Dokumentären om Copyswede ute nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla
Registrerad
Mar 2012

Copyswede är en jävla skitorganisation vars hela verksamhet bygger på speciallagstiftning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Österlen
Registrerad
Aug 2009

Det har kommit två uppdateringar:

Citat:

Eftersom vi utelämnade de kritiska rösterna i filmen om Copyswede så har jag under veckan valt att dela med mig av materialet från dokumentären till en annan part, nämligen gruppen "Stoppa Copyswede". De kommer då att kunna släppa en kortare film där de kan ta med de kritiska frågorna som vi valde att inte ta med på grund av upprepade "uppmaningar" som kom i början på 2016.

Detta känns som ett bra samarbete då vi har mycket information som inte kunnat visats i vår regi och som vi vill få ut. De vet inte när de kommer att vara klara men vi uppdaterar oss löpande.

Angående "hotet" som nämnts tidigare:

Citat:

Jag fick i slutet av 2015 ett antal mail där det kom krav att det som visades skulle vara objektivt och sakligt. Dessa meddelanden och mail togs med en nypa salt och kunde upplevas som dåliga skämt från en början, jag med andra kände att det inte var aktuellt att agera då.

Senare under 2016 dök det upp ett mail och även ett meddelande som var aggressivt och pekade på att en eventuell rättsprocess kunde påbörjas om något i filmen var ärekränkande, osakligt eller felaktigt. Jag valde då att undersöka om dessa meddelanden var seriösa och fick detta bekräftat från en god källa.

Även om vi vid den tidpunkten inte tyckte att något var varken ärekränkande eller felaktigt så hade vi, i vår granskning, en tydlig ställning och tydliga frågeställningar. Om detta kunde riskera att skapa ett problem mellan oss och Copyswede så kunde vi inte ta den risken.

Känner mest att detta projektet rann ut i sanden och gjorde varken från eller till.

/ Stefan Nilsson | Skriver om foto på omDigitalkameror.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Jul 2002

Fick i alla fall ett USB-minne med filmen igår...

Keep on boppin´

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Bopper:

Fick i alla fall ett USB-minne med filmen igår...

Bättre sent en aldrig säger dom ju

Gallerier: Modern Midi