Identifiera gammalt spel

Permalänk

Identifiera gammalt spel

Jag spelade ett spel på 90-talet. Tyckte då att det var fruktansvärt kul. Vill undersöka om jag fortfarande tycker det, men kan inte för mitt liv komma ihåg titeln.

Spelet gick ut på att kolonisera ett nytt solsystem. Man intog rollen som kapten för ett rymdskepp och sen skulle man bygga kolonier på och runt planeterna. Planeterna i solsystemet hade namn efter grekiska/romerska gudar. Man hade "advisers" inom olika områden (militär, forskning osv.) som tipsade om om olika saker man skulle göra. Storyn i spelet var att man var på jakt efter ett annat koloniseringsrymdskepp som hade försvunnit... tror jag... någon som vet vad detta spel hette?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB | be quiet! Dark Rock 3 | MSI Z97 GAMING 5 | 2x8GB | 2x256GB SSD | MSI GeForce GTX 980Ti Gaming 6G | EVGA Supernova G2 850W | NZXT H440W | Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Medlem

Något av Master of Orion-spelen kanske? Det låter i alla fall som ett 4X-spel, så kolla in denna lista och se om du hittar vad du söker efter.

Permalänk
Skrivet av perost:

Något av Master of Orion-spelen kanske? Det låter i alla fall som ett 4X-spel, så kolla in denna lista och se om du hittar vad du söker efter.

Hittade det i listan. Alien legacy hette det visst: http://www.mobygames.com/game/alien-legacy

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB | be quiet! Dark Rock 3 | MSI Z97 GAMING 5 | 2x8GB | 2x256GB SSD | MSI GeForce GTX 980Ti Gaming 6G | EVGA Supernova G2 850W | NZXT H440W | Dell UltraSharp U3415W