EVE: Valkyrie kommer till HTC Vive

Permalänk
Melding Plague

EVE: Valkyrie kommer till HTC Vive

Lanseringstiteln Eve: Valkyrie är i dagsläget exklusiv för VR-headsetet Oculus Rift. Detta ser dock ut att bli kortvarigt då det nu bekräftats att spelet även kommer till konkurrerande HTC Vive.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir svårt för Oculus att behålla exklusivitet när Vive kan göra allt som Oculus kan, och det på en PC-platform.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Blir svårt för Oculus att behålla exklusivitet när Vive kan göra allt som Oculus kan, och det på en PC-platform.

Speciellt också när det är så litet spelföretag.

Sen kan man som sagt budla det och ha en exklusiv period med det

Permalänk
Medlem

Oculus home och Steam delar inte multiplayer btw.
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4cy8ec/how_oculus_home...

Antar att EVE Valkyrie och många andra titlar kommer att hanteras på samma sätt, undvik Oculus home om du kastade bort pengar på en :).

Permalänk
Medlem

Ännu bättre skulle det vara om de släpper en icke-VR-version av spelet för vanliga dator-/konsolanvändare som inte vill eller kan använda VR

Permalänk
Medlem

Trodde vi hade kommit förbi det stadiet när man var tvungen att beskriva Twitter som en "mikroblogg"

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Kul! Dock tycker jag det är för j***a tråkigt med de skyhöga priserna på VR hjälmar. Blir till att haffa en beggad på blocket när nån early bird har tröttnat I guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Ännu bättre skulle det vara om de släpper en icke-VR-version av spelet för vanliga dator-/konsolanvändare som inte vill eller kan använda VR

Tror verkligen inte att spelet är värt det! Även i VR verkar folk tröttna ganska snabbt . Det har inget djup och kostar fullt pris för alla som inte förbokade en rift.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Hippie:

Ännu bättre skulle det vara om de släpper en icke-VR-version av spelet för vanliga dator-/konsolanvändare som inte vill eller kan använda VR

Eller de med tight budget, som jag

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

Det är bara bra att det inte är exklusivt. Däremot lär det inte bli någon utökad funktionalitet för Vives kontroller. Inte bekräftat men jag tror det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Eller de med tight budget, som jag

Då kan jag rekommendera denna produkt från Google: https://www.google.com/get/cardboard/plastic/ *. Visserligen har de inte gått ut ut med ett pris ännu, men det ska nog inte vara för dyrt

* Årets helt klart bästa aprilskämt

Permalänk
Medlem

Fina grejer då man lär satsa på Vive (om något)

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Vid första anblick så utläste jag E.V.E Online kommer till HTC Vive, aww besvikelsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Oculus home och Steam delar inte multiplayer btw.
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4cy8ec/how_oculus_home...

Antar att EVE Valkyrie och många andra titlar kommer att hanteras på samma sätt, undvik Oculus home om du kastade bort pengar på en :).

Detta låter ju helt koko. Hela poängen med EVE är ju MMO tanken, och CCP har jobbat hårt för att knyta samman PC, Konsoll och nu VR till en värld. Detta måste de ändra på annars är deras version totalt värdelös (för detta spel iaf).

@Adam West Tanken är att i framtiden knyta samma dessa världar. Tror tanken var att Eve Valkyrie skulle vara tex fighters för Eve Onlines carriers/motherships. Ingen aning om när eller hur, men det var vad så jag läste det när de började med spelet.
https://www.rockpapershotgun.com/2013/10/25/ccp-on-how-valkyr...
http://www.engadget.com/2013/10/27/eve-evolved-merging-valkyr...
Vi får se om de ändrar sin roadmap dock, för det står lite olika på olika ställen. Att de vill integrera det är planen dock.

Permalänk
Medlem

@Paddanx:
EVE Valkyrie kommer aldrig att knytas samman med EVE Online.
CCP Jobbar på ett nytt spel till PC som ska ersätta Dust514 (som stängs ned snart) som kommer vara knutet till EVE Online.

Permalänk
Inaktiv

VR kommer inte automatiskt göra detta till ett bra spel. Det är kanske många som glömmer den aspekten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Paddanx:
EVE Valkyrie kommer aldrig att knytas samman med EVE Online.
CCP Jobbar på ett nytt spel till PC som ska ersätta Dust514 (som stängs ned snart) som kommer vara knutet till EVE Online.

Om det stämmer så har jag verkligen varit utanför loppet av EVE för länge. Tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Paddanx:
EVE Valkyrie kommer aldrig att knytas samman med EVE Online.
CCP Jobbar på ett nytt spel till PC som ska ersätta Dust514 (som stängs ned snart) som kommer vara knutet till EVE Online.

Jag spelade EVE några år. CCP är otroliga på att satsa fel. De har tappat bollen så många gånger nu så det börjar bli löjligt.

De förtjänar att bli överkörda av konkurrensen. Sorgligt att se hur de missköter sitt försprång i genren. Jag börjar nästan hoppas att de ska konka.

Permalänk
Medlem

@Pudeln:
För första gången på evigheter har de ju gjort allt rätt. De övergav World of Darkness som de slösade enorma summor pengar på. De avslutar Dust514 vilket var en katastrofal flopp, servrarna stängs ned snart, mestadels för att det är en FPS på konsol. och nu satsar de på att göra ett liknande mycket bättre spel exklusivt till PC för att integrera in i EVE Online på liknande sätt, eller djupare.

EVE Valkyrie utvecklingen stod Oculus mestadels för, den cancellerades nästan vid två tillfällen och slutligen cashade CCP ur och spenderade enbart investerings-summan på det, vilket gör det till en kort upplevelse utan djup eller framtid. Så inte mycket slösade pengar på VR.

hade CCP velat gå bankrutt hade de stenhårt satsat på VR. Lyckligtvis har de mycket erfarenhet med dödfödda projekt så de kunde dra sig ur tidigt.