Permalänk

Köpråd, stativ för 4 skärmar.

Hejsan!

Har letat länge efter ett monitor ställ till mina 4 skärmar, kör med dessa: https://www.dustinhome.se/product/5010762408/ultrasharp-u2414....

Skulle vilja ha 3 styck i surround och den sista vill jag ha över mitten skärmen. Har kikat runt en massa och hittar främst:
https://www.komplett.no/product/836099/datautstyr/skjermer/bo...

Men skulle helst vilja ha ett ställ som fästs i bordsskivan. Men det kanske blir för ostadigt? Vill helst undvika att ha en stor skärmfot på skrivbordet.

Har någon här några tips på ett ställ som håller bra kvalité? Ett plus är ju om det finns utrymme för kabeldragning, höj och sänkbar och gärna tilt. Har kikat på bland annat Ebay och Amazon. Men beställer ju helst ifrån norden. Kom gärna med förslag!

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk

@kakaoburken:
Hittade några olika monitor mounts men kan vara bra att veta hur du vill ha skärmarna, 4 i rad eller 2 nere och 2 uppe?
http://www.ebay.com/bhp/4-monitor-stand

Visa signatur

Tack på förhand med vänliga hälsningar, Dallas.

Permalänk
Medlem

Denna hade jag tänkt köpa tidigare (innan jag valde att satsa på 27 tummare):

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=885672

Finns även tillägg för tre extra skärmar (eller en i ditt fall) och bordsfäste. Dock är kanske detta mer premiumklassen när det kommer till stativ, då priserna för stativet, tillägget och bordsfästet hamnar runt 5-6 tusen (om man handlar allt på Inet dvs).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Skulle kolla på Spaceco om jag var du. De har modulära ställ med extremt bra kvalitet. Dyra som fan dock.

Permalänk
Medlem

I kommentarerna på den du länkar står det att det följer med en bult som man kan dra genom bordet och fästa hela stället med (ser bulten längst ner till höger på komplettbilden).

Dock vet jag inte om jag hade velat ha ett fast stativ där man inte kan dra in sidoskärmarna. Som jag sitter nu så har jag mina sidoskärmar i typ 45% vinkel, på det där fasta kan det bara vara typ 15%.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av SheriffenDallas:

@kakaoburken:
Hittade några olika monitor mounts men kan vara bra att veta hur du vill ha skärmarna, 4 i rad eller 2 nere och 2 uppe?
http://www.ebay.com/bhp/4-monitor-stand

Vill ha 3 stycken i surround och den 4 ska sitta över skärmen i mitten. Så en 3+1 setup 😊

Skrivet av matt76:

Denna hade jag tänkt köpa tidigare (innan jag valde att satsa på 27 tummare):

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=885672

Finns även tillägg för tre extra skärmar (eller en i ditt fall) och bordsfäste. Dock är kanske detta mer premiumklassen när det kommer till stativ, då priserna för stativet, tillägget och bordsfästet hamnar runt 5-6 tusen (om man handlar allt på Inet dvs).

Skall kolla upp detta direkt när jag kommer hem. Ja smakar det så kostar det. Men vill inte ha ett rangligt stativ så lägga några tusen har jag inga problem med. Men 5-6 är väll i det värsta laget.

Skrivet av lizzard8:

Skulle kolla på Spaceco om jag var du. De har modulära ställ med extremt bra kvalitet. Dyra som fan dock.

Tack för tipset. ska kika på dem när jag kommer hem ikväll 😊 Ja tyvärr kostar de flesta ganska så mycket.

Skrivet av Extremaz:

I kommentarerna på den du länkar står det att det följer med en bult som man kan dra genom bordet och fästa hela stället med (ser bulten längst ner till höger på komplettbilden).

Dock vet jag inte om jag hade velat ha ett fast stativ där man inte kan dra in sidoskärmarna. Som jag sitter nu så har jag mina sidoskärmar i typ 45% vinkel, på det där fasta kan det bara vara typ 15%.

Åh okej det missade jag totalt. Hmm, ja stativet måste ju gå att ändra om ganska mycket på. Lägger man några tusen på allt vill man ju få med så man kan ändra om och få de vinklar man vill ha.

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk

För att förtydliga, det är ett sånt här ställ jag tänkte på: http://www.amazon.com/VIVO-Monitor-Heavy-Screens-STAND-V004C/...

Just detta stället skickas inte dit jag bor tyvärr :/

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Skrivet av kakaoburken:

För att förtydliga, det är ett sånt här ställ jag tänkte på: http://www.amazon.com/VIVO-Monitor-Heavy-Screens-STAND-V004C/...

Just detta stället skickas inte dit jag bor tyvärr :/

http://www.ebay.com/itm/Quad-LCD-Monitor-Heavy-Duty-Desk-Mount-3-1-Stand-Holds-Four-Screens-upto-24-/171954999260

Här har du på Ebay

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

@4everapple1: Åhja där har vi det. hmm, undrar bara hur kvaliten är på det. Det kostar ju inte direkt mycket

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem

Vad blev det för stativ?

Permalänk
Medlem

@kakaoburken:

Kvalitet av den sortens stativ är väldigt bra, själva materialet det vill säga. Men när du har surround tycker jag det är lite meningslös att ha armarna på sidorna som man kan flytta fram sidorskärmarna, då det kommer ta i mitten skärmen. plus att du kan inte flytta fram stativet då den sitter fast vid bordskanten.

Men första som du länkade ifrån komplett skulle jag vilja säga det är mer flexible då har både möjlighet att fästa den "mitt på bordet" eller så kan du bara ställa den. plus höjd på denna är fastbultad, jämfört med den ifrån ebay är mer du drar åt bult där den fäster med en packning runt "stolpen"

rekommendera starkt den ifrån komplett!

Permalänk

Hejsan alla igen! Ber om ursækt før sent svar samt att jag skriver på min norska jobbdator...

Har haft problem med internet osv så varken haft tid eller åtkomst till SweC! :/

Men det blir ett sådant stæll från Komplett. Hoppas det blir bra, lovar att lægga upp ett galleri på hur det ser ut! Hoppas bara jag får stativet innan fredag Tack återigen før alla tips och tycken!

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk

Efter varit på telefon med Komplett så säger de bestämt att inget av de ställen går att fästa i bordsskivan.Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Fortfarande inget skärmstativ än :/

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem

@kakaoburken:

De kanske har rätt, men vad JAG ser utfrån deras försäljningsbilder som visar vilka verktyg innehåller, alltså finns det möjlighet att fästa. Vet dock inte hur de resonera det, men finns ju fallet där kundtjänst mindre än vad konsumenten gör

Permalänk
Skrivet av kakaoburken:

Efter varit på telefon med Komplett så säger de bestämt att inget av de ställen går att fästa i bordsskivan.Så nu är jag tillbaka på ruta ett. Fortfarande inget skärmstativ än :/

borde gå utmärkt om du har en bra träskiva typ massiv ek eller ev furu å inte mdfskiva eller pappskiva.

montera allt utom foten och dra 3 genomgående skruvar genom hålen för foten med en karossbricka och låsmutter på undersidan av skivan men borde även sitta ganska bra med ordentliga träskruvar också om skivan är typ 30-40mm tjock.

men vet inte hur de skulle funka i mdf troligen skulle det men säger nej för säkerhet skull om du har en sån ihålig pappskiva går de aldrig för dålig hållfasthet muttrarna å brickorna lär gå rakt genom skivan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness:

Tack för beskrivningen. Det va just det jag syftade på att i förpackningen ingick en sådan karossbricka.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

borde gå utmärkt om du har en bra träskiva typ massiv ek eller ev furu å inte mdfskiva eller pappskiva.

montera allt utom foten och dra 3 genomgående skruvar genom hålen för foten med en karossbricka och låsmutter på undersidan av skivan men borde även sitta ganska bra med ordentliga träskruvar också om skivan är typ 30-40mm tjock.

men vet inte hur de skulle funka i mdf troligen skulle det men säger nej för säkerhet skull om du har en sån ihålig pappskiva går de aldrig för dålig hållfasthet muttrarna å brickorna lär gå rakt genom skivan.

Skrivet av Crazness:

@Rouge of Darkness:

Tack för beskrivningen. Det va just det jag syftade på att i förpackningen ingick en sådan karossbricka.

Har en jäkla skiva från IKEA. Beställde en från köksavdelningen, är 215cm lång, 3.7 cm tjock cirka. Den väger rätt så mycket, skruvade för hand (dum idé) in förgreningsdosan och en kabelsamlare och det tog på krafterna. Men osäker på vad för typ av material det är. Men oavsett väldigt osäker på om jag vågar mig på att göra så. Tänk om det inte sitter stabilt liksom.

Ja det var en som skrev om det i en recension på kompletts hemsida och även när jag nämnde detta så svarade personen jag pratade med att det inte alls gick.

Hittade dock ett ställ från Dustin, här är länken: https://www.dustinhome.se/product/5010762287/fpma-d700d3

Men var ganska dyrt dock. Ser ut som om det är ganska så lågt också.

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E