Fractal Design lanserar Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

...
Det är ju precis det det inte finns. Åtminstone inte som får plats med grafikkort högre än mellanklassen.
...

Hört talas om Fury Nano? Man kan ju även nöja sig med en tunnare radiator och ett lager fläktar för att få plats för längre grafikkort. Detta chassi är inte gjort för alla, utan riktar sig till en specifik målgrupp och jag ser helt klart poängen med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Hört talas om Fury Nano? Man kan ju även nöja sig med en tunnare radiator och ett lager fläktar för att få plats för längre grafikkort. Detta chassi är inte gjort för alla, utan riktar sig till en specifik målgrupp och jag ser helt klart poängen med det.

Ja, fast det är tveksamt om det går att kyla det adekvat i sådana riktiga HTPC-liknande mITX-chassin.

Fair enough, inget för mig. Tycker det finns en hel del sådana chassin som då är nischade mot samma sak.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en faktiskt erfarenhet kring chassit och om det verkligen är något problem som uppstått i och med att GPU och PSU är så nära varandra? Har läst/sett fler recensioner och många påpekar att det är trångt men inget som jag har hittat antyder på att det sen är ett problem...

Jag funderar på ett bygge med detta chassi och har tänkt mig ett MSI 970 och en be quiet! Pure Power L8 630W PSU. Potentiellt problem? Erfarenheter?

Permalänk
Skrivet av Dippaz:

Är det någon som har en faktiskt erfarenhet kring chassit och om det verkligen är något problem som uppstått i och med att GPU och PSU är så nära varandra? Har läst/sett fler recensioner och många påpekar att det är trångt men inget som jag har hittat antyder på att det sen är ett problem...

Jag funderar på ett bygge med detta chassi och har tänkt mig ett MSI 970 och en be quiet! Pure Power L8 630W PSU. Potentiellt problem? Erfarenheter?

Skulle personligen inte ta ett snik agg, men det är jag det.

Borde fungera, men kan bli lite varmare vid last och låta lite mer (beror på ventilation i chassit med).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar