Permalänk
Medlem

Sälja delar till en kompis

Tjenare folket på SC!

jag har nyligen uppgraderat min dator o har ett MSI gtx 660 samt en 530W Be Quiet! PP L8 jag köpte delarna för ca 1 år sedan och har inga yttre skador / fel på sig överlag.

Problemet jag har är jag vet inte vad jag ska sätta för pris, har googlat runt en massa och 660 säljs från 600-900 kr på ebay,tradera samt blocket jag känner att 8-900 är kanske lite overkill för ett "gammalt" grafikkort men känner att jag ändå vill ha ett fair pris för både mig och min polare (har riktigt dåligt med pengar för närvarande så vill gärna inte bara skicka iväg det gratis till honom)
samt psun går för ca samma mellan 6-800kr vad tycker ni är ett schysst pris ge mig gärna ett "bra" pris för varsin del samt ett schysst paketpris för båda delarna och om ni vet något bra fraktsätt

rättstavning
Permalänk
Medlem

Jadu, båda två tillsammans för kanske 1300? Skulle säga en femhundring för psu och 800 för grafikkort. Du får ändå rätt ok prestanda, och budget-kort idag går ju på ca 1500kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

8-900 är mycket för ett 660.
Här på swec för då liknande 760 eller bättre.

kanske 400 om bästa vän
annars 5-700

Permalänk

Skulle säga max 500 för ett 660, köpte ett 680 här på marknaden för 800:- i januari...
Nätagget runt 4-500 kostar 800 nytt.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

tack för svaren jag gör nog så att jag skickar iväg det till han för 1000kr inkl frakten så tjänar både han o jag påt

Permalänk

Vänta nu, ska du skicka ett nätagg tillsammans med ett grafikkort med posten?

Det gäller att du har originalkartongerna kvar då, annars får du lägga mycket möda på att packa säkert.
Bor ni verkligen så långt ifrån varandra?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

ja, jag bor i västerås han i luleå trakten xD, o ja jag spar alltid orginal kartongerna så det ä ingenfara har till o med kvitto för varje produkt.

Om man ä smart så spar man alltid kartongerna till datordelar, samt kringutrustning