Vilken 120mm fläkt bör jag köpa? (Tyst, snygg och bra luftflöde)

Permalänk

Vilken 120mm fläkt bör jag köpa? (Tyst, snygg och bra luftflöde)

hej

vilken Fläktar är bäst? som går tyst och har bra med Flöde som är snygg

§3.1
Permalänk

Storlek?

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem

@vonflaxsen: jag äger 2 noctua, 3 fractal design och 2 be quiet.. Av dessa är be quiet tystast, alla har bra luftflöde..

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk

120mm

Permalänk
Inaktiv

Dessa tycker jag är kanon, flyttar massor med luft även i låga varvtal.

Har en sådan till min Noctua NH-D15 som sitter i mitten av kylaren och ligger på 650 rpm och upp till 1000rpm när det är full belastning och har temp 26-48 max grader på min i7 4790k när jag spelar.

Har även 6 st i chassit.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=539165

Permalänk
Medlem

För att inte överskrida ordgränsen per svar i tråden..

Har moderkortet pwm?
Kostnad?
Vad är snyggt?

---------

Har man ett vettigt (läs: dyrt) asus-moderkort så funkar vilka fläktar som helst att styra via spänningsreglering och man kan således köpa billigare fläktar och ställa ner, i annat fall rekommenderar jag kvalitetsfläktar som är pwm-styrda från förslagsvis fractal design, beQuiet!, noctua, noiseblocker eller Phobya. Värt att nämna är att vettiga pwm-fläktar generellt kostar från 200 och uppåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Budget för fläktarna? Vad för dator har du? Tänkte mer på att om du ska köpa en budget dator o har fått för dig att du behöver massa mer fläktar än de som följer med chassit? Men så kanske inte är fallet?

Permalänk

täcker byta ut mina Corsair Air series AF:Performance/SP120 High Performance till något bättre som går lite tystare

Permalänk
Hedersmedlem

@vonflaxsen *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en bra och beskrivande rubrik och trådstart ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast

Har fläkten fritt framför sig eller är det objekt i vägen. Skillnaden är kanske inte jättestor, men om du jämför corsairs af med sp så är sp bättre om du t.ex. har hårddiskburar i vägen för luftflödet medan af är bättre om det är fritt fram.

Skickades från m.sweclockers.com