej som provocerar mig mest.

http://imgur.com/oPHZ3uk

(2) och (3) är era artiklar, (1) och (6) är er systersite(?) vilket är halvok. (5) är vidrig clickbait som går till en vansinnig clickbait-härv-site som ni står bakom(?). Annonsen som är märkt annons (som att 1,5 och 6 inte är annonser) är clickbait-formulerad också. Ytterligare exempel är monster-annonserna som ligger i en ruta blandat med era egna rutor med länklistor typ "nytt i testlabbet". Åtskillnadsproblem där med!

Har ni sån här reklam på er sida FÅR ni inte gnälla på folk som blockar och ännu mindre blocka redaktionellt material för oss som inte pallar med dylikt svinigt annonsbeteende.

Sen har ni tekniskt implementerat blockningen med display:none på artikel-diven, dvs ni skickar materialet till Google trots att ni garanterat inte får några annonsintäkter från dessa sökbotar. Provocerande beteende detta också, att försöka både äta kakan och ha den kvar.

Men iaf, ett konstruktivt förslag är att plocka bort blockeringen igår, gå in på kammaren och ta ett rejält omtag för att implementera "acceptable ads", sen gå ut stort med det på första sidan. Led vägen in i framtiden och ni har en garanterad vitlistning från mig och säkerligen många fler.

Tack på förhand.

Edit: Jag ser nu att jag fått ett hjärta vilket jag då i nuläget absolut inte ska ha, jag vitlistade temporärt för att skärmdumpa. Admin får gärna plocka bort hjärtat och sätta dit någon arg smiley.

Edit2: Det gick till sig automatiskt!

Såg att jag fått ett hjärta felaktigt.
Permalänk
Medlem
Skrivet av mnsc:

Bra att ni lyssnar på feedback. Men personligen skulle aldrig avblocka en site som tigger om det, som INTE följer https://adblockplus.org/acceptable-ads

Vilket ni inte gör. Det mest provocerande för mig är att blanda annonser med redaktionellt material. Det länken ovan pratar om som "Distinction". Det är ganska humoristiskt att exemplet med rött kryss på den sidan är "stuff you might like" och det är precis eran sån grej som provocerar mig mest.

Det här är alldeles utmärkt. En klar & tydlig riktlinje om vad som kan anses acceptabel reklam.
Om Sweclockers anammar konceptet i länken ovan & kommer jag inte ha några problem met att avaktivera Adblock.
Sweclockers kanske till & med kan godkännas av Adblock självt som en site med bra reklamstandard & därmed tas bort från de standarmässiga Easy List-filtren.

Permalänk
Medlem

Så länge det är rörelser, blinkande eller liknande bland banners så kommer jag att köra adblock. Brukar stänga av då och då för att prova hur Sweclockers är och nu testade jag idag och möttes av en blinkande Stayhard banner som är bland de sämsta jag sett. Adblock på igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Så länge det är rörelser, blinkande eller liknande bland banners så kommer jag att köra adblock. Brukar stänga av då och då för att prova hur Sweclockers är och nu testade jag idag och möttes av en blinkande Stayhard banner som är bland de sämsta jag sett. Adblock på igen...

Skulle precis skriva det samma. Har kört utan adblock i ca ett år utan vara speciellt irriterad någon gång, möttes av den fruktansvärda blinkande reklamen från stayhard och då åkte adblock på igen. Tråkigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av altair4:

Så länge det är rörelser, blinkande eller liknande bland banners så kommer jag att köra adblock. Brukar stänga av då och då för att prova hur Sweclockers är och nu testade jag idag och möttes av en blinkande Stayhard banner som är bland de sämsta jag sett. Adblock på igen...

Skrivet av Pelleboj:

Skulle precis skriva det samma. Har kört utan adblock i ca ett år utan vara speciellt irriterad någon gång, möttes av den fruktansvärda blinkande reklamen från stayhard och då åkte adblock på igen. Tråkigt.

Tjenare,
Detta är nu åtgärdat. Irriterade mig själv på det och så skall det självklart inte vara.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Tjenare,
Detta är nu åtgärdat. Irriterade mig själv på det och så skall det självklart inte vara.

Hej, kommer Sweclockers implementera Adblocks policy om acceptable ads?
https://adblockplus.org/acceptable-ads

Det vore ju bra för er del om ni kunde kvalificera för deras Whitelist (se länk ovan) & slippa vädja till folk att inaktivera Adblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Om 96% ändå fortsätter blockera så räcker det inte med att 4% betalar.
Om inte de 4% ska betala en väldigt hög summa varje månad.

Såklart det inte räcker, men det är bättre än att 100% blockar, eller hur?
Sen så är det ju som sagt en del som måste fixas runt om för att det ska funka, som kostar pengar.

Permalänk
Medlem

Så länge det är stillbilder med vettigt innehåll stör jag mig inte.
Men när det blinkar och rör sig, då har man lust att blockera allt igen.

https://gfycat.com/SarcasticVariableBrownbear

Har sett två varianter på det, en i topp och en under artiklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Så länge det är stillbilder med vettigt innehåll stör jag mig inte.
Men när det blinkar och rör sig, då har man lust att blockera allt igen.

https://gfycat.com/SarcasticVariableBrownbear

Har sett två varianter på det, en i topp och en under artiklarna.

Ja, det där var ju ett exempel på störande och jobbig annonsering.
Har inte folk börjat lära sig av att folk bara klickar på sådana annonser av misstag?

En stor knapp "klicka här" är ju dessutom 90-tals nivå på annonskonstruktionen
(Förväntar mig iofs inte något bättre av den krisande annonsören som låg bakom ovan annons)

Permalänk
Medlem

Dagens industri är ett bra exempel på en sida jag helt slutat använda pga deras pop-up ruta, vore synd om man blir tvungen att sluta använda sweclockers också, för att sluta använda adblock är inte ett alternativ.

Permalänk
Medlem

@Jacob: I din egenskap av chefredaktör, kommer Sweclockers arbeta för att bli whitelistade av Adblock? Min fråga i inlägget ovan fick dessvärre ingen respons.

Permalänk
Medlem

Jag tycker folk är rejält töntiga i den här tråden, som gapar över reklamen på Sweclockers. Visst, jag håller med er, det är inte kul alls med reklam. Men det är inte Leovegas med Frank "jagsäljerutmigsjälvsåjagpissarnermig" Andersson.
Det är istället 5st väl områdesinriktade annonser.
Det, bröder och systrar, tycker jag verkligen att vi kan unna Sweclockers.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli dags att sammanställa de viktigaste åsikterna ur denna tråd sen låsa och fortsätta diskussionen i en mer kondenserad och konkret form. Tror alla i alla fall är överens om att man inte både kan ha kakan och äta den. Så någon kompromiss måste göras.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag tycker folk är rejält töntiga i den här tråden, som gapar över reklamen på Sweclockers. Visst, jag håller med er, det är inte kul alls med reklam. Men det är inte Leovegas med Frank "jagsäljerutmigsjälvsåjagpissarnermig" Andersson.
Det är istället 5st väl områdesinriktade annonser.
Det, bröder och systrar, tycker jag verkligen att vi kan unna Sweclockers.

Läs tråden igen, det jag "gapar" om är inte Leo Vegas utan det faktum att reklam visuellt blandas ihop med redaktionellt material. Du kanske inte har några problem med dig, men att hålla på att kalla dom som stör sig på det för "töntiga" bidrar inte på något sätt till diskussionen. Koppla ur datorn ett dygn och skäms på dig!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Cedric:

@Jacob: I din egenskap av chefredaktör, kommer Sweclockers arbeta för att bli whitelistade av Adblock? Min fråga i inlägget ovan fick dessvärre ingen respons.

Vi undersöker möjligheterna för detta och vad det innebär i praktiken. Men det finns i dagsläget inga beslut. Det är en inte helt okomplex fråga och det är extremt få medier som hakat på detta. Det är inte heller så att deras modell är anpassad för tekniksegmentet på något sätt. Där man tex antar att skärmupplösningen som är populärast är 1366x768, medans den bland våra läsare enbart används av några få procent.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com