Har SWEclockers somnat?? [DX12-test med nyaste drivrutiner]

Permalänk
Medlem

Har SWEclockers somnat?? [DX12-test med nyaste drivrutiner]

Ett helt kvartal (ok fattas 18 dagar) och inte ett enda grafikkorts test (ok ett mini test där man testar DX12) Båda lagen har nya drivrutiner så varför inte släppa ett test med dagens drivrutiner så man har lite aktuell info om prestandarden i dagens spel.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Det har inte kommit några nya kort, och det vore ett ofantligt arbete att testa alla bara för att det har kommit en ny drivrutin, för att sedan behöva testa på nytt när polaris och pascal kommer ut. och det är ju inte som att dom ligger på latsidan, då det kommer ut ett flertal artiklar varje dag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Bara senaste dagarna har de ju prestandatestat grafikkort i både Hitman och Division, mer "aktuell info om prestandarden i dagens spel" än så blir det väl inte. Eller ska man köra om alla test så fort det släpps nya drivrutiner? Låter det rimligt?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Avstängd

Det verkar gå dåligt för Swec nu...hoppas jag har fel.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

kan hålla med om att det skulle behövas ett nytt test då sweclockers test visar att nvidia är ganska överlägsna, speciellt i det högre segmentet. men nu är fury och fury x väldigt bra kort och är och nosar på 980ti stock. men det visar inte deras tester

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Snabbtest: Grafikprestanda i Hitman
Snabbtest: Grafikprestanda i Tom Clancy's The Division
DirectX 12 med Ashes of the Singularity
Snabbtest: Grafikprestanda i Rise of the Tomb Raider

De testar inte om alla kort bara för att det kommer nya drivrutiner, sen vet jag inte om de ska bygga om testriggen de gör recensioner på. Det brukar pratas om det ibland. Eftersom det inte varit några lanseringar eller har gjorts några recensioner så har de helt enkelt inte gjort det, det kommer när det kommer nya kort/kort som är intressanta att testa. De har gjort mer än ett snabbtest som du ser. Troligen hinner de få till en ny testrigg för recensionerna och måste då testa om alla kort de vill jämföra med i vilket fall som helst.

Permalänk
Avstängd

@Oringen: hur menar du? finns det någon annan sida som det går bättre för?

Permalänk
Medlem

Det skulle vara trevligt med en stor jämförelse mellan de olika lagen med populära modeller och referenskort. Har ju hänt en del sedan 9xx och 3xx/Fury släpptes.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ett helt kvartal är att ta i, det är inte förrän alldeles nyligen de första DirectX 12-spelen släppts och vi testar faktiskt spelen så snart de blir tillgängliga. Förutsatt att det finns titlar som inte är trasiga och/eller bjuder på stutterfest kommer dessa ingå i nästa testsvit för AMD:s och Nvidias grafikkortslanseringar i år.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

första kvartal 2015
2015-01-27

Grafikkort

40 kommentarer

Introduktionen av Geforce GTX 960 och det röda lagets senaste drivrutiner gör mellanklassaren Radeon R9 285 aktuell på nytt. SweClockers testar Sapphires välkryddade Dual-X OC.

2015-01-22

Grafikkort

185 kommentarer

Arkitekturen Maxwell hittar till mellanklassen när Nvidia lanserar nya Geforce GTX 960. SweClockers testar en trio skräddarsydda grafikkort från Asus, Gigabyte och MSI.
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC

2015-01-27

Grafikkort

40 kommentarer

Introduktionen av Geforce GTX 960 och det röda lagets senaste drivrutiner gör mellanklassaren Radeon R9 285 aktuell på nytt. SweClockers testar Sapphires välkryddade Dual-X OC.
Gigabyte Geforce GTX 960 G1 Gaming

2015-02-09

Grafikkort

56 kommentarer

Det vankas Geforce GTX 960 i alla smaker när partnertillverkarna sätter tänderna i kretsen GM206. SweClockers testar Gigabyte G1 Gaming, en modell som lovar allt från handplockad grafikprocessor till ultimat kylare.
Gainward Geforce GTX 960 Phantom GLH

2015-02-23

Grafikkort

23 kommentarer

Det är trångt i mellanklassen där många modeller slåss om uppmärksamheten. SweClockers kontrollerar om Gainward GTX 960 Phantom har vad som krävs för att sticka ut ur mängden.

första kvartal 2016

0 test av grafikkort

Nu när drivrutinerna från båda lagen är nya så är det nog många som vill se ett nytt prestandard index

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ett helt kvartal är att ta i, det är inte förrän alldeles nyligen de första DirectX 12-spelen släppts och vi testar faktiskt spelen så snart de blir tillgängliga. Förutsatt att det finns titlar som inte är trasiga och/eller bjuder på stutterfest kommer dessa ingå i nästa testsvit för AMD:s och Nvidias grafikkortslanseringar i år.

minitest är kul för de som spelar det spelet som ni testar. Men kompletta test med prestandardindex är test som betydligt fler är intresserad av. (jag tror det är många med mig som har börjat att leta uppdaterade tester på andra sidor än SWEclockers)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

minitest är kul för de som spelar det spelet som ni testar. Men kompletta test med prestandardindex är test som betydligt fler är intresserad av. (jag tror det är många med mig som har börjat att leta uppdaterade tester på andra sidor än SWEclockers)

Testsviten kommer inte inkludera några nya spel fören de uppdaterat den och det går inte att göra efter varje nytt spel. Det har inte varit några nya lanseringar Q1 2016, medan GTX960 lanserades 22 januari 2015. Att köra om tidigare testsvit var inte det du efterfrågade, då du pratade om "dagens spel" och mig veterligen har de testat 4 olika spel, en del ett par gånger om efter uppdateringar har kommit. Det är inga recensioner, men långt mer än ett test. Recensioner efterspeglar såklart bara tidpunkten då recensionen skrevs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Testsviten kommer inte inkludera några nya spel fören de uppdaterat den och det går inte att göra efter varje nytt spel. Det har inte varit några nya lanseringar Q1 2016, medan GTX960 lanserades 22 januari 2015. Att köra om tidigare testsvit var inte det du efterfrågade, då du pratade om "dagens spel" och mig veterligen har de testat 4 olika spel, en del ett par gånger om efter uppdateringar har kommit. Det är inga recensioner, men långt mer än ett test. Recensioner efterspeglar såklart bara tidpunkten då recensionen skrevs.

Jag skrev en dålig rubrik ok. Det jag önskar är ett stort test så man får ett prestandard index (samma spel som är med gamla prestandard index) så man får se vad senaste drivrutinerna har gjort för AMD och Nvidia.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nu är vi inne i april frågan är om vi kommer att få ett uppdaterat prestandard index denna månaden är slut senaste nya indexet är 2015-11-19??? Men sweclockers måst anse att senaste drivrutinerna har varit skräp och inte medför att man bör göra något nytt test av befintliga kort som kunder köper idag. Kan ju vara som så att Sewclockers vet att ingen köper nya grafikkort innan AMD/Nvidias nya serie kommer så därför funkar det gamla prestandaindex som nu är 4mån gammalt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Nu är vi inne i april frågan är om vi kommer att få ett uppdaterat prestandard index denna månaden är slut senaste nya indexet är 2015-11-19??? Men sweclockers måst anse att senaste drivrutinerna har varit skräp och inte medför att man bör göra något nytt test av befintliga kort som kunder köper idag. Kan ju vara som så att Sewclockers vet att ingen köper nya grafikkort innan AMD/Nvidias nya serie kommer så därför funkar det gamla prestandaindex som nu är 4mån gammalt.

Nej du kommer inte se något sådant fören nästa generations grafikkort har kommit och varför har du redan fått svar på. Köper du exempelvis ett GTX970 idag så kollar du knappast på tabellerna från testet som Sweclockers gjorde 19 september 2014, och du kollar knappast i en R9 380X-recension från 19 november 2015 heller. De har aldrig gjort om prestandaindex i gamla recensioner och det gör egentligen ingen annan heller. Nästa gång de testar grafikkort har de en ny testrigg och nya resultat för alla kort de jämför med.

Permalänk
Medlem

Ok jag som trodde att Sweclockers mål var att skriva/göratester om sådant som vi läsare vill läsa om. Inte trodde jag att sweclockers endast gjorde tester när olika företag skickar saker för att få gratisreklam. Sweclockers mål borde vara att maxa antal besökare/dag och test av grafikkort skapar enligt mig ett ökat besöksantal. Men då behöver man inte surfa in på sweclockers före efter sommaren då den nya serien kommer. Som tur är så finns det andra sidor som gör grafiktester även när inte nya kort har kommit. (jag tycker att sweclockers prestandard index är bra det är därför som jag skriver att jag saknar det. där av detta inlägg)

(Jag tvivlat på att sweclockers håller på att göra ett prestandardindex för DX12 redan då det är så få titlar ute ännu)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är det standard att inte ändra i gamla artiklar och jag känner inte till någon som har något uppdaterat prestandaindex. De som kör prestandaindex som egna artiklar håller inte dessa uppdaterade och testar inte om med varje drivrutin. Folk skulle i princip inte veta om att de ändrat i en gammal recension, och ska det också påverka betyget?