Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Skrivet av krilleeee:

Men nu får Logitech ge sig..... vem gillar dom nya designerna ? G400s där var det sista bra musen dom gjorde utseende mässigt/ergonomi.

Gör en ny MX518/g400/g400s men omron 20milj clikcks å samma sensor som g502 tack.

Glöm inte G500 och G500s, de fick bli ersättarna för min del och funkar precis lika bra i formen... G500 tålde tyvärr inte en utvält liter läsk på skrivbordet men det får man stå ut med tycker jag. Har inte testat det på min G500s som fick ersätta G500, inga planer på att testa heller...

Den här nya blir jag däremot misstänksam mot, ser inte så bekväm ut att hålla i...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Glöm inte G500 och G500s, de fick bli ersättarna för min del och funkar precis lika bra i formen... G500 tålde tyvärr inte en utvält liter läsk på skrivbordet men det får man stå ut med tycker jag. Har inte testat det på min G500s som fick ersätta G500, inga planer på att testa heller...

Den här nya blir jag däremot misstänksam mot, ser inte så bekväm ut att hålla i...

Jag har G502 sen innan, den är lite annorlunda men efter någon veckas användning älskar jag formen på den.

Superskön för högerhänta iaf, den här nya ser ut att vara helt universell för både höger och vänsterhänta.

Skrivet av flexm:

Dom två viktigaste faktorerna är ju alltid vilken sorts storlek/form du gillar, och att sensorn är duglig. Dpi, hz, batteritid och färgen på interfacet spelar ju mindre roll om den är anpassad för gorillahänder eller dvärgknogar lixom

Dududududu.. vänta nu här

Batteritiden är ju typ det viktigaste av alla funktioner på en trådlös. Att behöva ladda den hela tiden är absolut nono för mig. Har en logitech M705 på jobbet, byter batteri en gång per ÅR. Det är lagom ofta i min mening.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Glöm inte G500 och G500s, de fick bli ersättarna för min del och funkar precis lika bra i formen... G500 tålde tyvärr inte en utvält liter läsk på skrivbordet men det får man stå ut med tycker jag. Har inte testat det på min G500s som fick ersätta G500, inga planer på att testa heller...

Den här nya blir jag däremot misstänksam mot, ser inte så bekväm ut att hålla i...

G500s var väl bygd gillade bara inte sensorvalet annars är det stor skillnad i kvalité emellan åt dom. Där vinner G500! fast sen är den tyngre vilket jag ogillar förstås..... mkt personligt när det gäller datormöss helt klart!

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Dududududu.. vänta nu här

Batteritiden är ju typ det viktigaste av alla funktioner på en trådlös. Att behöva ladda den hela tiden är absolut nono för mig. Har en logitech M705 på jobbet, byter batteri en gång per ÅR. Det är lagom ofta i min mening.

Det jag menar är att även om batteriet skulle hålla 5 år, så spelar inte det så stor roll om musen såg ut typ så här
http://www.businesspundit.com/wp-content/uploads/2008/07/mous...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Det jag menar är att även om batteriet skulle hålla 5 år, så spelar inte det så stor roll om musen såg ut typ så här
http://www.businesspundit.com/wp-content/uploads/2008/07/mous...

Haha, men de är ett ganska viktigt krav att man slipper ladda var å varannan dag iaf.

Har en helt ny Razer Mamba trådlös för typ 1600:- på jobbet, om jag glömmer ladda den över helgen har den typ 10% när man kommer på måndagen..

Får ladda den minst varannan dag, tycker de e ganska uruselt tbh.. Skulle aldrig någonsin köpa en sån privat, tur att man kan testa lite på jobbet..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Förstår inte Jitter problemet, läste men är inte insatt på Mös så förstår inte helt innebörden.
Vadå skippar den och hoppar runt eller vadå?
Jitter låter som en markant nackdel, men utifrån betyget antar ja det inte är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Förstår inte Jitter problemet, läste men är inte insatt på Mös så förstår inte helt innebörden.
Vadå skippar den och hoppar runt eller vadå?
Jitter låter som en markant nackdel, men utifrån betyget antar ja det inte är det?

Lät som att det mest var jitter vid höga dpi-värden, och eftersom det egentligen inte finns någon anledning att använda så pass hög dpi så är det inget problem i verkligheten.
Hela den här "Hög DPI" pushen är bara marknadsföringstrams, finns tex ingen "seriös proffsspelare" av valfritt spel som använder dpi över några tusen, är till och med väldigt vanligt med lägre dpi än 1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Hela den här "Hög DPI" pushen är bara marknadsföringstrams, finns tex ingen "seriös proffsspelare" av valfritt spel som använder dpi över några tusen, är till och med väldigt vanligt med lägre dpi än 1000.

Jag är ingen musexpert, men jag brukar alltid köra på högsta tänkbara DPI, högsta uppdateringsfrekvensen och sedan sänka sensitivity till normalhögt i windows. Borde inte de innebära den högsta precisionen?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

@WoG:
Dom flesta sensorer i spelmöss har en "Native DPI" vilken är den egentliga upplösningen en sensor funkar i, det är vanligtvis i den upplösningen, som musen trackar bäst.

Ofta är dom högre DPI värdena multiplar av native värdet, så att tex en mus som säger max 6800dpi antagligen bara gör en dassig "upscaling" av native in-datan på tex 1800dpi. Denna scaling introducerar ofta jitter eller andra tracking-artifakter

Tex här har du en spreadsheet med möss som har sensorer utan acceleration/prediction/angle-snapping, samt vilken dpi som dom trackar bäst i:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

(Det är många "ofta" "vanligtvis" osv ord i texten ovan, dels för att det finns stort antal sensorer och tillverkares olika firmwares till dom, och som vanligt gäller ju att det du tycker känns bäst för dig är det som är bäst för dig.

Men typ tumregel för bättre tracking brukar vara: stäng av acceleration och sätt speeden på steg 6 i windows och ställ in musen på dess native DPI.

Permalänk

Tycker väl att priset definitivt borde klassas som en "nackdel" men jag undrar hur musen presterar under 15% batteri om någon skillnad märks, då jag själv inte använt trådlöst på mer än 7 år, och att mössen då hade kass batteri-tid, och fungerade generellt dåligt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Bara 2 sidoknappar, nej tack.

Visa signatur

[i5 4690K] [R9 270x 2GB] [8GB DDR3]

Permalänk
Avstängd

Verkar nice. Värt och köpa?

Permalänk
Medlem

Denna verkar nice funderar på om det ska bli min nästa.

Men en sak undrar jag om nackdelen som sas: "Mycket jitter i högupplösning"

Vad menas det?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Vangen:

Denna verkar nice funderar på om det ska bli min nästa.

Men en sak undrar jag om nackdelen som sas: "Mycket jitter i högupplösning"

Vad menas det?

Kort och gott betyder det att den är inte samma precision i hög DPI, vilket är väldigt vanligt för just PMW 3360/3366-sensorn.

I lägre DPI fungerar den däremot helt utmärkt.

Permalänk
Medlem

Vilka jävla casuals i tråden som klagar på hur musen ser ut. Herregud så ointressant.

Permalänk
Medlem

Köpte den på Elgiganten för 990 kr, vilket jag tycker är ett bra pris. Funkar hur bra som helst och själv tycker jag den är väldigt snygg. Om ni tycker denna musen verkar intressant är den nog dags att slå till, kostar ju hela 1900 kr i vanliga fall och det tycker jag är alldeles för dyrt för en mus.

Visa signatur

Hej, :)

Permalänk
Medlem

klart vettigt pris , jag som leftie gillar ambidextrösa musar

inte helt 100 på designen , men jag ska inte sitta och titta på musen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Köpte musen för några dagar sen och den funkar riktigt fint. Det enda jag kan klaga på är att den gärna hade fått vara lite större, då hade den passat min hand mycket bättre. Märker ingen skillnad mellan denna och en trådad mus. Mycket klagande och sarkasm i tråden, låt bli och köpa den om ni inte har råd.

Permalänk

990 riksdaler på Elgiganten nu, det är nästan halva priset. Jag har köpt och är sjukt nöjd, fast jag hade köpt även om det varit för fullpris. Gillar man inte design och/eller pris köper man något annat. Nuff said.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur passformen är emot g500s?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram