Tävla och vinn nätaggregat med Be Quiet

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn nätaggregat med Be Quiet

Fyra vinnare ska koras när tyska Be Quiet arrangerar en tävling i samarbete med SweClockers. På prispallen står senaste serien Pure Power 9 och ett överraskningspaket.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fett, sambon behöver en ny nätdel Hoppas man vinner!

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk

Är detta en tävling om bäst/fyndigaste motivering eller bara en utlottning bland 4 av de som ställer upp?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lanbonden:

Är detta en tävling om bäst/fyndigaste motivering eller bara en utlottning bland 4 av de som ställer upp?

Det måste vara bäst/fyndigaste motivering för att inte få problem med lotteriinspektionen. Det är anledningen till att alla tävlingar har en fråga där man ska motivera varför man ska vinna eller liknande för att det inte ska råda någon tvekan om att det är en tävling och inte ett lotteri.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nice!

Men jag kan inte komma någon sida. Trycker på den oranga bannern längst ner i artikeln, men inget händer. Gör detta på mobilen.

Simon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonW86:

Nice!

Men jag kan inte komma någon sida. Trycker på den oranga bannern längst ner i artikeln, men inget händer. Gör detta på mobilen.

Simon

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en knapp ovanför den orangea bannern som det står "Skicka bidrag" på. Ser du inte den på mobil?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Niiiice! Lycka till allihopa! Det skulle kännas fel att delta i denna tävling då jag redan är så nöjd över mitt nätagg

Permalänk
Medlem

Har då aldrig vunnit någonting sådant här. Men nu hade det fan varit najs att vinna! Mitt nuvarande har sådant jävla coilwhine så jag tror jag blir galen!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Det finns en knapp ovanför den orangea bannern som det står "Skicka bidrag" på. Ser du inte den på mobil?

Ja ser den inte heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

F*ck missklickade på den första frågan :'(

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Den här gången är fanimej min motivering klockningsbar som man säger på Sweclockers. Att jag dessutom behöver ett annat nätaggregat får man bara se som en bonus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det måste vara bäst/fyndigaste motivering för att inte få problem med lotteriinspektionen. Det är anledningen till att alla tävlingar har en fråga där man ska motivera varför man ska vinna eller liknande för att det inte ska råda någon tvekan om att det är en tävling och inte ett lotteri.

Står ju ganska klart och tydligt i artikeln att du ska skriva vad som är viktigast för dig när du köper nätdel. Står inte att man ska skriva något fyndigt och smart.
Tävlingen låter mer som en marknadsundersökning men chans att vinna något i utbyte mot "information".

Permalänk
Medlem

Dessa nätaggregat har en brist som många andra, endast 6 stycken SATA-Power så min motivering var att jag önskade många SATA Power, helst fler än 6 stycken så man slipper använda adaptrar. Irriterande varje gång man sätter upp en 6 diskars ZFS raidz2 att det saknas en SATA Power till systemdisken...

Permalänk
Medlem

F-n, glömde skriva något om coil-whine i min motivering
Det är något alla tillverkare borde testa lite extra för.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hmm, har läst om artikeln några gånger nu.. Hittar dock inte slutdatum på tävlingen.

Permalänk
Medlem

Härlig tävling, skulle vart perfekt att vinna då man planerar en htpc inom en snar framtid till tvn

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Perfekt! Ska bygga en ny dator snart och skulle verkligen uppskatta ett bra nätaggregat. Tack Sweclockers för att ni håller i tävlingen och lycka till ni andra!

Permalänk
Medlem

Jag råkade välja fel alternativ på effektiviteten darn jag som aldrig har gått in lika hårt för en tävling innan.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Avstängd

Såg på FB att de redan hade valt vinnare...men jag kan ha fel.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Såg på FB att de redan hade valt vinnare...men jag kan ha fel.

Jag var inne där men såg inget. Den är nog inte klar än.

Permalänk
Medlem

Lycka till allihop nu! Hade ju varit grymt nice att få ett så schysst nätagg.

Permalänk

hoppas det inte var försent att skicka nu, men bättre sent än aldrig som man säger ;D
GL