Battlefield 4 Premium 2016, värt det?

Permalänk

Battlefield 4 Premium 2016, värt det?

Hur är aktiviteten på expansions-materialet?

Jag tycker bf4 är trevligt, men känns som att väldigt många servers har försvunnit på senare tiden. Jag försökte söka på servers med alla expansioner inkluderade, hittade inga servers alls. Man kanske inte kan söka om man inte har premium?

Eller är här något nytt trevlig krigsspel på gång som man ska vänta på istället?

Sen tycker jag att det är sjukt att det fortfarande kostar 500kr. Men läste om några som hade köpt det för typ 200kr vid julrean.
Förövrigt så köper jag gärna en Premium nyckel ifall någon har en extra. Betalar via Swish. (PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av beanflicker:

Hur är aktiviteten på expansions-materialet?

Jag tycker bf4 är trevligt, men känns som att väldigt många servers har försvunnit på senare tiden. Jag försökte söka på servers med alla expansioner inkluderade, hittade inga servers alls. Man kanske inte kan söka om man inte har premium?

Eller är här något nytt trevlig krigsspel på gång som man ska vänta på istället?

Sen tycker jag att det är sjukt att det fortfarande kostar 500kr. Men läste om några som hade köpt det för typ 200kr vid julrean.
Förövrigt så köper jag gärna en Premium nyckel ifall någon har en extra. Betalar via Swish. (PM)

är det inte bättre du skaffar origin the vault då för 40,50:- i månaden och få alla expansioner?

https://www.origin.com/sv-se/store/browse/vault-games

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@beanflicker: Jag köpte det strax efter att det släpptes och har haft väldigt kul med det, men nu verkar det nästan bara finnas servrar som kör mainstreambanorna, typ metro, caspian border osv. Jag skulle nog inte ha köpt det nu då det inte är så många som kör längre. Om du ändå vill köpa det så kan du ju köpa det lite billigare på g2a om du inte har något emot den lilla risken som finns med det, kostar ca 300:- istället i så fall

Permalänk
Medlem

@vinylens: Det är väl digital deluxe man får? Den har ju bara china rising :/

Permalänk
Medlem

Det reas ut då och då, bara vänta till det sker igen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Om det är på PC så kolla greenmangaming, de har påskrea för tillfället (även kombinerbar med 20% rabattkoden på huvudsidan)

Vet inte om de hade just BF4 premium och kan dessvärre inte kolla för tillfället.

Permalänk
Medlem

@Le_Fuser:

Kanske är sant men vissa expansioner kan man få gratis om man kollar butiken för bf4

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vänta till en REA annars är det inte värt det längre tycker jag. Sän finns ju gratis banorna om du inte har dom
Nästa Battlefield som kommer till hösten/vintern

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Håller med. Vänta på ett riktigt rea-pris annars är det inte värt det. Få som spelar och snart kommer nästa Battlefield.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har inga problem alls att hitta servrar med mycket folk på där alla dlc paket eller dom flesta finns med om man söker på Rush och CQ med 32-64 spelare. Brukar dock vara lite svårare om man ska spela efter kl 02 då brukar man få nöja sig med den server som har folk bara.

Spelet har fortfaraden trots sin ålder väldigt många spelare varje dag
http://bf4stats.com/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hejsan alla BF4-fanatiker som vill ha Premium billigt!

Vad sägs om 268,53 SEK?
Jag har aldrig själv provat att handla här:
http://www.kinguin.net/category/3135/battlefield-4-premium-dl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan alla BF4-fanatiker som vill ha Premium billigt!

Vad sägs om 268,53 SEK?
Jag har aldrig själv provat att handla här:
http://www.kinguin.net/category/3135/battlefield-4-premium-dl...

Origin har väl redan haft många reor då det varit betydligt billigare än det där. Förstår inte varför man inte redan köpt Premium på någon av dom om man haft det i tankarna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan alla BF4-fanatiker som vill ha Premium billigt!

Vad sägs om 268,53 SEK?
Jag har aldrig själv provat att handla här:
http://www.kinguin.net/category/3135/battlefield-4-premium-dl...

Ja även PSN store har rea på det nu dock bara Premium Edition (199kr) och vanliga BF4 (91kr)
Skulle säga att Premium Edition är då ett bättre kap om man har en PS4 ock kan tänka sig att spela det på den. Flest spelare finns ju där med enligt statistiken

https://store.playstation.com/#!/sv-se/p%C3%A5skrea/cid=STORE... sida nr:2

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

@beanflicker: Jag tycker helt klart det är värt det, jag köpte BF4 premium i vintras och tycker det är bra med aktivitet, även med premium materialet.
Just nu har origin rea dessutom, så det är bara att slå till tycker jag.
https://www.origin.com/sv-se/store/buy/battlefield-4/pc-downl...

Permalänk
Medlem

Finns en hel del bra servrar med mycket spelare, Hardline floppade rätt hårt så lär va folk som lirar fram till BF5 iaf.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~