Argus TV som backend till Kodi PVR

Permalänk
Medlem

Argus TV som backend till Kodi PVR

Tjena!
Jag har kört TVHeadend som backend i många år men gör ett försök att flytta allt till Windows 10 och letar ny PVR backend. Jag har använt MediaPortal för många år sedan och det var sådär.. Det jag hör bäst om är Argus TV men jag får det inte att funka och forumet är det sämsta jag sett.
Mitt problem är att jag inte kan tuna någon transponder. Jag har verifierat hårdvara, drivrutiner och frekvenser med DVBViewer.
I Argus TV log ser jag följande:

[Info][Graph]: Tuning to 113000 RateNotSet Mod64Qam
[Warn][Graph]: Failed to submit tune request, error 0x80070057: Felaktig parameter.

Jag får detta fel oavsett om jag använder predefined transpondrar eller mina egna som jag vet ska funka. På Argus TV forum måste trådar godkännas av moderator innan de syns och det har nu gått över ett dygn sen jag posta min fråga...

Nån här som använder Argus TV?

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Följer upp med lite resultat. Argus TV forumet är helt dött och det funkar inte för mig så installerade DVBLink istället och är mycket nöjd så långt. DVBLink kostar 49 eur men är väl värt enligt mig.
Anledningen att jag bytte från TVHeadend är att jag hade artefakter på vissa kanaler. De är borta med DVBLink (även DVBViewer) annars gillar jag TVHeadend bättre men det är nog för att jag är van vid Linux. Jag har även installerat DVBLink på mobilen (Android) och streaming av live TV funkar bra både på Wifi och 4G. DVBLink har inbyggd transcoding som även den funkar bra. På mobilen har jag ställt in att behålla upplösning men begränsa bitrate till 2MBit/s.

Min HTPC setup:
Intel i3 3225 passivt kylt i Streacom FC8 EVO, 512GB SSD och Sundtek MediaTV Digital Home DVB-C/T/T2. Windows 10, DVBLink backend, Kodi frontend, oscam kortserver och acamd plugin till DVBLink. Canal Digital Kabel-TV inkl Viasat Sport HD paketet.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Om du hade velat stanna på Linux så kan jag varmt rekommendera VDR som backend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

Om du hade velat stanna på Linux så kan jag varmt rekommendera VDR som backend.

Tror inte det hade hjälp artefakterna. Är nog Linux-drivarna som är sådär.. Dessutom funkar Viaplay och andra streamingtjänster bättre i Windows.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64