Razer lanserar sofftangentbordet Turret

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar sofftangentbordet Turret

Datorns framtåg till vardagsrummet har lett till utveckling av soffvänliga tillbehörslösningar från ett flertal bolag, där amerikanska Razer är senast med att visa upp sin modell Turret.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Minsta möjliga sens i spel: 80000000

Permalänk
Medlem

Musplattan är nästan lika liten som en styrplatta för fingret...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Minsta möjliga sens i spel: 80000000

Bra att Razer kör med typ en miljon i dpi på alla sina möss. Äntligen hittat användning för det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeeq:

Musplattan är nästan lika liten som en styrplatta för fingret...

Du ska bara röra handled när du spelar/sitter vid datorn, större rörelser så skadar du dig i längden.

Bara kolla på alla mongoloid prospelare med sina skador som bara hänger med axeln utan nå armbågstöd, gör grova rörelser med hela armen konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Minsta möjliga sens i spel: 80000000

Haha jo den där musmattan är lite väl liten
... åtminstone på höjden. Bredden går nog att leva med.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Sicka jävla priser...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Sjukt snyggt tangentbord. Dom skulle släppa ett utan musmattan till desktop. Det hade jag betalat stadiga pengar för.

Permalänk
Medlem

Dat prisjaktlänk dock, what a steal!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Intressant produkt helt klart. Dock är jag tveksam till priset... Men det kanske går ner när det väl börjar säljas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Sicka jävla priser...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan bara hålla med! fy fan!
1750kr för detta man har till sin TV WTF!

Permalänk
Medlem

Musytan är ju lika stor som musen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

hade ju varit intressant om prislappen hade varit lite mer "human". Fan betala nästan 2000 spänn känns ju lite väl, då kan jag lika gärna köpa valfri trådlös mus/tangentbord och komma undan nästan 1500 billigare -_-

Iofs, det är ju utan det gröna och utan den gigantiska musmattan.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Sicka jävla priser...

Skickades från m.sweclockers.com

Får du inte mus+tangentbord?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hahaha mina kompisar svor åt mig som tyckte att det här var en bra grej. De spelar FPS allihopa och har typ 500 DPI på sina möss så man måste skicka ut dem på parkeringen för att vända sig om en gång. Själv sitter jag i ritprogram och myser på 4000 så en 4k-skärm för mig är typ 2-3cm rörelse, tyckte det här såg precis lagom ut.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Sjukt snyggt tangentbord. Dom skulle släppa ett utan musmattan till desktop. Det hade jag betalat stadiga pengar för.

Det finns ett som är lite i den stilen.
https://www.inet.se/produkt/6607651/razer-deathstalker-chroma... har det fast med bara grön belysning ganska konstigt att använda men man vänjer sig .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Får du inte mus+tangentbord?

Jo förvisso, tycker ändå priset är i överkant. Men det är ju det man får betala idag, 800:- styck ca.
Jag tycker det är för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jo förvisso, tycker ändå priset är i överkant. Men det är ju det man får betala idag, 800:- styck ca.
Jag tycker det är för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade också gillat lite lägre pris, men med tanke på vad ett tangentbord och mus idag kostar så är det inte så blodigt ändå.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hade också gillat lite lägre pris, men med tanke på vad ett tangentbord och mus idag kostar så är det inte så blodigt ändå.

Nej blodigt är väl att ta i, finns ju värre överprisade exempel. Men som sagt är ju allt relativt, sen har jag enbart haft dåliga erfarenheter av Razers produkter genom åren.
Lite det jag grundar min prisbild på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

1750:- för ett laptoptangentbord, nej tack 👎

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nej blodigt är väl att ta i, finns ju värre överprisade exempel. Men som sagt är ju allt relativt, sen har jag enbart haft dåliga erfarenheter av Razers produkter genom åren.
Lite det jag grundar min prisbild på

Skickades från m.sweclockers.com

Och jag har bara haft positiva erfarenheter än så länge

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Och jag har bara haft positiva erfarenheter än så länge

De senaste black widow jag hade krånglade mjukvaran från dag ett, litterally. Varenda inställning man försökte göra resulterade likt Mionix mjukvara i att hela programmet hängde sig.
Deathaddern jag hade var skön och presterade bra förutom att scrollhjulet var trasigt efter 1 halvår.

Otur kanske? Jag rör inget mer från detta företag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Bästa pris på... LEGO Teenage Mutant Ninja Turtles 30270 Kraang Laser Turret" Hehehe XD

Tycker för övrigt att mitt K400 funkar bra även om man då saknar belysningen, men för ett par hundra kr så är det helt klart tillräckligt. Över tusenlappen är alldeles för mycket.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Du ska bara röra handled när du spelar/sitter vid datorn, större rörelser så skadar du dig i längden.

Bara kolla på alla mongoloid prospelare med sina skador som bara hänger med axeln utan nå armbågstöd, gör grova rörelser med hela armen konstant.

Fast deras skador är främst just i handlederna så ditt tips skulle bara förvärra situationen...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Du ska bara röra handled när du spelar/sitter vid datorn, större rörelser så skadar du dig i längden.

Bara kolla på alla mongoloid prospelare med sina skador som bara hänger med axeln utan nå armbågstöd, gör grova rörelser med hela armen konstant.

Rip alla CS spelare då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phreec:

Fast deras skador är främst just i handlederna så ditt tips skulle bara förvärra situationen...

Om du får en skadad handled så är de för att du böjer den för mycket och inte har den rakt utformad med handen.

De är därför de finns handledsstöd som höjer din handled över bordets yta, mycket rekommenderat!

Är samma sak om man ont i ryggen så är de direkt relaterat till otränad kropp, skulle du köra exempelvis planka varje dag. Låt säga 1minut x 5minuter. Eller så länge du klarar av 5gånger så skulle du kunna gå ifrån att kunna sitta ner i 2-3timmar innan du får ont till 6-7timmar!