Permalänk

3 skärmar för spel

Tjena!

Jag sitter och tittar på en lösning för att köra spel med 3 skärmar, i synnerhet Star Citizen.

Har ett MSI GeForce GTX 980 Gaming

Skärmen jag kör med nu är en 27" på 60Hz

Har tittat på 2x denna skärm, just för den tunna ramen Samsung 24" syncmaster

Alternativt 2x denna, också där för den tunna ramen.
Asus 23"

Så det jag undrar är om mitt grafikkort klarar av det, borde jag kolla på andra skärmar med tanke på anslutningar?

Tacksam för svar

//TeamKilla

Permalänk
Medlem

@TeamKilla:
Först undrar jag om du verkligen vill köra x3 skräm med olika storlekar.

Sen behöver du skärmar med displayport då ditt grafikkort endast supportar 1HDMI och 3 Displayport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Sen behöver du skärmar med displayport då ditt grafikkort endast supportar 1HDMI och 3 Displayport.

Nja. Beror på om grafikkortets displayport portar är DP++ för då kan det passivt skicka ut HDMI/DVI signaler.

Nu skriver du inte upplösningen på din 27" så jag antar att det är 1920x1080. Att driva 3st 1920x1080 skärmar är för tungt för ett Gtx 980 enligt mig om du vill ha en bra grafik på varje skärm.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Nja. Beror på om grafikkortets displayport portar är DP++ för då kan det passivt skicka ut HDMI/DVI signaler.

Nu skriver du inte upplösningen på din 27" så jag antar att det är 1920x1080. Att driva 3st 1920x1080 skärmar är för tungt för ett Gtx 980 enligt mig om du vill ha en bra grafik på varje skärm.

Gäller ju att köpa adapter då, tänkte att de är lättare att göra det kompatibelt från början.

Men som föreående säger 3x 1080p är tungt om du vill köra 3A spel på hög eller ibland medium kvalitet.

Vad spelar du? varför behöver du 3 skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Vad spelar du? varför behöver du 3 skärmar?

Star Citizen enligt hans första inlägg.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

3 skärmar på 980

Hej

Kör på du på ditt 980, jag körde på mitt 970 och det funkade så länge man inte nu ska ha mer än 60 FPS stabilt, för ska du ha mer så då måste du nog ha två kort.

Men jag skulle nog rekommendera att köpa så du har tre likadana skärmar i storlek annars kommer det att kännas jättefel.

Men annars ser jag inga problem, det är massor av folk som kör olika simulatorer på tre skärmar med singelkort.

Men som sagt så länge det är 60 FPS skärmar så är det ingen fara.

Jag körde 5940x1080, på ALLA i stort sett racingsimmar, inte nu med alla grafikoptions påslagna, men med nog för att det skulle flyta på bra utan att se hemskt ut.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Star Citizen enligt hans första inlägg.

Detta var mest en idé jag hade för spel som Star Citizen och Elite.
Men SC är ju långt ifrån färdigt i dagslägen.

Men tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hade hellre gått på ultrawide vägen och köpt nån 35" 21:9 skärm + välvd, det lär vara en mycket trevligare spelupplevelse än multiskärmar!

Mer lättdrivet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Hade hellre gått på ultrawide vägen och köpt nån 35" 21:9 skärm + välvd, det lär vara en mycket trevligare spelupplevelse än multiskärmar!

Mer lättdrivet också.

Håller med helt fast 34" är väl det man letar efter isåfall

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MiniPC:

Håller med helt fast 34" är väl det man letar efter isåfall

Möjligtvis, tänkte dock på t ex BenQ XR3501 Black 35’’ 144 Hz 4ms (GTG) , 21:9 Ultra Wide Curve 2560X1080

Permalänk
Medlem

@cider123:
Tror inte du vill ha en 35" skärm med 2560x1080, alldeles för låg upplösning. det positiva e ju de lättförtjänta 144hz.

Men fortfarande inte värt då du går miste om en riktigt krisp kännsla.