IKEA släpper VR-upplevelse till HTC Vive

Permalänk
Melding Plague

IKEA släpper VR-upplevelse till HTC Vive

En ny applikation har släppts till VR-headsetet Vive, kallad IKEA VR Experience. Som namnet antyder är den utvecklad av IKEA och syftet är att kunna titta på företagets kök i 3D.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Coolt! Hade nog hellre sett att de uppdaterade sin nuvarande köksplanerare dock...

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Ikea på dreamhack confirmed?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Starkt är vackert
Vackert är starkt

Permalänk
Medlem

Första exklusiva titeln för Vive?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu börjar möjligheterna visa sig.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Fy fasen va coolt!

Detta kommer ju få oss "nördar" att sälja in VR -headset på våra mindre förstående sambos och fruar.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Första exklusiva titeln för Vive?

Indirekt så finns det en hel del exklusiva titlar för HTC Vive, speciellt de som kör enbart med med roomscale + vive controllers.

Permalänk
Medlem

Är bara jag som börjar se Sims VR framför mig när jag såg bilden. Plocka dit dina grejjer i 3D och du är själv en familjemedlem i din virtuella värld. Sims verkar ju vara ypperligt passande för just VR. Jag antar att virtuell sex lär bli uteslutet i de spelen dock *ryser av tanken*. ^^ Porr industrin lär nog tacka VR dock.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Var det bara jag som uppfattade och skrattade åt "Bästa pris på Billy Elliot"

Permalänk
Medlem

En hel J/RPG värld med HTC Vive, gärna läckra effekter och bra grafik. Ojoj vågar knappt tänka på hur många timmar jag hade spenderat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fy fasen va coolt!

Detta kommer ju få oss "nördar" att sälja in VR -headset på våra mindre förstående sambos och fruar.

Frågan är om man verkligen vill det... hellre stå och försvara varför man lagt ut 8000 på en "leksak" än att hon får upp ögonen för det och vill ha ett nytt kök! Inte ens på Ikea kommer man under 8000...

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

Medföljer teleporteringsfunktionen om man beställer köket?

Hade varit praktiskt när man sitter med morgonkaffet i sitt nya ikea-kök och kommer på att man är sen till jobbet. Eller bara vill bli av med disken...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

Har för mig att YouTube har något 3D-stöd också. Kanske borde IKEA göra någonting där med...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Cyne:

Frågan är om man verkligen vill det... hellre stå och försvara varför man lagt ut 8000 på en "leksak" än att hon får upp ögonen för det och vill ha ett nytt kök! Inte ens på Ikea kommer man under 8000...

Haha, det tänkte jag dock inte på
Men hon får leka av sig i det virtuella köket tills dess att hon har råd att betala hälften kan jag tycka.
Så kan man skjuta just den utgiften lite på framtiden såvida man själv inte vill investera i ett nytt kök lika mycket vid tidpunkten...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det var ju inte särskilt bra, nej. Jag ser potentialen men just nu är det på tok för ointressant. Du kan hoppa runt och kompostera potatis. Rymdarkad- och pilbågsspelet i valves demo och budget cuts är otroligt mycket mer underhållande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

varför inte läsa in hela sin egna lägenhet och sedan virtualisera den och tillåta användaren att byta ut/lägga till möbler. så kan man leva sitt virtuella liv i sin smutsiga dammiga lägenhet med slitna möbler, medans det man ser är en ren och fin lägenhet med helt nya möbler

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Håller gamle gubben Kamprads livsverk att krossas av vikten av ny fryntlig personal som hittar på lösningar till senaste tekniken? Eller de har lyckats krama ur väldigt mycket upplevelse ur väldigt lite pengar?

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem

Får man montera produkterna också? Det hade varit precis som i verkligheten! Tänk om man fick efterdra alla möbler, så inte skiten rasar!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Får man montera produkterna också? Det hade varit precis som i verkligheten! Tänk om man fick efterdra alla möbler, så inte skiten rasar!

https://youtu.be/1S0GO5kbMYo

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Detta är hans down det bästa sättet jag sett VR användas utöver spel. Kanske till och med bättre. Fan va mycket roligare att titta på möbler så här istället för en katalog.

Permalänk
Avstängd