Remedy lovar åtgärda prestandaproblem i Quantum Break på PC/Windows

Permalänk
Medlem

Märkligt att spelet är så dåligt optimeras, med tanke på att Remedy startades av forna demo-programmerare. Remedy står ju även bakom Futuremark (3D Mark).

Quantum Break borde ju rulla laggfritt på Riva TnT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Pinsamt. Samtliga kunder borde få pengarna tillbaka och en ursäkt.

Förutom dom som förbokat, dom får skylla sig själva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Håller med om skalingsproblemet dock. Nu vet jag inte vad spelet utgår ifrån, hade det varit 1280x720 borde det sett rätt bra ut med 2560x1440 men det blir suddigt så måste vara något annat. Hade gärna sett att något gjorts åt skalningen med men intrycket jag fick av detta igår var att de tekniska problemen som gör spelet svårspelat prioriteras mer vilket samtidigt inte är orimligt.

"When you change the resolution, the buffers used to construct the image are always 2/3rds of the set resolution, i.e. in 2560x1440 they would be 1706x960."

http://community.remedygames.com/forum/games/quantum-break/26...

Att det skulle vara så besvärligt att stänga av AA-lösningen som används till xbox one. 1440P med FXAA hade säkert sett trevligare ut än 960P med 4x MSAA.

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk

Sånt här blir bara vanligare. Om folk slutade förbeställa så skulle det bli bättre.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Seriöst?! Remedy skall åtgärda?!? Är det bara jag som tycker rubriken var torrt rolig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Jag gillar inte vilken position store ligger i, MS har all makt och möjlighet att låsa ute alla andra om dom vill nu.

Det kanske inte händer i morgon. Men tiden kan komma där man får köpa svindyra spel full med buggar, som kanske lagas.

Få se hur det hela slutar, får hoppas vulkan får större utrymme i flesta titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Jag gillar inte vilken position store ligger i, MS har all makt och möjlighet att låsa ute alla andra om dom vill nu.

Det kanske inte händer i morgon. Men tiden kan komma där man får köpa svindyra spel full med buggar, som kanske lagas.

Få se hur det hela slutar, får hoppas vulkan får större utrymme i flesta titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Den förmodligen minsta aktören på marknaden är inget hot och lär aldrig bli det. Den positionen och det hot du målar upp är snarare Valve med deras Steam(DRM)plattform. De har i det närmaste monopol redan och har suttit på den positionen sedan runt 2010.

Det enda Microsoft släppt på Store hittills är spel de själva varit med och finansierat eller rent av äger. Rise of the Tomb Raider hade troligen aldrig blivit av utan att Microsoft finansierat utvecklingen av spelet. Tomb Raider (2013) räknades iallafall tidigare som en förlust, trots rätt många sålda exemplar.

Store ger snarare mer konkurrens och chans att få se spel som inte finns på PC annars. Ett Forza är på väg exempelvis och den spelserien är både Microsofts egna och tidigare Xbox exklusiv.

Jag tycker många oroar sig för osannolika scenarion som inte lär hända. Valve är för stor och med miljoner fanboys så är det svårt, oavsett konkurrent, att verkligen konkurrera om den stora kundskaran. Viktigt då med egna titlar som man kan konkurrera med vilketvär anledningen till att både Origin och Uplay finns kvar. Med bara Steam på marknaden har vi definitivt ett monopol.

Permalänk
Medlem

Undra när dessa utvecklare skall börja lova oss en bra version dag 1.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Homunculus:

"When you change the resolution, the buffers used to construct the image are always 2/3rds of the set resolution, i.e. in 2560x1440 they would be 1706x960."

http://community.remedygames.com/forum/games/quantum-break/26...

Att det skulle vara så besvärligt att stänga av AA-lösningen som används till xbox one. 1440P med FXAA hade säkert sett trevligare ut än 960P med 4x MSAA.

2/3 av upplösningen är helt klart inget vidare. Får hoppas något kan göras åt det med.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Den förmodligen minsta aktören på marknaden är inget hot och lär aldrig bli det. Den positionen och det hot du målar upp är snarare Valve med deras Steam(DRM)plattform. De har i det närmaste monopol redan och har suttit på den positionen sedan runt 2010.

Det enda Microsoft släppt på Store hittills är spel de själva varit med och finansierat eller rent av äger. Rise of the Tomb Raider hade troligen aldrig blivit av utan att Microsoft finansierat utvecklingen av spelet. Tomb Raider (2013) räknades iallafall tidigare som en förlust, trots rätt många sålda exemplar.

Store ger snarare mer konkurrens och chans att få se spel som inte finns på PC annars. Ett Forza är på väg exempelvis och den spelserien är både Microsofts egna och tidigare Xbox exklusiv.

Jag tycker många oroar sig för osannolika scenarion som inte lär hända. Valve är för stor och med miljoner fanboys så är det svårt, oavsett konkurrent, att verkligen konkurrera om den stora kundskaran. Viktigt då med egna titlar som man kan konkurrera med vilketvär anledningen till att både Origin och Uplay finns kvar. Med bara Steam på marknaden har vi definitivt ett monopol.

Säger inte att det är fel med konkurrens, utan store har för stor anknytning till MS. Skulle store få 80/90% av titlarna steam har, så flyttas maktbalansen till kundens nackdel i värsta fall. Steam är ju inte så mycket bättre, skönt att man kan än så länge lösa in koder. steam är tok för dyrt (om det inte är rea).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa. Inget SLI stöd! Nej, inget köp! Folk måste sluta köpa halvfärdiga produkter. Jag väntar i regel flera månader innan jag köper ett nytt spel. Blizzard är undantaget för där vet man att de funkar. Iallafall gjort de för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Säger inte att det är fel med konkurrens, utan store har för stor anknytning till MS. Skulle store få 80/90% av titlarna steam har, så flyttas maktbalansen till kundens nackdel i värsta fall. Steam är ju inte så mycket bättre, skönt att man kan än så länge lösa in koder. steam är tok för dyrt (om det inte är rea).

Fast det är ju lika med övriga butiker med. Steam och Valve. Origin och EA. Uplay och Ubisoft. Samt GOG och CD Project Red.

Så stor andel lär de aldrig får. Just Steam är så pass inarbetat att det lär vara snudd på omöjligt för Microsoft med deras Store att gå förbi. Skulle Microsoft börja konkurrera på allvar så kommer Valve behöva börja jobba med att förbättra sin tjänst/plattform för att fortsätta hålla marknadsandelarna. Vilket är bra för oss alla, som jag ser det.

Jag förstår oron både du och många andra har men sannorlikheten att Microsoft verkligen tar över är minimal. Och de lär varken vilja eller kunna slänga ut Valve från Windows som plattform, PR-katastrof samt att både EU och USA lär ha åsikter mot något sådant. Steam, som konkurrent, hjälper ju Microsoft att hålla Windows som plattform i dominerande ställning (på desktop/allmänt x86 för konsument).

Själv är jag ju uppenbart optimistisk till Microsoft och deras intresse för PC som spelplattform. Får vi möjlighet att spela tidigare konsol-exklusiva titlar på PC finns det ju mycket att vinna. Men deras tjänst måste mogna mer, alla spel (förutom möjligen Killer Instinct, vid en snabb överblick verkar den fungera helt okej iallafall) som hitills släppts i Store har ju varit... omogna. Mycket bör lösas med maj månads uppdateringar och förbättringar av UWP. Sedan lär relativt nylanserade DirectX 12 ställa till med med, alla spel har ju det genemsamt (förutom Rise of the Tomb Raider inledningsvis).

Steam och Valve lär inte försvinna i inom en snar framtid. Lite för stor för att kunna rasa ihop utan att det skulle skada hela spelbranschen rätt brutalt. Beroendet av Steam som plattform är för stort, för att inte tala om viljan för konsumenter att betala för spel.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fast det är ju lika med övriga butiker med. Steam och Valve. Origin och EA. Uplay och Ubisoft. Samt GOG och CD Project Red.

Så stor andel lär de aldrig får. Just Steam är så pass inarbetat att det lär vara snudd på omöjligt för Microsoft med deras Store att gå förbi. Skulle Microsoft börja konkurrera på allvar så kommer Valve behöva börja jobba med att förbättra sin tjänst/plattform för att fortsätta hålla marknadsandelarna. Vilket är bra för oss alla, som jag ser det.

Jag förstår oron både du och många andra har men sannorlikheten att Microsoft verkligen tar över är minimal. Och de lär varken vilja eller kunna slänga ut Valve från Windows som plattform, PR-katastrof samt att både EU och USA lär ha åsikter mot något sådant. Steam, som konkurrent, hjälper ju Microsoft att hålla Windows som plattform i dominerande ställning (på desktop/allmänt x86 för konsument).

Själv är jag ju uppenbart optimistisk till Microsoft och deras intresse för PC som spelplattform. Får vi möjlighet att spela tidigare konsol-exklusiva titlar på PC finns det ju mycket att vinna. Men deras tjänst måste mogna mer, alla spel (förutom möjligen Killer Instinct, vid en snabb överblick verkar den fungera helt okej iallafall) som hitills släppts i Store har ju varit... omogna. Mycket bör lösas med maj månads uppdateringar och förbättringar av UWP. Sedan lär relativt nylanserade DirectX 12 ställa till med med, alla spel har ju det genemsamt (förutom Rise of the Tomb Raider inledningsvis).

Steam och Valve lär inte försvinna i inom en snar framtid. Lite för stor för att kunna rasa ihop utan att det skulle skada hela spelbranschen rätt brutalt. Beroendet av Steam som plattform är för stort, för att inte tala om viljan för konsumenter att betala för spel.

Menar mer att MS inte infört någon funktion än för att lösa in cd koder (vad jag vet). Men kommer väll om fler spel än MS egna hittar in i store (får man hoppas, så inte MS tvingar en köpa på store endast). För det är just det som gjort att jag ens använder steam, betalar inte 30% extra för att få det på steam.

Sen har ju MS än så länge konkurans emot win 7 och 8, få se om dessa kommer tvinga in win 10 nästa år som ett rykte nämnt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar