Permalänk
Medlem

Finns det ASRock uppgraderingkit?

Hej
(sorry för 2 trådar på 1 timme)

Mitt moderkort är trasigt (som många kanske vet haha)

Vill därför köpa ett nytt, men vill även uppgradera min i5 3450 processor. Så jag undrar om det finns några uppgraderingspaket på någon hemsida med ASRock moderkort? (Processor spelar inte så stor roll) Vill helst ha ASRock då jag har allt installerat sedan innan.

Jag hade mATX innan, går ATX så gör det inget, men helst mATX.

Vill inte gå under 3500kr om det är möjligt för att datorn ens ska bli bättre, för isåfall beställer jag bara nytt moderkort.

Permalänk
Medlem

@Swires
Även om du hade ASRock innan så rekommenderas det fortfarande att installera om windows. Möjligen om du kör ett annat ASRock moderkort från samma generation men skulle inte råda om det över olika generationer.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@Swires
Även om du hade ASRock innan så rekommenderas det fortfarande att installera om windows. Möjligen om du kör ett annat ASRock moderkort från samma generation men skulle inte råda om det över olika generationer.

Windows är ju installerat på en hdd så det kan inte göra något, den har ju inte pajat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swires:

Windows är ju installerat på en hdd så det kan inte göra något, den har ju inte pajat?

saken är att windows är till vissa delar kopplat till moderkortet. Jag installerade just ett nytt moderkort men från samma tilverkare och innan jag hade hunnit ominstallera datorn så började windows klaga på att det inte var ett aktiverat windows och lite andra problem. Windows kommer gå att starta mest troligen men bäst att rensa helt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

saken är att windows är till vissa delar kopplat till moderkortet. Jag installerade just ett nytt moderkort men från samma tilverkare och innan jag hade hunnit ominstallera datorn så började windows klaga på att det inte var ett aktiverat windows och lite andra problem. Windows kommer gå att starta mest troligen men bäst att rensa helt

Ok, men vad har du för tips på processorer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swires:

Windows är ju installerat på en hdd så det kan inte göra något, den har ju inte pajat?

Spelar ingen roll? Du kan inte byta moderkort och processor utan att installera om Windows för chansen är väl typ 99,9% att det inte fungerar. Det var någon som skapade en tråd förra veckan och hade gjort samma sak; bytt moderkort utan att installera om och sen stött på alla möjliga problem som försvann efter en ominstallation.

Permalänk
Medlem

@Swires: Spelare ingen roll vad du har nu, du ska ändå installera om Windows om du har nytt moderkort. Så köp nytt oberoende av vad du har nu.