Permalänk
Medlem

Hjälp med ny processor.

Hejsan jag har i veckan köpt en ny processor till min dator. Har köpt en AMD A10-7870K Black Edition, Socket-FM2+ och moderkortet jag har är MSI A88XM-E35 så det är processorn ska funka med det moderkortet. Jag kopplade idag in allt och tog ut det gammla. När jag startar datorn så stannar den innan bios menyn kommer upp och laddar upp så det står 99 nere i högra hörnet men ingeting händer. Någon som vet vad problemet kan vara eller kan hjälpa mig med en lösning?

Permalänk
Medlem

@Ntnz: http://www.tomshardware.co.uk/forum/311480-30-error-code-moth...

Googlade MSI A88XM-E35 code 99 och fick upp en del blandade svar.

Sök och läs. Förhoppningsvis hittar du nåt som hjälper dig.

Men börja med att koppla ur precis allt som inte behövs.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ntnz:

Hejsan jag har i veckan köpt en ny processor till min dator. Har köpt en AMD A10-7870K Black Edition, Socket-FM2+ och moderkortet jag har är MSI A88XM-E35 så det är processorn ska funka med det moderkortet. Jag kopplade idag in allt och tog ut det gammla. När jag startar datorn så stannar den innan bios menyn kommer upp och laddar upp så det står 99 nere i högra hörnet men ingeting händer. Någon som vet vad problemet kan vara eller kan hjälpa mig med en lösning?

Det moderkortet har inte stöd för din CPU, däremot har MSI A88XM-E35 v2 stöd

Du kanske kan lämna tillbaka din A10 7870K och istället skaffa en A10 7850K vilket är den bästa du kan köra i ditt moderkort.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Det är som ggustavsson säger.

Men har du uppdaterat BIOS?
Det kan kanske vara möjligt att få det att fungera med en BIOS-uppdatering.
(7870 skiljer inte så mycket från en 7850)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ntnz:

Hejsan jag har i veckan köpt en ny processor till min dator. Har köpt en AMD A10-7870K Black Edition, Socket-FM2+ och moderkortet jag har är MSI A88XM-E35 så det är processorn ska funka med det moderkortet. Jag kopplade idag in allt och tog ut det gammla. När jag startar datorn så stannar den innan bios menyn kommer upp och laddar upp så det står 99 nere i högra hörnet men ingeting händer. Någon som vet vad problemet kan vara eller kan hjälpa mig med en lösning?

Varför köpte du inte en intel cpu istället om man får fråga?
AMD ligger ju en del efter prestandamässigt.
Ok,jag förstår du har moderkort som passar,men ändå.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Det har jag inte hur uppgraderar jag bios om jag inte kommer in på datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ntnz:

Det har jag inte hur uppgraderar jag bios om jag inte kommer in på datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Du sätter förstås in din gamla CPU som fungerade..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300