Datorhjälp [Spelar CS:GO & WoW, budget runt 7K)

Permalänk

Datorhjälp [Spelar CS:GO & WoW, budget runt 7K)

behöver hjälp att plocka ihop en dator, vill inte köpa komplett utan vill såklart bygga själv, tänkte mig ca 7000kr (ska inte vara något super utan bara något som duger då jag har svårt med pengar just nu och vill helst ha en ny pc asap

Det som jag spelar är cs:go och även WoW ibland,
De enda krav jag har på datorn är att den ska kunna köra på typ medium settings på en duglig fps. Sen vill man ju ha bästa prestanda för priset också såklart!
kan verkligen inte mycket om att plocka ihop datorer så tar emot all hjälp jag kan få!
Behöver bara själva pcn och inte tangentbord skärm osv då jag redan har.

Om ni skulle ha någon setup som ni skulle rekommendera eller något jag ska hålla mig borta från så skulle jag gärna vilja veta

Rubrik förtydligad /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Skrivet av victornorberg:

behöver hjälp att plocka ihop en dator, vill inte köpa komplett utan vill såklart bygga själv, tänkte mig ca 7000kr (ska inte vara något super utan bara något som duger då jag har svårt med pengar just nu och vill helst ha en ny pc asap

Det som jag spelar är cs:go och även WoW ibland,
De enda krav jag har på datorn är att den ska kunna köra på typ medium settings på en duglig fps. Sen vill man ju ha bästa prestanda för priset också såklart!
kan verkligen inte mycket om att plocka ihop datorer så tar emot all hjälp jag kan få!
Behöver bara själva pcn och inte tangentbord skärm osv då jag redan har.

Om ni skulle ha någon setup som ni skulle rekommendera eller något jag ska hålla mig borta från så skulle jag gärna vilja veta

varför är alla så luddiga i sina krav? Dugligt är inget tal och du har inte skrivit nånting om upplösning.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Köp begagnat

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Med dugligt menade jag ungefär att kunna köra CS på Mid-high settings på en fps som är ok, alltså inte typ 50 men behöver inte va 250 heller helt enkelt en PC för 7k som presterar för sitt pris

Permalänk
Skrivet av victornorberg:

Med dugligt menade jag ungefär att kunna köra CS på Mid-high settings på en fps som är ok, alltså inte typ 50 men behöver inte va 250 heller helt enkelt en PC för 7k som presterar för sitt pris

typ 800x600 upplösning ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

typ 800x600 upplösning ?

Tänkte 1280x1024

Permalänk
Skrivet av victornorberg:

Tänkte 1280x1024

Mid-high settings, 50-250fps, 1280x1024.
varför skriver du inte det istället för duglig fps? ingen vet vad du har för krav.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9350590/

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kan du fixa operativsystem själv?
Kan du sätta ihop datorn själv?
Här har du då bland det bästa som du får för pengarna:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3086592&view=c

Behöver du mer lagring så kan du köpa till en 1Tb WD Blue

Permalänk

På grafikkortsfronten så skulle kanske ett GeForce 750Ti passa dig, ett budgetkort som klarar dem flesta spel på hyfsade grafikinställningar.

Alternativt ett AMD Radeon R7 360, det är i samma prisklass (~1000kr) och ungefär likvärdig prestanda kan jag tänka mig.

Men till och med dem korten kanske är overkill för dina preferenser, så det är möjligt att du kan köpa ännu billigare grafikkort om du bara ska spela WoW och CS:GO på mediuminställningar.

Skickades från m.sweclockers.com