textfil har massa konstiga tecken

Permalänk
Avstängd

textfil har massa konstiga tecken

skulle öppna en textfil men den ser ut såhär; http://www.ladda-upp.se/bilder/mhthjlkylgwnut/

har nog insett det handlar om unicode men fattar inte hur man får det till svensk text.

Permalänk
Medlem

testa att öppna med office-paket / openoffice

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Du kan inte öppna pdf filer i notepad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonblase:

testa att öppna med office-paket / openoffice

var får man det gratis eller andra alternativ? tänker fan itne betala för dedär

Permalänk
Medlem

@kreggen:
ooenoffice är gratis, barq googla å ladda ner

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Till en pdf-fil behöver du en pdf-läsare. T.ex. Acrobat Reader https://get.adobe.com/se/reader/

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gaminggirl:

Till en pdf-fil behöver du en pdf-läsare. T.ex. Acrobat Reader https://get.adobe.com/se/reader/

installaerade adobe reader men sen är jag tvungen att betala för att konvertera. suck*

Permalänk
Medlem

Vart ser ni att det är en PDF-fil?

Vad är det för filändelse på filen? Krypterade filer har ofta en tendens att se ut sådär när de öppnas. Personligen så känns titeln rätt avskräckande, öppnar inte gärna filer rörandes blackhats och annat sånt.

Edit; kollade lite närmare på bilden, lite för mycket kinesiska för att det ska vara kryptat Finns väl sidor som kan konvertera kinesisk kodning till västerländsk om jag inte minns fel. Google is your friend!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Avstängd

@Langelus: klistarade in denna text på denna sida men i helvette att det gick;%PDF-1.4
%猓徲? 0 obj
<</Type/XObject/ColorSpace/DeviceRGB/Subtype/Image/BitsPerComponent 8/Width 500/Length 370175/Height 375/Filter/FlateDecode>>stream
x墁]`艜逎莪搴疎w杲喝?@ %鋷夎tL襽 -@铦€m謥莶墉YV抓迧 ?态迚.鈴勀€锉埱撦炤忿肩蒋 璞樏聪?3葮軔 螛叽模飳皊虦瀣?藱疃?逈貌c飭?2賮袗谩5Dlv袦蕩
诮脺"<娲¤徃|驻

http://www.pinyin.info/tools/converter/chars2uninumbers.html

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kreggen:

installaerade adobe reader men sen är jag tvungen att betala för att konvertera. suck*

Vad ska du konvertera till och varför?

Skrivet av Langelus:

Vart ser ni att det är en PDF-fil?

Vad är det för filändelse på filen? Krypterade filer har ofta en tendens att se ut sådär när de öppnas. Personligen så känns titeln rätt avskräckande, öppnar inte gärna filer rörandes blackhats och annat sånt.

Edit; kollade lite närmare på bilden, lite för mycket kinesiska för att det ska vara kryptat Finns väl sidor som kan konvertera kinesisk kodning till västerländsk om jag inte minns fel. Google is your friend!

I bilden första inlägget ser du att länken han försöker öppna slutar med .pdf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreggen:

var får man det gratis eller andra alternativ? tänker fan itne betala för dedär

Word Viewer -- finns om du inte vill installera något helt office paket.
https://support.microsoft.com/sv-se/kb/891090

Om det är nu PDF så installera lämpligt program för det.. Adobe Reader eller liknande.

Edit: Men med det filnamnet så är det 100% något klickbait, så radera skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Vad ska du konvertera till och varför?
I bilden första inlägget ser du att länken han försöker öppna slutar med .pdf.

Jo fast filnamnet i browsern är ej samma som den han öppnat(?)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

du kollar en blackhat troligen tutorial men har ingen aning hur du öppnar en pdf fil? har du inte hamnat lite fel?

uppdaterar du firefox eller chrome till senaste så kan de programmen läsa pdf helt ensamma. vill du ha eget program så fungerar foxit

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Lego Master

Det kan inte vara så att texten faktiskt är skriven i förenklad kinesiska (eller koreanska, eller japanska...måste erkänna att jag inte kan se skillnad på dem), och bara titeln är på engelska? Det verkar vara lite för många faktiska tecken för att det bara ska vara en slump på grund av felaktig formatering/inläsning.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det kan inte vara så att texten faktiskt är skriven i förenklad kinesiska (eller koreanska, eller japanska...måste erkänna att jag inte kan se skillnad på dem), och bara titeln är på engelska? Det verkar vara lite för många faktiska tecken för att det bara ska vara en slump på grund av felaktig formatering/inläsning.

Vad jag kan se så är det mest kinesiska/japanska kanji, men också en del koreanska tecken och diverse annat. Så det är nog rätt osannolikt att texten faktiskt är skriven på kinesiska eller liknande, det är lite för mycket konstiga tecken inblandade för det.

Men söker man bara efter titeln så hittar man snabbt att det är en flera år gammal PDF-guide för hur man tjänar pengar på nätet. Att TS inte lyckas öppna den är nog lika bra