Youtube Gaming lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Luminous:
Hitbox fungerar underbart, men folk vägrar titta på streamar på Hitbox av ren principsak. Som att be en hardcore apple fanboy använda en Android mobil med mycket bättre prestanda, vägrar helt enkelt för att det inte står Apple på den.

Hitbox grundare är shady som fan och har ett par tidigare projekt som inte gick så bra. Skulle folk börja migrera från Twitch till Hitbox skulle deras servrar inte klara av trycket. Och de har inte ekonomisk backning att öka sin kapacitet. Twitch som nu ägs av Amazon, och Youtube/google har stora resurser.

Nu när Youtube/google lägger tryck på Twitch/amazon kanske de slutar throttla sina streamers/viewers så hårt.

Jag tycker också att Hitbox.tv är ganska uselt vad gäller smidighet i användning av både hemsidan och mobilappen. Onödigt krävande plattform. Sen när större events faktiskt sänds på Hitbox så tycks de ha problem att upprätthålla bandbredd som räcker för större mängd tittare. Jag ser klart fram emot att Youtube kan ge Twitch lite att tänka på med sin erfarenhet och enorma kapacitet.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag tror att hen menar generellt. Streamare som inte är partners måste sänka sin kvalitet till runt 1500-2000kbit/s för att folk från länder som inte har samma höga bandbredd som oss i sverige inte ska klaga på buffring. Detta eftersom twitch inte transcodar streams som inte har partnerskap.

Själv kör jag på ung 2700 kbit. Testade att streama vid högtrafik (fre-lör kväll) och gick ner tills det slutade buffra.
Twitch själva har en limit på 3500 kbit , men inte ens partners kan undvika buffering vid denna bitrate, utan får nöja sig med ung 3000 kbit.
Antar att detta kan skilja sig beroende på vart streamern är, och vart tittaren är. (typ svensk streamer till svenska tittare kommer antagligen gå helt via den svenska servern, och kanske kan klämma in lite bättre bitrates som funkar bra, medans någon i tyskland klagar på buffering.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Är du säker på att det inte är ditt internet som är problemet? Jag har inga problem alls varken på deras hemsida eller Livestreamer.

Om jag stänger av min snabba VPN då flyter det på bra, men inte annars (Då buffrar det var 5 sekund). Verkar som twitch i FULL HD kräver sitt internet.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz