Permalänk
Medlem

Golden Black

Detta är mitt första galleri här på sweclockers, jag har skapat det för att visa upp mitt senaste bygge, Golden Black.

Det hela började med att min förra dator började bränna grafikkort så den fick flytta till återvinningscentralen, men då kapitalet lyste med sin frånvaro fanns det inte utrymme för något nytt så jag köpte min brors gamla burk. Grejerna kom i ett Antec two hundred som var ordentligt täckt med bruntejp. Det var så ohyggligt fult att jag gick och köpte ett nytt chassi.

Efter ett tag blev jag sugen på att sleeva de regnbågsfärgade kablarna så jag beställde hem lite paracord för råda bot på det.

Sen tyckte jag att det skulle vara kul att vattenkyla detta monster. Men då jag inte har massa pengar över varje månad så köpte jag några delar åt gången, efter ca. 4 månader hade jag fått hem allt så då var det bara att köra igång.

Jag är fullt medveten om att vattenkyla dessa komponenter är onödigt, men jag gjorde det för att det är roligt att hålla på med. Och vattenkylningsdelarna kostade mycket mer än vad resten gjorde, men det var det värt.

Här nedan följer specifikationerna.

Chassi:
NZXT S340

Moderkort:
Asus 990fx sabertooth r2.0

CPU:
AMD fx-6200

GPU:
Zotac gtx760 2gb

Minne:
Corsair vengeance 1600mhz 2×4gb
Kingston 1600mhz 2×4gb

Lagring:
Kingston v300 120gb
OCZ vertex3 120gb
Corsair force3 60gb
Seagate 2.5" 500gb hdd

PSU:
Chieftec nitro 650w

Vattenkylning:
Ek-hdc 12mm guld
Ek petg 12mm
Ek-coolstream se 120
Ek-coolstream se 240
Ek-xtop revo d5
Ek-res x3 150
Ek-af angled 90°
Ek-af t-splitter
Ek-af ball valve
Ek extender m/m rotary
Ek extender 20mm m/f
Ek extender 6mm m/m
Ek extender 8mm m/f
Ek d5 pump vario
Ek-supreme ltx amd csq
Ek-fc670 gtx

custom backplate från coldzero.eu

Besök galleriet här

Permalänk
Inaktiv

Bra jobbat och snyggt bygge, ligger mycket jobb bakom det där

Permalänk
Medlem

Väldigt fin finish på sleeving och rördragning, det syns att du har ansträngt dig.
Man ser oftast inte så små grafikkort i vattenbyggen, det ser väldigt trevligt ut när det är så litet!

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt bygge!
Bra bilder, det enda som skulle kunna förbättras är väl bildkvaliteten, annars är de en 5/5

Permalänk
Medlem

bra jobbat, ser väldigt trevligt ut! lite snyggare bilder så! 5/5 ändån ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Jäklar vad stilrent! Ett bygge i min smak, helt klart. Gillar verkligen att det är genomskinlig vätska också. Ser nästan ut som Ramlösa

Vilket leder mig till en liten fråga: Finns det vätska i typ silver eller guld? 5/5 får du självklart också

Off topic:

Skrivet av Adnerhill:

bra jobbat, ser väldigt trevligt ut! lite snyggare bilder så! 5/5 ändån ^^

Jag måste bara fråga. "Ändån" är det någonting folk säger? Min flickvän gör det, men hon är den enda jag hört det från NÅGONSIN! Och så dyker det upp här. Förklara gärna denna mystiska slang, tack

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Jäklar vad stilrent! Ett bygge i min smak, helt klart. Gillar verkligen att det är genomskinlig vätska också. Ser nästan ut som Ramlösa

Vilket leder mig till en liten fråga: Finns det vätska i typ silver eller guld? 5/5 får du självklart också

Off topic:
Jag måste bara fråga. "Ändån" är det någonting folk säger? Min flickvän gör det, men hon är den enda jag hört det från NÅGONSIN! Och så dyker det upp här. Förklara gärna denna mystiska slang, tack

haha! ändån är precis som ändå.. vet faktiskt inte varifrån jag fått de eller varför jag säger det ^^ trodde de va många som sa de! :'D

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. Ligger själv i startgroparna för min första custom loop. Ser att du har en t-splitter till tömningsventilen. Är det något man bör ha eller kan man bara koppla in den direkt på pumpen eller reservoaren?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Vilket leder mig till en liten fråga: Finns det vätska i typ silver eller guld? 5/5 får du självklart också

Mayhem har guld och silver i aurora-serien, men det jag har sett av dom har jag inte varit imponerad av.

Skrivet av wounds:

Väldigt snyggt. Ligger själv i startgroparna för min första custom loop. Ser att du har en t-splitter till tömningsventilen. Är det något man bör ha eller kan man bara koppla in den direkt på pumpen eller reservoaren?

Självklart kan du koppla från res/pump om du har en port över. Jag körde med t-splitter pga. Platsbristen under reservoaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g0a:

Mayhem har guld och silver i aurora-serien, men det jag har sett av dom har jag inte varit imponerad av.

Självklart kan du koppla från res/pump om du har en port över. Jag körde med t-splitter pga. Platsbristen under reservoaren.

Ok, tack!

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Nice, hur är det att koppla med vatten kylning egentligen? är det svårt att få det bra? och är det lätt att det uppstår läckor?

Permalänk

Ser riktigt bra ut. Snyggt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Permalänk
Medlem

snyggt AIK eller

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@crew seven: nu är det ju svart och guld, och AIK har väl aldrig sett nåt guld?;P
Nämen jag är inte det minsta sportintresserad, så det är ingen koppling jag har gjort.