Gears of War: Ultimate Edition för Windows får buggig start

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Har du fortfarande dessa problem?

Av någon konstig anledning så fungerar det alldeles utmärkt nu. ~80-90 fps på 1080p high med R9 290X. ~60-70 fps 1440p.

Jag har ingen aning om det var en update. Förmodligen. Windows store säger ju inte ett dugg om det uppdateras eller inte.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

har inge strul alls, förutom att SLI inte fungerar

Skrivet av Jackbob:

Av någon konstig anledning så fungerar det alldeles utmärkt nu. ~80-90 fps på 1080p high med R9 290X. ~60-70 fps 1440p.

Jag har ingen aning om det var en update. Förmodligen. Windows store säger ju inte ett dugg om det uppdateras eller inte.

Knas med SLI:n, gött annars. Då blir det ett köp nu helt enkelt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Skrivet av GreatLinkan:

Har du något strul med spelet? Vill nämligen skaffa det själv, men undviker gärna om det för tillfället är superbuggigt.

Har du fortfarande dessa problem?

Lirar det fortfarande felfritt för dig?

Japp det funkar fortfarande bra för mig🙂

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Knas med SLI:n, gött annars. Då blir det ett köp nu helt enkelt!

https://twitter.com/GearsViking/status/705158974656507905

SLI är på g! fan va nice

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trist att se hur dålig PC-utgåvan av spelet fungerar. Inte så konstigt efter att ha läst @LPG inlägg ovanför dock.

Köpte och spelade igenom Xbox One-utgåvan i höstas. Hade nog övervägt PC-utgåvan om den inte var helt utan lanseringsdatum samt att Xbox One-utgåvan bundlade de tre första spelen + Judgment. Riktigt bra spelpaket det.

Skrivet av LPG:

Haha, när ett spel krånglar på PC idag finns typ alltid Game"works" med på ett hörn.

Spelutvecklarna måste sluta stoppa in detta skit i redan fungerande spel och släppa skräpet buggigt vid lansering på PC.

Permalänk
Medlem

Konstigt att Swec inte tar upp den nyheten, eller inte...
http://wccftech.com/nvidia-gameworks-visual-corruption-gears-...

Permalänk
Skrivet av Jackbob:

Av någon konstig anledning så fungerar det alldeles utmärkt nu. ~80-90 fps på 1080p high med R9 290X. ~60-70 fps 1440p.

Jag har ingen aning om det var en update. Förmodligen. Windows store säger ju inte ett dugg om det uppdateras eller inte.

Skrivet av The man swe 90:

Japp det funkar fortfarande bra för mig🙂

En till fråga, angående den påslagna V-Syncen och Mouse Smoothing, är det något som stör väldigt mycket? Läste dock att det ska komma i veckan en patch så att man kan stänga av Mouse Smoothing.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

En till fråga, angående den påslagna V-Syncen och Mouse Smoothing, är det något som stör väldigt mycket? Läste dock att det ska komma i veckan en patch så att man kan stänga av Mouse Smoothing.

Det stör som fan enligt mig. Klarar du inte av minst 60 fps blir det ospelbart i mina ögon. Mouse smoothing märks mest när man går ur en roadie run, så det kan vara rätt avgörande ändå.

Permalänk
Skrivet av Jackbob:

Det stör som fan enligt mig. Klarar du inte av minst 60 fps blir det ospelbart i mina ögon. Mouse smoothing märks mest när man går ur en roadie run, så det kan vara rätt avgörande ändå.

Så länge V-Syncen inte har mouse smoothing, som i vissa andra spel, så är det lugnt, är mest det jag tänker på. Kanske svårt att avgöra nu när Mouse Smoothing som en separat funktion alltid är på?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Så länge V-Syncen inte har mouse smoothing, som i vissa andra spel, så är det lugnt, är mest det jag tänker på. Kanske svårt att avgöra nu när Mouse Smoothing som en separat funktion alltid är på?

Dom har precis släppt en uppdatering där mouse smoothing kan stängas av nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Fungerar tydligen ganska bra nu efter en patch.
http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/gear_of_war_u...
Otroligt klantigt att inte fixa detta från början, nu har ju spelet fått lite av en skäpstämpel på sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Jackbob:

Dom har precis släppt en uppdatering där mouse smoothing kan stängas av nu

Skickades från m.sweclockers.com

Vart i menyerna finns den inställningen? Hittar inte.

Skrivet av Ratatosk:

Fungerar tydligen ganska bra nu efter en patch.
http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/gear_of_war_u...
Otroligt klantigt att inte fixa detta från början, nu har ju spelet fått lite av en skäpstämpel på sig.

Prövade en benchmark på det idag, flyter på riktigt bra för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Vart i menyerna finns den inställningen? Hittar inte.

Det verkar som att den alltid är av, jag har inte testat själv dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Med senaste patchen fungerar spelet utmärkt. Kör high på 7970m och som lägst får jag 38fps, enligt rekommendationerna så skall det inte gå men det flyter på fint. Vad gäller grafiken är det enorm förbättring mot 2006. Som att spela ett nytt spel kändes det som och dom som hävdar att det är liten skillnad i grafik blåljuger eller är kraftigt synskadade

Permalänk
Skrivet av Србо:

Med senaste patchen fungerar spelet utmärkt. Kör high på 7970m och som lägst får jag 38fps, enligt rekommendationerna så skall det inte gå men det flyter på fint. Vad gäller grafiken är det enorm förbättring mot 2006. Som att spela ett nytt spel kändes det som och dom som hävdar att det är liten skillnad i grafik blåljuger eller är kraftigt synskadade

Dock så fungerar inte multiplayern så bra för mig. Kommer endast till "Finding opponents", sedan händer det ingenting, har endast lyckats komma in i 2XP 2v2 Gnasher Execution. Några fler som har multiplayer problem?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreatLinkan:

Dock så fungerar inte multiplayern så bra för mig. Kommer endast till "Finding opponents", sedan händer det ingenting, har endast lyckats komma in i 2XP 2v2 Gnasher Execution. Några fler som har multiplayer problem?

Spelar bara singleplayer och har inte stött på några problem.