Rykte: Nvidia Geforce GTX 1080 på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tycker att det är snyggt passar i ett NZXT Noctis eller Phanteks Eclipse.

Mycket bättre är vissa 8800 gt
http://hw-museum.cz/data/vga/pic/big/Leadtek_GeForce_8800_GT_F.jpg

Haha det där var ju helt underbart!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls den var ful, lite småball faktiskt. Hade dock föredragit den i mattsvart, men svart är väl reserverat för titan x.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Photoshop når nya nivåer,haha:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

känns som covern är omarbetad av denna..

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Ifall det är fejk så är det någon som lagt ner rätt mycket pengar att ta fram pressverktyg iallafall. Om det inte är photoshoppat förstoss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Hur kan man tänka sig skapa ett sådant fult kort?

Det e ju stealth design så du kommer ändå inte se kortet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Utseende är inte viktigt på ett grafikkort. Viktigaste är hur det presterar.

Kanske stämmer för det mesta, men om man redan har en fin kylare, ska man göra nästa kylare ful då bara för att?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Proffsmobbare

Tycker det är roligt att man gör något nytt, så det skiljer sig och man snabbt identifierar kortet.

Och när det klagas på utseende, om man bygger en dator för "show", inte kör man med stockkylare oavsett?

Permalänk
Medlem

Hoppas det är fejk. Om inte så är det nog första gången jag inte skulle köpa ett Nvidia kort enbart PGA utseendet. Förväntar mig faktiskt en vis standard från Nvidia numera vad det gäller det estetiska på referenskorten också.

Kan dock säga att jag inte har fönster så spelar igen roll egentligen men någonstans så spelar utseendet ändå roll och detta är ju bara för mycket alltså.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

De byter ju design

Skulle de gjort om kylaren så borde de isf gjort det till titanX, kort för 10 lök som begränsades så pass mycket av kylaren att betydligt billigare kort blev snabbare (980ti), är ju bara löjligt som det är nu att det kan skilja upp till 20% i prestanda mellan ref och kort med tredjepartskylare, snacka om underdimensionerad kylare. Och AMD fick skit för sin kylare... Nu lär väl TDP:n gå ner lite från de korten så då duger den säkert igen.

Nu var iof 980Ti samma krets med halverat andel minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Är det ingen som kollar på hur musmattan följer grafikkortets kanter på högersidan. Photoshoppad.

Dessutom är denna kylare inte praktiskt alls.

Nya kylaren kommer vara en uppgradering av denna generations kylare i design där man satsar på formgivningen och funktion.

Men oroa er inte den kommer knappast se ut som ett alienskepp eller som det är utformat för dom yngre.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Hoppas det är fejk. Om inte så är det nog första gången jag inte skulle köpa ett Nvidia kort enbart PGA utseendet. Förväntar mig faktiskt en vis standard från Nvidia numera vad det gäller det estetiska på referenskorten också.

Kan dock säga att jag inte har fönster så spelar igen roll egentligen men någonstans så spelar utseendet ändå roll och detta är ju bara för mycket alltså.

Håller med, om detta är äkta vilket jag inte kan tro för en sekund så kommer jag inte köpa Nvidias kort.
För att matcha detta så måste man ha ett chassi från 2004 http://i.testfreaks.es/images/products/600x400/46/nzxt-guardian.1161518.jpg

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni blir avtända utav kortet, hade ni köpt ett referenskort oavsett?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ortovox:

Håller med, om detta är äkta vilket jag inte kan tro för en sekund så kommer jag inte köpa Nvidias kort.
För att matcha detta så måste man ha ett chassi från 2004 http://i.testfreaks.es/images/products/600x400/46/nzxt-guardian.1161518.jpg

Hahaha, Ja det chassit är klockrent.
Så jävla fult.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Stealth...

Trådarna i SweC kommer lyda "Jag hittar inte mitt nyköpta grafikkort!".

Blir intressant felsökning...

Jag ser grafikkortet i enhetshanteraren men kan inte hitta den i datorn. Skärmkabeln bara slutar till ingenting

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Blir intressant felsökning...

Jag ser grafikkortet i enhetshanteraren men kan inte hitta den i datorn. Skärmkabeln bara slutar till ingenting

Den är på hemligt uppdrag..

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu var iof 980Ti samma krets med halverat andel minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fast med 256 Cudakärnor avstängda.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara en av få som tycker att den nya upp hottade referenskylaren är jävligt frän!

Permalänk
Avstängd

Kan man få sitt äldre kort att bli "stealthad"

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ni som säger att ni blir avtända utav kortet, hade ni köpt ett referenskort oavsett?

Köper alltid referens då Nvidia är dom som erbjuder bäst blowers. Sedan att dom är snygga och i aluminium gör inget heller.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

In the left corner!: "Snygg!"

In the right corner!: "Ugh, rymdskepp, p12.... blir inge köp"

Hoppas bara på att prestandan blir prisvärd.

Skrivet av pa1983:

Hoppas det är fejk. Om inte så är det nog första gången jag inte skulle köpa ett Nvidia kort enbart PGA utseendet. Förväntar mig faktiskt en vis standard från Nvidia numera vad det gäller det estetiska på referenskorten också.

Kan dock säga att jag inte har fönster så spelar igen roll egentligen men någonstans så spelar utseendet ändå roll och detta är ju bara för mycket alltså.

Shit va pin.... Dem gör ett designbyte och det är inte att dem gjort det superspejsad eller nåt sånt utom små förändringar så den ser lite mer edgy ut typ. Självklart kommer några börja klaga och så ska alla skriva sin egna kommentar om hur just de tycker att den är jätteful och att de allt inte kommer köpa den pga utseendet. Vuxna män som beter sig som de 12 åriga pojkarna som de antyder designern skulle vara.

Självklart tycker folk olika och jag påstår inte att jag kylaren är snygg/snyggare än innan men shit vad alla skulle hålla på med pinsamma kommentarer om hur just de tycker den är fulare än personen innan tyckte ungefär.
Den ser ju inte direkt extremt förändrad ut jämfört med föregående designer utom väldigt lik hur den såg ut, bara något mer edgy/stealthy samt fulare och helt plötsligt har den gått från den snyggaste designen till "fastän jag inte har fönster och aldrig ser grafikkortet så spelar utseendet roll och detta är ju bara för mycket alltså."

Förövrigt gissar jag även på att bilden är "fejk" på något sätt, tror inte den kommer se ut sådär vid lansering.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyroshrimp:

Shit va pin.... Dem gör ett designbyte och det är inte att dem gjort det superspejsad eller nåt sånt utom små förändringar så den ser lite mer edgy ut typ. Självklart kommer några börja klaga och så ska alla skriva sin egna kommentar om hur just de tycker att den är jätteful och att de allt inte kommer köpa den pga utseendet. Vuxna män som beter sig som de 12 åriga pojkarna som de antyder designern skulle vara.

Självklart tycker folk olika och jag påstår inte att jag kylaren är snygg/snyggare än innan men shit vad alla skulle hålla på med pinsamma kommentarer om hur just de tycker den är fulare än personen innan tyckte ungefär.
Den ser ju inte direkt extremt förändrad ut jämfört med föregående designer utom väldigt lik hur den såg ut, bara något mer edgy/stealthy samt fulare och helt plötsligt har den gått från den snyggaste designen till "fastän jag inte har fönster och aldrig ser grafikkortet så spelar utseendet roll och detta är ju bara för mycket alltså."

Förövrigt gissar jag även på att bilden är "fejk" på något sätt, tror inte den kommer se ut sådär vid lansering.

Mer pinsamt är nog folk som säger till folk vad dom ska tycka och tänka och dessutom stoppar ord i munnen på dom.

Allt jag sa är att Nvidia har haft en hög standard och denna design som du kallar sthelt/edgy ska automatisk accepteras? Det är en datorpryl, låt den se ut som en istället där funktionalitet går före utsende som påminner om en F117 designad på 80 talet.
Alla senare "stealht" plan som kom efter F117 så som B2 och FY23 har runda former, inga spalter mellan ytor för det erbjuder mer "stealth" än plana ytor.
Orsaken att man designade F117 med plana ytor var pga begränsade beräknigskraften i superdatoer som Cray SV1, Cray 2 osv, var helt enkelt inte tillräcklig.
Så vad Nvidia i så fall meddelar är att grafikkortet kommer med en 80 tals design som är omodern och ute om det nu ska vara airospace inspirerat.

Man har faktiskt rätt att tycka sker är fult eller skickar fel signaler och det folk ofta tycker är "cuting edge" i design taget från tex airospace var designat för 35 år sedan.

Du får en Ogilla knapp av mig.

Permalänk
Avstängd

Nvidia's GPU 104-200. = 1070?

Lite mer än bara GPU'n (PCB).

Källa:
http://videocardz.com/59266/nvidia-pascal-gp104-gpu-pictured-...

MVH