Behöver hjälp att komma på vad jag ska skriva för examensarbete

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att komma på vad jag ska skriva för examensarbete

Gäller C-nivå, 15hp datateknik

Jag tycker Oculus Rift är skoj, men har inte kommit på någonting vettigt att göra med det än. Någon som kan ge mig en knuff?

* Programmeringsspråk spelar ingen roll
* Jag kan använda både unity eller UE4 eller så får jag helt enkelt gräva mig in i openGL, direct3d etc
* Jag har en Oculus Rift
* Jag hinner inte söka hos företag, måste bli ett ensamprojekt

Permalänk
Medlem

Data från sensorerna används till att rikta kameror som visar bilden på skärmarna?
Typ: https://forums.oculus.com/viewtopic.php?t=3830

Känns ju lite datateknik, realtidsstyrning och lite matte på en gång.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

som ovan.

Eller varför inte låta riften ta över din mus & tangentbord på något sätt. Kanske lite tråkigt & för enkelt.

Då tänker jag i Windows, skrivbordet osv..

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sampan:

Gäller C-nivå, 15hp datateknik

Jag tycker Oculus Rift är skoj, men har inte kommit på någonting vettigt att göra med det än. Någon som kan ge mig en knuff?

* Programmeringsspråk spelar ingen roll
* Jag kan använda både unity eller UE4 eller så får jag helt enkelt gräva mig in i openGL, direct3d etc
* Jag har en Oculus Rift
* Jag hinner inte söka hos företag, måste bli ett ensamprojekt

Du kanske kan undersöka hur man skulle kunna använda Oculus Rift för att "virtualisera" flera skärmar.
Tänk dig hur mycket problem det skulle lösa när man slipper har flera skärmar framför sig.
Då kan du sätta dig i soffan men ha 5 stycken skärmar/skrivbord framför dig

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Du kanske kan undersöka hur man skulle kunna använda Oculus Rift för att "virtualisera" flera skärmar.
Tänk dig hur mycket problem det skulle lösa när man slipper har flera skärmar framför sig.
Då kan du sätta dig i soffan men ha 5 stycken skärmar/skrivbord framför dig

Det finns redan:

https://www.youtube.com/watch?v=bjE6qXd6Itw

Permalänk
Medlem

Kanske en undersökning om vad tusan en SHL domare eg kollar på under match så här i slutspelstider för helt uppenbart är det iaf inte på samma match som visas på TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av sampan:

Gäller C-nivå, 15hp datateknik

Jag tycker Oculus Rift är skoj, men har inte kommit på någonting vettigt att göra med det än. Någon som kan ge mig en knuff?

* Programmeringsspråk spelar ingen roll
* Jag kan använda både unity eller UE4 eller så får jag helt enkelt gräva mig in i openGL, direct3d etc
* Jag har en Oculus Rift
* Jag hinner inte söka hos företag, måste bli ett ensamprojekt

Jag sitter precis och lyssnar på denna: https://youtu.be/eKFTSSKCzWA när jag läser ditt inlägg. Idén jag fick nu var att man gör en kombination av avslappningsljud som naturljud och en proceduellt genererad miljö man rör sig i. Jag tänkte som rymden skapas i tex no man's sky och ljuden spelas i youtubeklippet så ändras ljud och natur när man rör sig omkring i miljön, till exempel i en skog eller liknande. Som en slags avslappningsprogram.

Visa signatur

/M