Vill ha era asikter om kommande speldator runt 18K!

Permalänk

Vill ha era asikter om kommande speldator runt 18K!

Vill kunna BF4 pa Ultrainstallningar,Fallout 4, Skyrim med grafikmoddar och vill ha era asikter. Orkar ej vanta in kommande releaser av nya GPU:er och har inget behov av att kora I 4K-lagen!

*chassi: Kab Fractal Design Define Black
*GPU EVGA GTX980Ti 6GB
*SSD 500GB Samsung EVO
*Nataggregat PSU Corsair RM850W 80* Gold modular
*CPU Intel Core i7 4790K ,4GHz 8MB
*RAM:Corsair 16GB DD3 1600 Vengeance
*Noctua NH-U12P SE2*Socket 775/1156/1366
*Moderkort: ASUS-Z97-1150
*Skarm Benq 144 Hz
*Windows 10 Home edition

Tack pa forhand!! Jag vill ha en dator som haller nagra ar..

Permalänk
Inaktiv

Skulle nog satsa på Skylake nu när det är på rea. Komplett har dessutom 30% rea på alla ram-minnen denna helg. Finns även 1151-moderkort och nätaggregat att fynda. Annars tycker jag bygget ser stabilt ut.

https://www.komplett.se/kampanj/1781/superweekend

https://www.netonnet.se/art/komponenter/processor/intelsocket...

Permalänk
Medlem

Om du ska lägga de pengarna så köp den senaste Intel-plattformen, alltså en 6700K med ett Z170-moderkort och DDR4-minnen.

I övrigt så tycker jag det är onödigt att stressa igenom ett köp nu när det bara är 1-2 månader tills vi har nya grafikkort ute som sägs vara rätt mycket snabbare (ny tillverkningsmetod för första gången sedan 2011). Men om du inte vill vänta så är det ett EVGA 980Ti så bra det blir.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@Inventor2008: Jag tycker du ska ta Corsair RMx istället för den som heter bara RM. T ex denna är mycket prisvärd just nu: https://www.komplett.se/product/858088/datorutrustning/natagg...

Sen håller jag med ovanstående om att köra på Skylake (6700k, z170, DDR4)

Sen kan du ta en Pure rock kylare eller en NH-U12s om du vill köra Noctua.

Annars ser det bra ut.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk

Skylake--

Ar det stor skillnad pa Skylake och spelens prestanda kontra mitt ursprungliga forslag eller ar det att den ar Skylake ar mer "framtid" s as ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inventor2008:

Ar det stor skillnad pa Skylake och spelens prestanda kontra mitt ursprungliga forslag eller ar det att den ar Skylake ar mer "framtid" s as ?

Stor skillnad är det väl inte, men skillnad är det (ca 6 fps i Skyrim enligt Sweclockers test http://www.sweclockers.com/test/20862-intel-core-i7-6700k-och.... Men varför köpa något gammalt när det finns nytt som inte kostar många kronor mer?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Inventor2008:

Vill kunna BF4 pa Ultrainstallningar,Fallout 4, Skyrim med grafikmoddar och vill ha era asikter. Orkar ej vanta in kommande releaser av nya GPU:er och har inget behov av att kora I 4K-lagen!

*chassi: Kab Fractal Design Define Black
*GPU EVGA GTX980Ti 6GB
*SSD 500GB Samsung EVO
*Nataggregat PSU Corsair RM850W 80* Gold modular
*CPU Intel Core i7 4790K ,4GHz 8MB
*RAM:Corsair 16GB DD3 1600 Vengeance
*Noctua NH-U12P SE2*Socket 775/1156/1366
*Moderkort: ASUS-Z97-1150
*Skarm Benq 144 Hz
*Windows 10 Home edition

Tack pa forhand!! Jag vill ha en dator som haller nagra ar..

Du sålde alltså din tidigare dator som hade likvärdig prestanda, till förmån för detta?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

den hade klart sämre grafikkort GTX770, sämre moderkort samt sämre processor samt äldre generationens DDR-minnen. Skärmen på 60 Hz osv
är det likadant menar du😄😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inventor2008:

den hade klart sämre grafikkort GTX770, sämre moderkort samt sämre processor samt äldre generationens DDR-minnen. Skärmen på 60 Hz osv
är det likadant menar du😄😄

Skickades från m.sweclockers.com

Det hade räckt med en klock av din gamla processor och slänga in ett 980 Ti på det, samt en 144Hz-skärm. Hade blivit betydligt billigare.

Permalänk
Medlem

@Inventor2008:
Byt ut moderkortet till något med stöd för DDR4 minnen istället

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk

om någon vill sälja sin gaming PC i enlighet med specen ovan så PM:a gärna mig! Kravet är max 1 år gamla grejer samt kvitton eller annat som kan styrka inköpsdatum. Jag betalar bra men inga överpriser..
Kan hämtad i hela Sverige förutom Norrland 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inventor2008:

Vill kunna BF4 pa Ultrainstallningar,Fallout 4, Skyrim med grafikmoddar och vill ha era asikter. Orkar ej vanta in kommande releaser av nya GPU:er och har inget behov av att kora I 4K-lagen!

*chassi: Kab Fractal Design Define Black
*GPU EVGA GTX980Ti 6GB
*SSD 500GB Samsung EVO
*Nataggregat PSU Corsair RM850W 80* Gold modular
*CPU Intel Core i7 4790K ,4GHz 8MB
*RAM:Corsair 16GB DD3 1600 Vengeance
*Noctua NH-U12P SE2*Socket 775/1156/1366
*Moderkort: ASUS-Z97-1150
*Skarm Benq 144 Hz
*Windows 10 Home edition

Tack pa forhand!! Jag vill ha en dator som haller nagra ar..

Är läget akut? Vänta tills maj-juli ny generation av grafikkort kommer ut. Då kan vi verkligen se även om de stämmer med att Pascal etc skulle vara "10" gånger bättre eller 50 % mer prestanda än nuvarande 980Ti. Eller är jag ute och cyklar och fastnat för rykten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Är läget akut? Vänta tills maj-juli ny generation av grafikkort kommer ut. Då kan vi verkligen se även om de stämmer med att Pascal etc skulle vara "10" gånger bättre eller 50 % mer prestanda än nuvarande 980Ti. Eller är jag ute och cyklar och fastnat för rykten?

Haha, överhypade rykten minst sagt skulle jag säga

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Är läget akut? Vänta tills maj-juli ny generation av grafikkort kommer ut. Då kan vi verkligen se även om de stämmer med att Pascal etc skulle vara "10" gånger bättre eller 50 % mer prestanda än nuvarande 980Ti. Eller är jag ute och cyklar och fastnat för rykten?

Skrivet av Jäger:

Haha, överhypade rykten minst sagt skulle jag säga

Sådana extrema siffror är överhypat absolut, men det är värt att titta på de senaste övergångarna i tillverkningsteknik. Både Radeon 5000-serien och 7000-serien fullständigt sopade mattan med generationen innan. Samma gäller för Geforce 400 och 600.

http://www.sweclockers.com/test/6195-amd-radeon-hd-5870/5#con...
http://www.sweclockers.com/test/14844-amd-radeon-hd-7970/8#co...
http://www.sweclockers.com/test/6236-nvidia-geforce-gtx-480/7...
http://www.sweclockers.com/test/15196-geforce-gtx-680-kepler-...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Är läget akut? Vänta tills maj-juli ny generation av grafikkort kommer ut. Då kan vi verkligen se även om de stämmer med att Pascal etc skulle vara "10" gånger bättre eller 50 % mer prestanda än nuvarande 980Ti. Eller är jag ute och cyklar och fastnat för rykten?

Sålde min förra gaming PC för 1 vecka sedan i tron att jag skulle överleva utan fram tills nya arkitekturen av Gpu:er släpptes... Men nu klarar jag inte av att vänta längre . Vad skall man göra förutom att spela när man har fritid 😅😅😅

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@Inventor2008:

Jag förstår dig bror. Men satsa på något så du kan lätt uppgradera 2017 black friday.

Permalänk
Medlem

Dessa nya generationens grafikkort, eller pascal kort som ni pratar om, om de nu ska vara så pass mycket starkare än dagens kort så lär de väl kosta en rätt saftig slant också när de väl kommer ut?

Jag funderar själv på att köpa en ny speldator med liknande prestanda som i denna tråd, och hade väl egentligen inte tänkt lägga ut mycket mer pengar än vad den här kostar. Är det då värt att vänta till de nya korten kommer ut, eller kan man nöja sig med ett 980 GTX Ti? Det lär väl ändå ta nåt år innan de nya korten börjar gå ner i kostnad?

Permalänk

[quote postid="16110304" userid="271983" name="silkdesu"]
Dessa nya generationens grafikkort, eller pascal kort som ni pratar om, om de nu ska vara så pass mycket starkare än dagens kort så lär de väl kosta en rätt saftig slant också när de väl kommer ut?

Jag funderar själv på att köpa en ny speldator med liknande prestanda som i denna tråd, och hade väl egentligen inte tänkt lägga ut mycket mer pengar än vad den här kostar. Är det då värt att vänta till de nya korten kommer ut, eller kan man nöja sig med ett 980 GTX Ti? Det lär väl ändå ta nåt år innan de nya korten börjar gå ner i kostnad

[/http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/239761-webhallen_config_d16-0104-i7-6700k-16gb-500gb_ssd-gtx980-win_10?nosto=nosto_mini_user_history_category

Jag slog till på en kampanjdator på webbhallen som motsvarar mina krav. Nu valde jag ett Gtx980 med 4gb och inte TI-varianten då jag jag resonerar att TI kommer ha större fallhöjd om nu nästa kort blir en direkt uppföljare till TI.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Inventor2008

Ah okej. Jo så är det väl, men när jag väl handlar ny dator brukar det vara 2-3 år emellan och då brukar jag oftast byta ut rubbet. Så om jag köper ny dator nu kommer jag nog inte att byta ut grafikkortet inom en snar framtid.

Jag har dock personligen rätt kass koll på datakomponenter över lag, men har hört att GTX 980 Ti ska vara väldigt bra, så jag känner mig lite sugen på ett sånt.