PostNord ljuger rakt i ansiktet

Permalänk
Proffsmobbare

Även om detta inte löser ditt problem med PostNord, om du har brådskande paket, hör om du kan hämta på terminalen.

I Karlskrona har jag åkt och hämtat paket direkt hos distributionsterminal/kontor, och det i sin tur blivit väldigt uppskattat av personal.

Permalänk
Avstängd

Det värsta är att Postnord konkurrerar ut mindre åkerier med hjälp av skattebetalarnas pengar. Min far har ett litet åkeri som har tappat mycket körning till Postnord eftersom dom kan köra i princip gratis. Det är ju bara säga att man behöver mer pengar av staten. Jag tycker det är förjävligt. Så här ser det ut i hela Sverige. När dom inte lyckas få körningarna så köper dom upp hela åkeriet som har körningen.

Nu snackar vi matvaror och diverse budkörningar. Dom kan hålla sig till sina egna paketleveranser först och främst och försöka bli bättre på det.

Tilägg: Detta är något som jag har hört många åkerier är sugna på att ta vidare till högre instans. Kanske EU-domstolen. Konkurrensvilkoren är ju helt skeva.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

samma sak har hänt mig, dom påstår att dom har ringt men det har dom inte... efter lite kollande på fraktsedeln, så misstänker jag att dom försökte ringa "ordernummret" då det liknade ett mobilnummer om man kolla lite slarvigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Det sista chauffören vill är att ta tillbaks paket. Varför? Jo, det innebär merjobb på kvällen när han är tillbaks på terminal samt en extra körning dagen eftet.

Så troligen är något annat fel. Tex litet fel i adressen i kombination saknat telefonnummer. Finns inte tid att springa runt 15 min på varje ställe där adressen är knapphändig. Då skulle frakten kosta det dubbla.

Ring o be dem prata med chauffören. De minns ganska ofta vad som hände.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta merjobb är bara merjobb om de faktiskt åkt ut. Hoppar de helt över att ens åka till ett ställe så underskrider merjobbet den tid som chauffören sparar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med UPS.
Dom påstod att dom ringt på, men jag hade varit hemma hela dagen och har dessutom en hund som skäller direkt när någon plingar på dörren. Och NADA.
Hade även problem med Telia som påstod att dom haft en tekniker på plats 3 ggr och två sista ggr ska han både ringt på och ringt på telefon utan svar. Vilket är ren BS. Inget missat samtal, och jag får dessutom sms om mobilen skulle varit utan nät eller avstängd, och ingenting. Jag var även hemma närmdom påstod dom varit där precis.
Men ingenting.

Jag bor dessutom i ett lägenhetsområde, och är noll problem med portkod eller liknande att tala om.

Tror det handlar om vilken sorts anställd det är som kommer.
För när jag klagade på UPS så fick jag paketet dagen efter utskickat av samma chaufför som påstod att han hört att jag klagat men att han var här. Paketen var helt förstörda och 60% av varorna i (var träpaneler) var helt förstörda. Och lådorna såg helt hemska ut. (Detta kan ijuförsig hänt när som helst under leveransen, dock var nästa försändelse helt utan skador. Och jag fick ersättning av ups. Men ändå....)
Av Telia bad jag dom kolla samtalshistoriken och skicka annan tekniker nästa gång, vilket dom gjorde (iaf tekniker biten) och han kom utan problem, och sa att en del anställda bryr sig helt änkelt inte.

Vilket jag tror är grunden i problemet, att har man otur så bryr sig helt änkelt inte den anställde man har o göra med. Och försöker slippa undan, för han haft mycket o göra. Eller ev bara inte orkade göra sitt jobb den dagen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Avstängd

aldrig haft problem med dom, verkar dom att det är handhavande fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Detta har drabbat både mig och tjejen flera gånger under flera år (specifikt då de låtsas ha varit förbi och ringt på vilket är ren lögn - och vi bor i ett enskilt hus så det går inte att skylla på portkodproblematik, avsaknad av porttelefon eller liknande).

Klart det går att skylla på portkodsproblematik. Förra veckan fick polaren (som väntat hemma på ett paket som aldrig dök upp) veta att paketet hans inte kunde levereras då ingen uppgift om portkod fanns. Då han bor i villa är det visserligen sant att ingen portkod fanns, det fanns inte ens en låst port...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jfqvist:

Det värsta är att Postnord konkurrerar ut mindre åkerier med hjälp av skattebetalarnas pengar. Min far har ett litet åkeri som har tappat mycket körning till Postnord eftersom dom kan köra i princip gratis. Det är ju bara säga att man behöver mer pengar av staten. Jag tycker det är förjävligt. Så här ser det ut i hela Sverige. När dom inte lyckas få körningarna så köper dom upp hela åkeriet som har körningen.

Nu snackar vi matvaror och diverse budkörningar. Dom kan hålla sig till sina egna paketleveranser först och främst och försöka bli bättre på det.

Tilägg: Detta är något som jag har hört många åkerier är sugna på att ta vidare till högre instans. Kanske EU-domstolen. Konkurrensvilkoren är ju helt skeva.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta låter som partiskt skitsnack. Vilka belägg har du för att staten skjuter till pengar?

Det är klart att Postnord har möjlighet att dumpa priser på en marknad där man vill ta andelar genom att ta resurser från andra delar, men det kan alla större företag givet att de har någon del som går bra. Man kan ju också konstatera att Postnord visserligen går med vinst, men det är ju inte världens mest vinstbringande företag, <0,5% vinst. Det hade ju knappast funkat om bolaget varit publikt.

Problemet med att speditörer hävdat att de försökt leverera men inte gjorde är dessutom inget unikt för Postnord. Jag har varit med om detta från alla speditörer.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

så hela kommunen var delaktig i att stjäla från en leverantör.. ajajaj

LOL nejdå det kom en faktura på 600 flaskor..Tydligen hade det trillat bort en punk i ordern
60.0 blev 600

Min chef var inte så nöjd direkt men nu klarar sig iallafall förskolorna ett tag med att kunna diska hehe

Kan säga att jag nekade till att det var jag som hade klantat mig och ordern hade försvunnit från min dator med helt plötsligt..

Jag VET att jag beställde 60 och inte 600

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Detta inlägg på happyride tar ändå priset tycker jag när han filmar postbilen och den bara åker vidare
http://happyride.se/forum/read.php/1/2427035/2913991#msg-2913...
Hur svårt kan det vara?

Visa signatur

störst går först.....

Permalänk
Medlem

Att de inte kör ut kan inte ha att göra med att de har för mycket att göra eller är lata. Åtminstone förr så var detta ett systematiskt undvikande av utkörning. Inga paket från UPS kördes någonsin ut till mig förr och jag tror att det beror på att de skulle levereras till hemadress vilket de inte ville även om de fått betalt för det. Det var flera gånger jag har höll mig hemma från jobbet för att ta emot paket, bara för att se på trackingen att de påstod att de försökt leverera men inte kunnat, vilket var rena lögner. De verkar ha blivit något bättre med det numera, i alla fall hos mig. Numera är största problemet att så många av paketen är transportskadade.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Detta låter som partiskt skitsnack. Vilka belägg har du för att staten skjuter till pengar?

Det är klart att Postnord har möjlighet att dumpa priser på en marknad där man vill ta andelar genom att ta resurser från andra delar, men det kan alla större företag givet att de har någon del som går bra. Man kan ju också konstatera att Postnord visserligen går med vinst, men det är ju inte världens mest vinstbringande företag, <0,5% vinst. Det hade ju knappast funkat om bolaget varit publikt.

Problemet med att speditörer hävdat att de försökt leverera men inte gjorde är dessutom inget unikt för Postnord. Jag har varit med om detta från alla speditörer.

Det är ett statligt företag som ägs till hälften av danska staten och till hälften av svenska. Jag vet att dom kör till priser som är så låga så det är omöjligt att gå annat än back på körningarna. Ändå fortsätter dom och ska bara ha mer. När staten konkurrerar ut privata företagare så är det åt helsike. Men vi ser ju hur det blir, missnöjet kokar mot Postnord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rent och skärt bedrägeri – man betalar för en specifik tjänst och de skiter i att leva upp till vad man kommit överens om.
Hade jag bott kvar i Sverige hade jag riggat en kamera vid ytterdörren varje gång jag väntade paket så att jag kunde få otvetydigt bevis på att de ofta skiter i att ens försöka leverera paketen, och sedan göra allt jag kunde för att få dessa satans skithögar sparkade.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Även jag har varit med om det här flera gånger när det gäller Postnord och ibland (beroende vart man beställt ifrån) så vill dom ha extra pengar för att göra ett "nytt" försök.
Har själv inte tillgång till någon bil så jag kan inte hämta paketet om det är för stort och otympligt från något serviceställe heller.

UPS har varit bättre på min ort men där får man istället ofta vänta någon/några dagar extra eftersom dom har så få körningar hit och då samlar på sej ett visst antal paket innan dom kör ut sakerna.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

har tidigare jobbat på västsvensk tidningsdistribution som främst levererar tidningar men även post. hela företaget är ruttet. ingen bryr sig om något och alla gör det absolut minsta de kan komma undan med. jag gick till exempel sex månader utan nyckel till ett område trots att jag ringde och påpekade detta hur många gånger som helst. företaget levererade göteborgs stads brev en tid innan det kontraktet sades upp pga stora problem vilket inte förvånande mig alls (http://www.medievarlden.se/nyheter/2015/04/vtd-forlorar-goteb...).

kan tänka mig att postnord sköts på ett liknande sätt. är den verksamheten lika trasig så får du nog många väldigt slarviga och lata distributörer.

Permalänk

Har också råkat ut för samma sak. Satt hemma hela dagen och väntade och uppdaterade postens sida och helst plötsligt stod där att paketet inte kunde levereras p.g.a. låst port. Lite komiskt med tanke på att automatlåset nere i porten inte låses förrän 20:00, stod dessutom fel tid angiven. Tiden som angivits för det påstådda besöket stämde inte alls med tiden på uppdatering.
Ringde till kundtjänst och klagade och det visade sig att dom var medvetna om att chaufförerna gör så.

Permalänk
Medlem

Jag hade mycket tur när jag använde UPS sist. Jag satt inne i mitt rum och väntade på paketet. Går ut till köket för att hämta något. Hör en svag knackning (Om man ens kan räkna det som knackning..). Går fundersamt mot dörren för jag undrade vad det var. Öppnar och där är en kille påväg därifrån. Har en perfekt ringklocka som funkar (testade efter att han gått). Hade jag inte gått förbi ytterdörren just exakt då så hade det vart omöjligt att höra.

Ibland får man ha en väldans tur för att få sina paket ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

1. Hur ska jag kunna veta det om jag inte har sett paketet?
3. Det står "Företagets namn ATT: Mitt namn", i alla fall är det så jag har angivit adressuppgifterna.

Okej. Kontrollera det när du fått paketet. Om ditt namn står först förstår jag att det inte blivit utlämnat ^^

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Hade precis samma förra veckan. Bor i villa, började undra varför det dröjde med paketet. Hade beställt från Kina och den lokala leverantören i Sverige var Post nord. Fick till slut tag på sändningsnumret och såg att Postnord skulle ha försökt att leverera. Tiden och datumet så hade vi varit hemma hela dagen. Fick också att telefonavisering hade misslyckats och att avi var skickad. Fick aldrig någon avi eller samtal. Ser på webben att paketet ligger på mitt lokala uthämtningsställe, är 100 % säker på att jag hade meddelat rätt nummer. Hämtar ut paketet och ser att mitt telefonnr till och med står på adresslappen så Postnord hade högst sannolikt fått rätt nummer. Jag tror att de vid framförallt leveranser från utlandet med mening skiter och köra ut grejerna och räknar med att folk hämtar det hos det lokala ombudet.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem

Vilken fart det blivit på tråden. Det bekräftar ju bara att mitt påstående är sant. Men går det att göra något åt det? Hade något annat företag lurat sina kunder på liknande sätt så hade ARN väntat.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Skönt att jag inte är ensam om att ha varit med om det här med postnord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Det värsta är att Postnord konkurrerar ut mindre åkerier med hjälp av skattebetalarnas pengar. Min far har ett litet åkeri som har tappat mycket körning till Postnord eftersom dom kan köra i princip gratis. Det är ju bara säga att man behöver mer pengar av staten. Jag tycker det är förjävligt. Så här ser det ut i hela Sverige. När dom inte lyckas få körningarna så köper dom upp hela åkeriet som har körningen.

Nu snackar vi matvaror och diverse budkörningar. Dom kan hålla sig till sina egna paketleveranser först och främst och försöka bli bättre på det.

Tilägg: Detta är något som jag har hört många åkerier är sugna på att ta vidare till högre instans. Kanske EU-domstolen. Konkurrensvilkoren är ju helt skeva.

Skickades från m.sweclockers.com

Såvitt jag vet så har Posten bolagiserats år 1994 och är oberoende utav ägaren(staten) det ända som just Posten(PostNord) har till skillnad från alla andra logistikföretag är att de har i uppdrag från PTS att bedriva postverksamhet i hela landet varje vardag. Om PostNord får någon ersättning utav staten på grund av det vet jag inte men vad jag vet är att INGET annat företag skulle vilja ta på sig det uppdraget eftersom det är icke lönsamt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Slutade med att jag fick åka och hämta TV'n på deras postterminal där jag blev väldigt illa bemött av en sur j*vla gubbe.

Jag frågade dels om jag fick vänta inne och slippa stå ute och frysa medan gubben tog en kvart(!) på sig att leta reda på min order. Men nej, "du får stå här ute och vänta så länge". När jag till sist fick TV'n så var det fan ingen som frågade om jag behövde bärhjälp med den ned för en trapp och in i bilen heller?

En 55" tar man ju självklart under armen och går...

Klart att inte obehöriga ska vara inne på PostNord´s terminaler, detsamma gäller Schenker, DHL, DSV mfl, så där gjorde de helt rätt att neka att du inte skulle få gå in på terminalen (Om du inte kan vara i ett helt avskilt utrymme från terminal, ex i väntrum).

Skrivet av Klubba:

Man måste älska postnord, utan det statliga skattestödet hade de ju gått i konkurs för länge sedan

Nu så ger ju PostNord utdelning till staten, (dock inte för 2014/2015), senaste utdelningen var 2013.

Skrivet av som99:

Har själv endast haft problem med PostMord och deras hantering av paket, extremt väl packeterade spel (retrospel samlare här) har vart förstörda ordentligt, big box C&C (första spelet) i toppskick var så pass platt att man tror någon använt den som sittunderlag en vecka etc etc. Fraktar endast försäkrat idag. Ser ökade anmälningar på förstörda försändelser sedan PostMord tog över på flera av retrogrupperna jag hänger på.

Och då får ni de ersatta av PostNord då det är försäkrat om det skickas via paket.
Sedan kan säljaren nästa gång paketera bättre för att säkerställa hel leverans.

Skrivet av MultiMan:

Tyvärr förefaller Posten/PostNord helt ha gått ner sig senaste åren.
Det stämmer tyvärr att de anger att paketet är lastat men sedan struntar de i det och lämnar kvar det på terminalen. För inte så längesen hände just detta mig och jag var hemma för att kunna ta emot paketet. När postbilen bara tänkte köra förbi så kastade jag mig dödsföraktande ut i vägen och lyckades stoppa den.
Jag får då höra att de inte alls lastat mitt paket för att det "var så mycket paket".
Efter flera diskussioner med bland annat en lågt begåvad chef på terminalen så lyckades jag få mitt paket utkört till kl 17.30 samma dag (utan kostnad givetvis). Ja, jag kan vara väldigt enträgen ibland.
Bortsett från detta tillfälle så fick jag även någon annans post 8ggr under förra året.

Det är inte ovanligt att paket blir kvar på terminal pga att det är för mycket paket, och har de redan hunnit skannats in som "lastad" så är det inte sällan det glöms/missas att skannas bort att det inte kom med, pga för mycket paket, då fraktfirmorna prioriterar företag, då de i nästan alla leveranser blir av med paketen, mot privatpersoner där många paket åker ut på lastbilen både 1, 2 och 3 gånger till extra kostnader, så inte konstigt att privatpersoner upplever att det är problem, då fraktfirmorna vet att privatpersoner som mottagare sällan är hemma för att ta emot paketen. Och är det hempaket så brukar de stannas upp för avisering 1 dag på terminal (oftast via telefon om sådan finns) går inte mottagaren att nås så skickas det ut ett brev, eller så går försändelsen till ombud och sedan skickas brev ut med avisering.

Skrivet av BlackBird:

Testa att ta emot saker med pallfrakt i Östergötland med DHL... De staplar pallarna på varann. Så man får vara glad om varannan pall är hel. Sen kör de inte ut grejer från Nkpg till Lkpg om de inte fyller upp lastbilen på fredagarna. Så beställer man nåt som skickas på onsdag, och ska komma på fredag - så måste man betala för snabb frakt för att vara säker på att få den på fredag och inte måndag.

De flesta fraktfirmorna verkar rätt desperata med att spara pengar nu. Och sen är det väl kanske inte de skarpaste knivarna i lådan som kör ut. Med vissa undantag förstås.

Och nyheten är?
Alla fraktföretag staplar pallar på varandra, så länge inte pallen är märkt med "får ej staplas" symbol så kommer den staplas med andra pallar för att utnyttja utrymmet till max i lastbilarna.

Det handlar mer om att firmorna vet att privatpersoner sällan är hemma för att ta emot leveransen, så de de prioriteras då bort om lastbilen blir full vid lastning, eller vid utkörning om det är tidsleveranser/tidsupphämtningar hos företagare.

Skrivet av Jfqvist:

Det värsta är att Postnord konkurrerar ut mindre åkerier med hjälp av skattebetalarnas pengar. Min far har ett litet åkeri som har tappat mycket körning till Postnord eftersom dom kan köra i princip gratis. Det är ju bara säga att man behöver mer pengar av staten. Jag tycker det är förjävligt. Så här ser det ut i hela Sverige. När dom inte lyckas få körningarna så köper dom upp hela åkeriet som har körningen.

Nu snackar vi matvaror och diverse budkörningar. Dom kan hålla sig till sina egna paketleveranser först och främst och försöka bli bättre på det.

Tilägg: Detta är något som jag har hört många åkerier är sugna på att ta vidare till högre instans. Kanske EU-domstolen. Konkurrensvilkoren är ju helt skeva.

Nu så ger ju PostNord pengar till staten i utdelningar på vinsten de gör.
Så nej, de kan inte körs " i princip gratis" då de har som mål att gå med vinst (vilket ett företag måste göra för att kunna gå runt).
Ja? Och det är bra att åkerier köps upp, så de får starka ägare och att jobben säkras, annars skulle många gå i konkurs med dagens klimat i branschen med konkurrens från utlandet.

Skrivet av giplet:

Man kan ju också konstatera att Postnord visserligen går med vinst, men det är ju inte världens mest vinstbringande företag, <0,5% vinst. Det hade ju knappast funkat om bolaget varit publikt.

PostNord Sverige AB har dock närmare 5% vinstmarginal, och PostNord AB har dock bara dryga 1% marginal.

Skrivet av Jfqvist:

Det är ett statligt företag som ägs till hälften av danska staten och till hälften av svenska. Jag vet att dom kör till priser som är så låga så det är omöjligt att gå annat än back på körningarna. Ändå fortsätter dom och ska bara ha mer. När staten konkurrerar ut privata företagare så är det åt helsike. Men vi ser ju hur det blir, missnöjet kokar mot Postnord.

Fel, PostNord verksamheten går med vinst, och den snabbast växande delen är just paket (främst till ombud), medans brevdelen sjunker rätt mycket årligen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Klart att inte obehöriga ska vara inne på PostNord´s terminaler, detsamma gäller Schenker, DHL, DSV mfl, så där gjorde de helt rätt att neka att du inte skulle få gå in på terminalen (Om du inte kan vara i ett helt avskilt utrymme från terminal, ex i väntrum).

Sist jag skulle skicka paket med ett fraktbolag var jag tvungen att åka till ett industriområde i Hisingsbacka, köra in på stängslat område och förbi ett antal terminaler för att komma till kundparkeringen. Där fick jag vänta på en lucka i lastbilstrafiken så att jag kunde korsa vägen och ta mig till kundmottagningen. Kundmottagningen var en anonym dörr precis bredvid en lastport i terminalbyggnaden så det fanns inga personbilsparkeringar i direkt anslutning.

För egen del har postnord skött sig hyfsat så när som på någon enstaka försening. Jag har iofs aldrig beställt hemkörning så jag vet inte hur det fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Beställde 60 st diskmedel flaskor på jobbet..
Postnord levererade 600 st flaskor..Var bara att ta emot och se glad ut hehe

Chauffören sa att han misstänkte att det blivit fel med så många flaskor till en liten förskola.men han körde ut det ändå..Så alla är inte lata på postnord

var bara att sen dela ut detta över alla förskolor i kommunen

Just det här är lite spännande.
Jag kör själv för Schenker, och vi MÅSTE leverera varorna även om kunden säger att det är fel antal/sort. Och det kan vara sjukt jobbigt att förklara ibland.
Minns själv när jag levererade "lite" färg till en målerifirma. Han hade beställt 25 hinkar med färg, men han fick 25(!) pallar istället.
Kan ju bara tänka dig ansiktsuttrycket när han ser det där.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Just det här är lite spännande.
Jag kör själv för Schenker, och vi MÅSTE leverera varorna även om kunden säger att det är fel antal/sort. Och det kan vara sjukt jobbigt att förklara ibland.
Minns själv när jag levererade "lite" färg till en målerifirma. Han hade beställt 25 hinkar med färg, men han fick 25(!) pallar istället.
Kan ju bara tänka dig ansiktsuttrycket när han ser det där.

Jo jag vet hur jag såg ut när han rullade ut 2 st pallar fulla med diskmedels flaskor

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@Flutters: Liten undran. Du ställde alltså ner 25 pallar hos kund?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@PowerNet:

Som jag skrev var det väl paketerat samt skrev jag att jag endast kör försäkrat idag. På sikt kostar det faktiskt en hel del extra när man köper mycket.

Sen är ersättning en klen tröst på ett big box spel då pengarna inte är det viktiga utan varan (precis som med antikviteter och andra samlarobjekt som inte tillverkas längre), det är ju något som är begränsat i antal och man kan få leta länge innan man får tag på det man vill ha och i vettigt skick och till ett pris man är villig att betala. Så man kan tycka att pakethanteringen skall förbättras, för ett paket skall inte kunna se ut som någon stått och hoppat jämfota på det för skojs skull.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam

Vi har ett kontor med egen entre med rollers med loggo och företagsnamn
+ reception bemannad 07-17 kamerabevakad parkeringplats + entre

och lögnerna från postnords personal kan jag skriva en bok om

'De va ingen där'
'Vi har försökt nå adressaten'
'Kontoret var ej öppet'
med kamerabevis blir de smått komisk då man har deras beteende på film

Skrivet av Piece of Cake:

Jag väntar på ett paket som skulle levererats till jobbet idag. Både varumottagningen och receptionen är bemannad 8-17. Ändå påstår PostNord att det inte gick att leverera paketet kl 11:37.

Händelser
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-04-14 16:15 PostNord, Sverige En avi har skickats till mottagaren per brev

2016-04-14 16:09 PostNord, Sverige Avisering per telefon misslyckades. Mottagaren kommer att aviseras på annat sätt

2016-04-14 16:08 PostNord Högsbo, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe

2016-04-14 16:06 Västra Frölunda , Sverige Försändelsen finns på en distributionsterminal i väntan på överenskommelse
med mottagaren om leverans

2016-04-14 11:37 Västra Frölunda , Sverige Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.

2016-04-14 08:59 Västra Frölunda , Sverige Lastad på bil, utkörning påbörjad

2016-04-14 08:16 Västra Frölunda , Sverige Försändelsen har ankommit distributionsterminal

Det är ju helt uppenbart att de försöker slingra sig från att leverera. Det är inte första och inte sista gången det händer, men vad tjänar de på att göra såhär och hur i helvete kommer de undan med att ljuga sina kunder i ansiktet år efter år?

PS. Sorry att det är så ostrukturerat, jag vet inte hur man gör tabbar i forumet.

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars