NHL i Sverige utan viaplay?

Permalänk
Medlem

NHL i Sverige utan viaplay?

Tjena!

Nu nalkas det slutspel i NHL och jag vill verkligen kunna se några av matcherna. Finns det några alternativ i Sverige förutom viaplays 500kr i månaden paket?
Går det inte att betala mindre någonstans för bara NHL eller matcher ondemande?

Tack på förhand för svar!

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Följer... undrar detsamma. Game Center är låst för oss fortfarande?

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det svårt att hitta något lagligt sätt att titta på NHL-matcherna i Sverige utöver Viasat/Viaplay, så vitt jag vet. Men jag följer tråden nu och hoppas att jag har missat någon bra tjänst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4rc0:

Följer... undrar detsamma. Game Center är låst för oss fortfarande?

Ja

Hade varit optimalt om det var en tjänst där man kunde se matcher i efterhand. Har inte riktigt möjligheten att sitta uppe på natten

Tycker det är riktigt dåligt att viasat har rättigheterna och väljer att baka in det i nått jäkla megapaket. Tror dem hade tjänat mer på att låta folk betala för specifika sporter åtminstone och skippa filmer/serier.

Tagit bort citat/svar på §7-regelbrytande inlägg /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Tycker det är riktigt dåligt att viasat har rättigheterna och väljer att baka in det i nått jäkla megapaket. Tror dem hade tjänat mer på att låta folk betala för specifika sporter åtminstone och skippa filmer/serier.

är ju tyvärr så det funkar =( jag är F1 nörd, men samma där, då måste man köpa hela sportpaketet för att kunna se 19-21 lopp per år.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

fatta om man kunde betala 129 eller nåt bara för NHL på viaplay.. SKulle inte tveka å jag är student (y)

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

fatta om man kunde betala 129 eller nåt bara för NHL på viaplay.. SKulle inte tveka å jag är student (y)

Precis så! Är också student och hade lätt kunnat tänka mig betala 129kr/mån eller nått sånnt för NHL.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Hitta en kompis som vill dela kontot och så splittar ni kostnaden, då ni kan strömma på 2 enheter samtidigt

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Finns en sida på REDDIT om man är riktigt LAZYMAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

fatta om man kunde betala 129 eller nåt bara för NHL på viaplay.. SKulle inte tveka å jag är student (y)

Skrivet av Läkarn:

Precis så! Är också student och hade lätt kunnat tänka mig betala 129kr/mån eller nått sånnt för NHL.

visst är vi många som skulle vilja ha det så, men det kommer aldrig att ske, isåfall skulle 75% av det viasat erbjuder i viaplay inte bära sig ekonomiskt. skulle alla vi som har viaplay enbart för premier league kunna välja att betala för bara detta så skulle det i jämförelsen lilla antalet som vill ha NHL / F1 få betala ungefär samma summa som idag oavsett då rättighetskostanden skall slås ut på mycket färre abonnenter.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Var tvungen att kolla och blev förvånad att det inte finns någon officiell streaming-tjänst för oss i Sverige. Jag menar, jag har kört NFL GamePass i ett par år nu för att kolla på amerikansk fotboll, och det funkar strålande även med svensk faktureringsadress. Varför ska NHL.TV behöva vara regionslåst?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

visst är vi många som skulle vilja ha det så, men det kommer aldrig att ske, isåfall skulle 75% av det viasat erbjuder i viaplay inte bära sig ekonomiskt. skulle alla vi som har viaplay enbart för premier league kunna välja att betala för bara detta så skulle det i jämförelsen lilla antalet som vill ha NHL / F1 få betala ungefär samma summa som idag oavsett då rättighetskostanden skall slås ut på mycket färre abonnenter.

Till SHL kan man ju köpa specifika matcher för 99kr/styck. Borde ju inte vara omöjligt att ha ett sånnt upplägg för NHL.

Skrivet av Starric:

Var tvungen att kolla och blev förvånad att det inte finns någon officiell streaming-tjänst för oss i Sverige. Jag menar, jag har kört NFL GamePass i ett par år nu för att kolla på amerikansk fotboll, och det funkar strålande även med svensk faktureringsadress. Varför ska NHL.TV behöva vara regionslåst?

För rättighetsinnehavare är "rövar". I USA kan många inte ens se sina hemma-matcher eller matcher som spelas i sin "region" eftersom det lokala kabel-företaget köper rättigheterna till att sända där.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

@Läkarn: Och NFL är inte från USA menar du eller? Det är samma sak där med ESPN, FOX, CBS och NBC som sänder. Och i sverige är det Viasat som har rättigheterna. Men NFLs egna GamePass fungerar ändå. Tycker att det är rätt underligt att inte NHL kör på samma melodi...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@Läkarn: visst men följer du ett lag och vill se alla matcher, eller bara gillar en sport och tittar på matcher från flera lag springer det fort iväg. funkar om man tex vill se superbowl, el classico eller nåt sånt att betala 99kr för en match men vill du se 52 matcher med laget du håller på i PL blir 99kr styck rätt saftigt

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Shl sänds väll på cmore och där kostar sportpaketet 299kr/månad
Tycker det är nog dyrt, viasats pris låter hutlöst dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag följer Nhl och f1, tyvärr verkar det enda vettiga vara att köra på viasats sport paket, åtminstone om man vill undvika krångliga guider till streams osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det inte möjligt att komma runt det hela med VPN-tjänst eller liknande?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Shl sänds väll på cmore och där kostar sportpaketet 299kr/månad
Tycker det är nog dyrt, viasats pris låter hutlöst dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Ring upp och säg att du vill säga upp så kommer de koppla dig till sälj och få ett erbjudande om halva priset i ett halvår.
Då säger du att du bara är intresserad av hockey och den börjar inte igen förens om ett halvår så kan likagärna vänta tills dess.
Deras motbud är att du får ett år för halvapriset.
Tacka ja.

Gör om nästa år.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Ring upp och säg att du vill säga upp så kommer de koppla dig till sälj och få ett erbjudande om halva priset i ett halvår.
Då säger du att du bara är intresserad av hockey och den börjar inte igen förens om ett halvår så kan likagärna vänta tills dess.
Deras motbud är att du får ett år för halvapriset.
Tacka ja.

Gör om nästa år.

Var kund fram tills mars hos Viasat och jag kan bekräfta att det var precis vad dom gjorde.
I efterhand ångrar jag att jag inte borde på det, kanske hjälper om man ringer som "före detta" kund och vill beställa nytt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X