Sony lägger till officiellt stöd för Playstation 4 Remote Play på PC/Windows och Mac

Permalänk
Medlem

@Arzei:
Såhär står de på Playstations hemsida:
"Internet-anslutning med hög hastighet
För bästa prestanda rekommenderar vi en höghastighetsanslutning med en uppladdnings- och nedladdningshastighet på minst 12 Mbps."

Källa:
https://remoteplay.dl.playstation.net/remoteplay/lang/sw/inde...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@Arzei:
Såhär står de på Playstations hemsida:
"Internet-anslutning med hög hastighet
För bästa prestanda rekommenderar vi en höghastighetsanslutning med en uppladdnings- och nedladdningshastighet på minst 12 Mbps."

Källa:
https://remoteplay.dl.playstation.net/remoteplay/lang/sw/inde...

Där ser man. Udda att de inte nämner något om latency eller packet loss vilket är bra mycket mer relevant i sammanhanget, men gemene man vet väl inte vad sånt innebär.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@Swennis: Du fick upp de 8 siffriga numret antar jag när du sökte enheter från ps4an?

Jag testade lite snabbt. Men va ganska dålig kvalite och liten liten fördröjning.
Funkar kanske bättre för et som sitter på snabbare bredband. Jag har 8/1mbit.
För jag antar att de är bredbandshastigheter dom pratar om och inte nätverkshastigheten.
Isf är de ju synd att man inte kan köra de direkt via nätverket.

Vänta nu, visst går det väl på nätverket? Känns onödigt om det ska ut på internet i mellan...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Stöds inte till Windows 7

VARFÖR ska livet vara så orättvist, och dåligt av SONY

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Stöds inte till Windows 7

VARFÖR ska livet vara så orättvist, och dåligt av SONY

Kanske för att Win 7 är ett dött OS som MS försöker dumpa så fort de kan?
Jag säger inget ont om Win 7, jag gillade det skarpt, men MS har ju gett alla en gratis uppgradering till Win 10 av en anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janus82:

Kanske för att Win 7 är ett dött OS som MS försöker dumpa så fort de kan?
Jag säger inget ont om Win 7, jag gillade det skarpt, men MS har ju gett alla en gratis uppgradering till Win 10 av en anledning.

Ändå så vill iaf 30% av Steams användare ha detta döda OS... så det är lite dumt av Sony. Men å andra sidan ser jag ingen ide med denna funktion för mig, så jag förlorar inget. Skulle jag mot förmodan vilja ha det så kan skräplaptopen göra detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janus82:

Kanske för att Win 7 är ett dött OS som MS försöker dumpa så fort de kan?
Jag säger inget ont om Win 7, jag gillade det skarpt, men MS har ju gett alla en gratis uppgradering till Win 10 av en anledning.

Sant. Men det är inte alla datorer som kan köra Win10 smärt fritt när det kommer till speciella program som inte fungerar på Win10 och som utvecklarna skiter fullständigt i att uppdatera så dom fungerar tänk på dom och tänk på dom som helt ängkelt inte gillar win10.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Där ser man. Udda att de inte nämner något om latency eller packet loss vilket är bra mycket mer relevant i sammanhanget, men gemene man vet väl inte vad sånt innebär.

Beror ju helt och hållet på vilket typ av spel du ska spela, turbaserade spel T.ex. så kan du ha väldigt hög latency utan att det kommer påverka väldigt mycket, twitch shooters o.s.v. åt andra sidan vill du ha så låg som möjligt.

Det sagt, brukade spela Resogun över internet, förvisso har jag 3ms ping från jobbet till hemma nätverket men ändå, funkade ypperligt och detta är ett spel som kräver att det flyer på.

När det gäller packet loss så all form av strömmande media så är det riktigt dåligt oavsett vad, och har du packet loss kommer du få problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hade det inte varit bättre på andra hållet? Låta den kraftigare datorn dra lasset för att få högre upplösning och fps på spelen på TVn?

Permalänk
Medlem

Testat lite Battlefront nu. Kör nätverkssladd till både PS4 och PC.
Input lag var inte mer än när man spelar direkt på PS4:an i mitt fall.
Frameraten är helt ok.
720p på min 2560x1600 30"-skärm var bedrövligt.

Permalänk
Medlem

Testade lite snabbt igårkväll och trots WiFi mellan PS4 och router, men trådat mellan router och dator, så blev jag förvånad över den låga fördröjningen, knappt märkbar om du frågar mig. Spelade lite Rocket League. Spelet flöt också på väldigt bra, med de högsta inställningarna, däremot är 720p skräp, skärpan var långt ifrån bra, videoströmmen är märkbart komprimerad.

Permalänk
Medlem

Varför hittas inte min ps4 på datorn? inte ens när jag matar in den där koden när man lägger till enhet? Är det portar som behövs öppnas i routern?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Swennis: Uppdaterat din PS4 till 3.50?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

@Swennis: Uppdaterat din PS4 till 3.50?

Ja... och har w8.1 på pcn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Innebär det här även officiella Windowsdrivers för Dualshock? Det har man ju bara efterfrågat i sisådär tio år.

Det finns officiella drivrutiner till dualshock 4 för Windows, har funnits sedan lanseringen. Problemet är att dem flesta spel stödjer enbart xbox kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingen_94:

Hade det inte varit bättre på andra hållet? Låta den kraftigare datorn dra lasset för att få högre upplösning och fps på spelen på TVn?

Det kallas HDMI kabel
(Behöver inte PS4 för det)

Poängen är med att de vill inte att du ska göra det för varför då ha PS4ans hårdvara? Och det ger mjukvaran enorma kompatibilitetsproblem som du normalt inte har med en konsoll vs PC. Så även om det hade varit "trevligt", så tar det bort poängen med en budget konsoll om du ska börja dra in en highend PC i det hela.

Permalänk

Får ständigt problemet att PC'n söker efter PS4'at i närheten samt över internet, utan att hitta det.
Fick det att funka en gång när jag skrev in koden för direktuppkoppling men efter det så har jag inte kunnat hitta min konsol från datorn. Får känslan av att det kan ha med fibernätverket att göra men är helt lost.

Vill verkligen få det att funka till att Dark Souls 3 släpps.. Några tankar på vad problemet kan bero på?