Tittar du fredagspanelen mindre?

Permalänk
Medlem

Tittar du fredagspanelen mindre?

Sedan Emil försvann från rutan så har jag tittat mindre. Nu blir det oftast 5-10 minuter tittande. Tittar du som vanligt eller mindre? Kanske tom slutat titta? Diskutera enbart om du tittar som vanligt eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Sedan Emil försvann från rutan så har jag tittat mindre. Nu blir det oftast 5-10 minuter tittande. Tittar du som vanligt eller mindre? Kanske tom slutat titta? Diskutera enbart om du tittar som vanligt eller inte.

Slutade kolla för ett bra tag sedan.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Avstängd

Tittar väldigt sällan men tror jag slutade mest för att skiten aldrig fungerade att spela upp under en tid för mig.

Permalänk
Medlem

Har inte funderat över det.
Men tidigare har jag kollat så fort jag kunnat. Numera har jag inte bråttom.. Men tveksamt om det är pga Emil.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför han slutade?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Vad är fredagspanelen XD

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Slötittar istället för att faktiskt lyssna på vad som sägs fast det har nog inte med Emils frånvaro att göra.
Tittar dock lite mer aktivt på wan-show(linustechtips) då det är lite mer avslappnat och har en tendens till att gå off-topic en del.

Sweclockers format med att spela in gör att det blir väldigt faktarikt men lite för stelt i min mening.

Permalänk
Medlem

@kakan86 Han har nya uppdrag inom företaget.
@jeffan97 https://www.youtube.com/channel/UCW64r1wPzfj0W1qbzzfCgFg Sammanfattning av teknikvärlden kan man väl säga lite löst.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kakan86:

Nån som vet varför han slutade?

Här berättar Jonas precis detta.
Varför Emil inte längre syns till i Fredagspanelerna.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kan känna att man tappat lite av de man var inne på för nått år sedan i panelen. Att varva med intressanta gäster ibland osv.
Visst, Emil är väldigt saknad men tycker att Jacob blir bara bättre och bättre.
Men som Jonas sa, Emil har ju inte slutat och lär dyka upp då och då.

Permalänk
Medlem

Ja tittar aldrig MEN ja lyssnar. Supbert att ha i bilen till jobbet och blåbanda ut.

Permalänk
Medlem

Jag tittar heller inte men jag lyssnar medan jag slösurfar runt på internet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha dem på en andra skärm när jag spelar. Tittar lite mindre direkt nu men jag missar aldrig ett avsnitt. Emil är ju med ibland på podcasten Fulkultur så där kan man höra honom. Jag gillade inte Jacob i början. Han var stel och lite tråkig.
Nu när han varit med ett tag så har han blivit tryggare och är mer involverad i all teknik vilket jag trycker att han har blivit trevlig att lyssna på tillsammans med Jonas.
Så att Emil försvann från fredagspanelen är lite tråkigt men det är ingen fara för mig... dock skulle det vara kul om han är med någon gång ibland.

Sedan när vi ändå är inne på ämnet så har vi ju han nya som recenserar skärmar (som jag inte lärt mig namnet på än). Jag hoppas att han blir mycket tryggare bakom kameran inom en snar framtid. Nu har han ju inte hållt på så länge men lite mer övning så blir det nog bra...mer skärmrecensioner åt folket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

Jonas gör det riktigt bra. Behaglig röst att lyssna på. Dock blir det nästan för mycket med att gestikulera med händerna hela tiden. Och ju mer jag tänker på det ju jobbigare blir det.

Permalänk

Jag tycker att Jacob gör ett jättebra jobb.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Inaktiv

Jag har faktiskt inte sett det sen Emil slutade av nån anledning, men jag ska börja nu igen. Jakob är bra, inge snack. Mer avslappnad, börjar komma in i det lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tittar väldigt sällan men tror jag slutade mest för att skiten aldrig fungerade att spela upp under en tid för mig.

Det är den där spelaren de använder - youplay.se. Jag klarar inte av att se Full HD videos utan massa laddtid via deras tjänst. Som tur var lägger Sweclockers fortfarande upp videos på youtube som jag utan problem kan se full HD utan störande laddtid. Frågan är varför Sweclockers inte lägger upp youtube-länken på sin sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Jonas gör det riktigt bra. Behaglig röst att lyssna på. Dock blir det nästan för mycket med att gestikulera med händerna hela tiden. Och ju mer jag tänker på det ju jobbigare blir det.

Förklaringen kan ju vara att Jonas är släkt den med italienska designern Giuseppe Rigatoni

Permalänk
Medlem

Jag tittar som förut. (vilket brukar vara kanske 3 av 5st ungefär)

Permalänk
Medlem

Brukar bara sätta på det på ena skärmen medans jag spelar. Tittar mindre och mindre på saker som fredagspanelen och wan-show för att det pratas för mycket om massa skit som jag inte bryr mig om.

Edit: speciellt wan-show med deras dåliga skämt som blir diskussioner och alla sponsorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Tittar inte , föredrar att läsa det jag vill än snabbspola/leta efter det som tilltalar mig.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Det är den där spelaren de använder - youplay.se. Jag klarar inte av att se Full HD videos utan massa laddtid via deras tjänst. Som tur var lägger Sweclockers fortfarande upp videos på youtube som jag utan problem kan se full HD utan störande laddtid. Frågan är varför Sweclockers inte lägger upp youtube-länken på sin sida?

Tror det har och göra med att dom vill köra med reklam. Varför dom inte kör med det direkt på tuben är troligen att vinsten är lägre (dumt och länka till den reklamfria versionen på youtube då).

Men swec bör byta till bättre spelare, för den är inte jätte bra.

Tittar på fredagspanelen eller lyssnar när jag kan. Kan ju ibland ta rätt lång tid, när avsnitten är så långa (kan hamna några veckor efter). Men intressant och höra redaktionens kommentarer på vissa nyheter (lite mer omdiskuterade/infekterade artiklar/nyheter), lite mer opraktiskt än forumet (för förhoppningsvis ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tycker fredagspanelen är trevligt, men det är inte alltid jag är så intresserad av nyheterna eller det som diskuteras. Tycker Jacob kommer sig bra.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Jonas är den bästa tycker jag, gör bra reviews osv. Pga han jag tittar på swe klippen.

Permalänk
Medlem

Jag ser alla klippen, dock sällan när det släpps utan det blir på helgen oftast. Brukar ligga i sägen när jag vaknar eller när jag ska gå och lägga mig och slå på fredagspanelen. Man saknar helt klart Emil men Jacob tycker jag på ganska kort tid gjort det riktigt bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tyvärr så känns det annorlunda,humorn är inte densamma, så ja, jag har tappat intresse, ser några minuter sen gör jag annat och glömmer bort panelen.

Permalänk
Medlem

Kollar bara på de delar av fredagspanelen som intresserar mig, resten skippar jag.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Har faktiskt missat eller de 2 senaste om jag ska vara ärlig.
Inte riktigt samna kemi på nåt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Emil finns tydligen i virtuell verklighet i Vive enligt senaste rykten, så det blir väl kanske något att skaffa.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ser de flesta avsnitt som vanligt.

Jonas är alltid grym. Jacob börjar bli riktigt bra! Saknar Jonas/Emil-kombon lite, men allra helst vill jag se alla tre köra tillsammans

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7