Permalänk
Medlem

Klocknings hjälp av I5 4670K

Tjenare har suttit och försökt få lite mer fart i min I5 4670K men lyckas inte riktigt.

Har testat stress testa den på 4ghz med original volt med prime95. funkar i 10min sen fryser datorn ihop helt är inte att det blue screenar. har testat öka volten lite grann men ingen skillnad. hade velat få det stabilt med minst 4ghz men helst kring 4.2ghz eller mer. någon som har nå tips på vad man kan göra eller har nå tabell vad folk kört på som varit stabilt.

CPU: Haswell i5 4670k
CPU kylare: Evo 212
Moderkort: Asus z97-a
Ram minnen: Corsair vengeance 16gb 1600mhz

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHietala:

Tjenare har suttit och försökt få lite mer fart i min I5 4670K men lyckas inte riktigt.

Har testat stress testa den på 4ghz med original volt med prime95. funkar i 10min sen fryser datorn ihop helt är inte att det blue screenar. har testat öka volten lite grann men ingen skillnad. hade velat få det stabilt med minst 4ghz men helst kring 4.2ghz eller mer. någon som har nå tips på vad man kan göra eller har nå tabell vad folk kört på som varit stabilt.

CPU: Haswell i5 4670k
CPU kylare: Evo 212
Moderkort: Asus z97-a
Ram minnen: Corsair vengeance 16gb 1600mhz

Tack på förhand

Varför inte köra med 5-way optimazation? https://www.youtube.com/watch?v=J81qFsUbROE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Du säga absolut inte köra prime95 på en haswell... Än mindre en överklockad. De instruktioner prime95 använder gör att CPU drar iväg rejält i effektförbrukning. Så stresstester med någon annan applikation är tipset

Permalänk
Medlem

Tackar för snabba svaren. jag ska kolla på länkarna ni skickat och testa ett annat stress program