Permalänk

uppgraderings dags

Hej jag har datorn som jag har i min signatur, och undrar vad jag skulle kunna uppgradera för att få den mer framtidssäker..

Kan ni komma med tips ?

Mvh

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Spontant, en omgång med överklockning samt ett nytt grafikkort borde göra susen.
Typ, gtx970, 980, 980ti eller radeon 390(x), lite beroende på budget

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Litenskit:

Spontant, bättre processorkylare(du kan alltid prova med den du har först) och en omgång med överklockning samt ett nytt grafikkort borde göra susen.

Okej, vilken processor kylare hade du rekommenderat då?.. Ja alltså ja har ju msi moderkort och där har dom en överklockningsknapp,
vilket grafikkort ska man satsa på tkr du?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

@Litenskit:

agree, överklock på processorn samt ny GPU så håller datorn bra fortfarande

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Okej, vilken processor kylare hade du rekommenderat då?.. Ja alltså ja har ju msi moderkort och där har dom en överklockningsknapp,
vilket grafikkort ska man satsa på tkr du?

https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e...
Denna brukar vara bra. Du kan förmodligen få en helt ok OC med den.
Grafikkort beror ju på budget.
Men detta ska prestera bra
https://www.inet.se/produkt/5411496/sapphire-radeon-r9-380x-4...

Däremot kommer det inom några månader nya grafikkort som kan vara värt att vänta på

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Okej, vilken processor kylare hade du rekommenderat då?.. Ja alltså ja har ju msi moderkort och där har dom en överklockningsknapp,
vilket grafikkort ska man satsa på tkr du?

Jag ändrade mitt inlägg efter ha läst lite, den du har verkar vara helt ok, så ös på med den och se vad du får ut av processorn.
Vilket grafikkort du bör satsa på är helt en fråga om hur mycket pengar du är villig att spendera.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

980 , 980 Ti. klocka cpun till 4.3-4.5ghz sen har du en rätt bra dator ett tag till.

Annars kan du också försöka få tag på en 2600k begagnad om du vill uppgradera ännu mera.

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

@Litenskit:

agree, överklock på processorn samt ny GPU så håller datorn bra fortfarande

okej, men får man "typ lika bra" överklockning om man trycker på "oc-genie 2" knappen som sitter på mitt moderkort eller ska man försöka sig på att överklocka manuellt ? Tips på typ bra youtube klipp eller guide för hur man överklcokar manuellt i så fall?..

Skrivet av solhasse:

https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e...
Denna brukar vara bra. Du kan förmodligen få en helt ok OC med den.
Grafikkort beror ju på budget.
Men detta ska prestera bra
https://www.inet.se/produkt/5411496/sapphire-radeon-r9-380x-4...

Däremot kommer det inom några månader nya grafikkort som kan vara värt att vänta på

okej nån som vet när dessa nya grafikkort kommer ut då?.
För jag har inte bråttom jag kan vänta, vill bara veta på ett ungefär ?

Skrivet av Litenskit:

Jag ändrade mitt inlägg efter ha läst lite, den du har verkar vara helt ok, så ös på med den och se vad du får ut av processorn.
Vilket grafikkort du bör satsa på är helt en fråga om hur mycket pengar du är villig att spendera.

Så min processorkylare är okej ? .. behöver alltså inte lägga ner pengar på att skaffa nytt?
ja typ 4-5k kanske på graffikkort..

Skrivet av Carlozz:

980 , 980 Ti. klocka cpun till 4.3-4.5ghz sen har du en rätt bra dator ett tag till.

Annars kan du också försöka få tag på en 2600k begagnad om du vill uppgradera ännu mera.

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

@shqiptari:

hej

bäst resultat uppnår du själv skulle jag tro.
finns en väldigt utförlig guide här på swec, du hittar den i länken nedan

#12616906

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

@shqiptari:

hej

bäst resultat uppnår du själv skulle jag tro.
finns en väldigt utförlig guide här på swec, du hittar den i länken nedan

#12616906

a okej tack för detta

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5