Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Har också kvar min gamla DB. Helt suverän kvalitet. Köpt 2005, still going strong.
Diamondback är planetens mest missförstådda mus, de allra flesta håller musen fel och har inte den på tillräckligt hög känslighet. De som låter handen ligga som en död padda på musen tycker klart att detta är världens sämsta speldon. Den är missförstådd på precis samma sätt som Intels kylarfästen. Skit bakom spakarna helt enkelt.

Diamondback 4 life!

Jag köpte mig en Taipan för något år sedan då Diamondback inte gick att få tag på längre. Fortfarande mycket nöjd och även denna mus verkar kunna hänga med en hel evighet.

Hur man kan slå sönder en Razer-mus på några dagar, som vissa verkar göra, är för mig helt obegripligt. Kan man inte hantera fin-teknik så får man väl helt enkelt leta sig till ett annat märke. A4-tech har jag hört ska passa bra för folk som inte kan hantera sina möss korrekt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@griid: Har själv inte bytt på några år. Beror ju på vad du har för grepp och så. Sortera på popularitet så får du en bra inikation om de bättre, beror lite på vilka knappar du vill ha också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

@griid: Har själv inte bytt på några år. Beror ju på vad du har för grepp och så. Sortera på popularitet så får du en bra inikation om de bättre, beror lite på vilka knappar du vill ha också.

Kör claw-grip och bryr mig inte om knappar. vill bara har bra precision för aim i fps-spel

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Hur kan priset kan vara en nackdel, men inte på en som kostar 1900:- ?

Skickades från m.sweclockers.com

Därför att den konkurrerade med bl.a Razers trådlösa mus som kostade 1600. Som han skrev då så med tanke på den musens pris och hur mycket bättre den han testade var, kändes inte priset lika överdrivet längre helt enkelt.

Personligen ser jag inget problem i alla fall. Förstår hans resonemang bakom det.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande med min gamla Copperhead med fingertip grip. Just Rezermöss passar bäst till fingertip grip. Annars är de för små och blir obekväma.

Permalänk

Med Logitech, SteelSeries och Corsair som pressar ut ett bra utval av tangentbord, headset och möss har jag svårt att se Razer komma med något önskvärt på marknaden med dessa priser. Ser både G402, G303 eller Corsair's M65, Sabre osm bättre möss för dryga samma pris. Det enda jag verkligen ser Razer leda på marknaden är med dess "Gamepad" liknande produkter så som Orbweaver, Nostromo, Tartarus etc. Då dessa inte har någon konkurrens förutom från Logitech, vars pad inte alls verkar hålla samma komfort. Och som en moba/MMO spelare verkar de väldigt intressanta.

Vore kul ifall Razer börjar pumpa ut lite högre kvalle eller om Corsair/Steelseries hoppar på någon liknande produkt

edit:

Skrivet av Adam West:

Hur kan priset kan vara en nackdel, men inte på en som kostar 1900:- ?

Skickades från m.sweclockers.com

För att på vid det här priset finns väldigt många andra möss, vid en högre prispott blir urvalet färre

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Därför att den konkurrerade med bl.a Razers trådlösa mus som kostade 1600. Som han skrev då så med tanke på den musens pris och hur mycket bättre den han testade var, kändes inte priset lika överdrivet längre helt enkelt.

Personligen ser jag inget problem i alla fall. Förstår hans resonemang bakom det.

Skrivet av Bloodstainer:

Med Logitech, SteelSeries och Corsair som pressar ut ett bra utval av tangentbord, headset och möss har jag svårt att se Razer komma med något önskvärt på marknaden med dessa priser. Ser både G402, G303 eller Corsair's M65, Sabre osm bättre möss för dryga samma pris. Det enda jag verkligen ser Razer leda på marknaden är med dess "Gamepad" liknande produkter så som Orbweaver, Nostromo, Tartarus etc. Då dessa inte har någon konkurrens förutom från Logitech, vars pad inte alls verkar hålla samma komfort. Och som en moba/MMO spelare verkar de väldigt intressanta.

Vore kul ifall Razer börjar pumpa ut lite högre kvalle eller om Corsair/Steelseries hoppar på någon liknande produkt

edit:
För att på vid det här priset finns väldigt många andra möss, vid en högre prispott blir urvalet färre

Mycket möjligt att den presterar alldeles ypperligt och inte har några direkta nackdelar, så jag missade helt enkelt den biten.
Dock anser jag att 1900:- för en mus är galet mycket, men det är ju högst individuellt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

min original diamondback har aldrig krånglat förutom att det till en början genomskinliga gummit längs med sidorna blev brungrumligt och började flagna av... knepigt val av sensor och discobelysning, trodde poängen med originalet var att den skulle vara minimalistisk?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Mycket möjligt att den presterar alldeles ypperligt och inte har några direkta nackdelar, så jag missade helt enkelt den biten.
Dock anser jag att 1900:- för en mus är galet mycket, men det är ju högst individuellt.

Håller med om att det är galet, dock så finns det väl ingen annan trådlös gaming mus ute med så pass bra utval av extraknappar samt RGB belysning på marknaden? Antar att vi kommer se den droppa till 1300kr när andra möss kommer ut

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

thank you!
någon som du rekommenderar?

Jag tycker steelseries sensei är trevlig, men möss är högst personligt - beställ på öppet köp och testa, ev. Testa i nån butik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har kört razer sedan boomslang med kula och köpte precis min andra diamondback här efter att den jag hade innan blivit skitig och gnisslar i knapptrycknignar efter ~6 år.
Förstår inte vad alla gnäller på. I och med att jag använder musen i både höger- vänster hand är den bra för det ändamålet. Sedan tycker jag den är skön då jag har små händer och kör clawgrip.
Inget konstigt med sensorn än så länge.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Intressekoll: Jag har en Razer Diamondback i obruten förpackning. Vill någon köpa denna sällsynta och speciella mus? Börjar med 1000 kronor