Huawei lanserar P9 och P9 Plus i samarbete med kameraexperten Leica

Permalänk
Melding Plague

Huawei lanserar P9 och P9 Plus i samarbete med kameraexperten Leica

Huawei tar upp kampen mot flaggskeppen med två telefoner, som med dubbla Sony-sensorer och optik från Leica utlovar bäst mobilfotografering på marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Gillar att det kommer en telefon med ir, kommer nog inte användas så mycket men kul att kunna styra både tv och htpc med telefonen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

IR-sändaren på min telefon är värd mycket när barnet slarvat bort fjärrkontrollen till AppleTV och det är kritiskt att få igång Teletubbies. Men det är något av en nischtillämpning, det går jag med på.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kommer bli en grym kamera tror jag.
... mobilen. Nah, not so much hope there doh.

Jag tänkte direkt på denna dock, haha

Eller..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur snabba Huawei är med att lansera uppdateringar osv?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

IR i mobilen var trevligt och går använda till mycket kul, förr så fanns det med men då endast för filöverföring mellan telefonerna.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

ir delen är intressant.
dock tycker jag laddkabeln ser horribel ut

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Mycket intressant mobil utan tvekan.
För mig possitiva saker är Minneskort!, stort batteri, super amoled (i plus), ir, kameran (återstår att se om det förblir så) 1080 upplösning (inte ett dug intresserad av 4k på den lilla ytan så jag tar heldre batteritiden) usb type c, stereo högtalare (bara plus?), trippla antenner låter också bra i teorin så får se om verkligheten håller med. Min xperia z3+ tappar kontakten hela tiden och avbryter samtal dagligen när den hoppar mellan tornen.

Saknar just nu ENBART ip cert men kanske bli en i alla fall om jag kan sluta ha med mobilen in i dushen för musik XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hängde inte riktigt med, var det bara Plus som hade IR?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Såg detta på Ars
http://arstechnica.com/gadgets/2016/04/huawei-p9-p9-plus-dual...

Citat:

Unfortunately, the P9 and P9 Plus feature Huawei's much maligned "Emotion UI," a heavy skin for Android that gives it a cartoonish, iPhone-like look that sits at odds with the otherwise classy hardware design.

Precis sånt jag inte vill ha på en ny mobil. Mjukvaran är minst lika viktig som hårdvaran. När ska tillverkare börja förstå det?

Permalänk
Skrivet av Christley:

ir delen är intressant.
dock tycker jag laddkabeln ser horribel ut

Var med stor sannolikhet en mäss-kabel för att ingen ska sno mobilen. Likt de kablar de har på mediamarkt och telia i butiken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
99:e percentilen

Fantastiskt med bra kamera! Det är en av de egenskaper jag värderar högt i ersättaren till min Galaxy S2.

Men tyvärr blir man uppgivet modfälld när precis varenda i övrigt vettig telefon som släpps idag är så stor att den inte känns naturlig att hålla i och inte kan passera fickmynningen utan omänskliga kroppsrörelser hos ägaren. 5″ är den absoluta smärtgränsen, men jag skulle föredra runt 4,5″.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Hängde inte riktigt med, var det bara Plus som hade IR?

Som jag har förstått det så är skillnaderna mellan p9 och p9 plus batteristorlek (3000/3400 ), paneltyp (ips/super amoled), p9 plus har ir (inte p9), p9 plus har stereohögtalare medans p9 bara har en enkel nedåtriktad högtalare, autofokus på selfiekameran och en tryckkänslig skärm om jag inte missförstod något.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Men... Skulle beställa P8 när jag kom hem från jobbet idag. Får vänta ett litet tag nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Nån som vet hur snabba Huawei är med att lansera uppdateringar osv?

Vet inte generellt men till min Honor 7 så har dom varit duktiga.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Buio:

Såg detta på Ars
http://arstechnica.com/gadgets/2016/04/huawei-p9-p9-plus-dual...

Precis sånt jag inte vill ha på en ny mobil. Mjukvaran är minst lika viktig som hårdvaran. När ska tillverkare börja förstå det?

Nova launcher löser det mesta. Men ja, det är tråkigt att det ska behöva vara så med mjukvaran. Om priset blir "rätt" så är det helt klart en intressant telefon.

Permalänk
Medlem

De verkliga bilderna visar svarta sorgekanter runt skärmen, men inte pressbilderna. Hur svårt ska det vara att låta bli att Photoshop'a reklambilder?

Permalänk
Medlem

Att Huawei samarbetar med Leica och sätter deras namn på telefonen sätter jag inte mycket för.
Förut har Leica samarbetat med Panasonic för deras Lumix-serie av kameror.

Jag köpte en av deras point-and-shoot-kameror för ett par år sedan, lurad av Leica-märket eftersom jag tidigare hade haft riktig Leica-kamera. Men bildkvaliteten var riktigt usel: oskarp och grynig. S.k. "optisk bildstabilisering" som den skulle ha märkte jag ingenting av.

Nej, man ska alltid läsa recensioner av en produkt innan man köper den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kommer bli en grym kamera tror jag.
... mobilen. Nah, not so much hope there doh.

Jag tänkte direkt på denna dock, haha
http://www.4gsim.co.uk/wp-content/uploads/2013/09/GALAXY-S4-zoom.jpg

Tänkte själv på denna som säkert har bättre kamera/sensor än den nya Huawei.
Panasonic Lumix CM1.

Hade hoppats på en ny CM2 men verkar inte hända så mycket på den fronten.