Taurus Experienced GTX 970 - Vad sägs?

Permalänk

Taurus Experienced GTX 970 - Vad sägs?

Hej,

Jag är rätt obevandrad i tekniksnacket när det gäller datorer. Vill bara kunna spela på bra settings.
Funderar på att köpa https://www.inet.se/produkt/1517092/taurus-experienced-gtx-97...

Det jag vill kunna köra just nu är Total War - Warhammer. Men kanske köra Oculusbaserade lir inom kort.

För det första, är det en bra dator för priset?

För det andra, kommer den klara av hög prestanda på liren?

För det tredje, jag kommer att använda min tv som skärm. Påverkar det valet av dator och funkar det i så fall med den här?

Stort tack för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem

Dyr för prestandan skulle jag säga. Fördelen är ju 3 års garanti på rubbet m.m

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Den är helt OK för sitt pris, så lurad blir du inte i alla fall. Kommer säkert komma någon och länka en lite bättre dator för lite mindre men det är priset man betalar för en färdigbyggd.

Den kommer klara dom flesta spel på höga inställningar i 1080p, men framtidssäker för VR är den inte.

Kommer fungera att koppla till TV utan problem. Inget du behöver tänka på eftersom du endå inte kommer klara högre än 1080p spel.

Permalänk
Medlem

Du kan få en betydligt trevligare dator om man plockar ihop komponenter enligt eget tycke. Förmodligen kan det då bli dyrare men betydligt trevligare. Nackdelarna jag ser med där datorn är att det inte är en överklockningsbar processor och att den har stock kylare (högljudd). Vidare är förmodligen grafikkortet ett högljutt referens modell eller liknande. Sen har den bara en liten SSD och ingen lagringsdisk. En annan nackdel är att det om drygt en månad kommer nya grafikkort som förmodligen är betydligt bättre än 970 för ungefär samma pris.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Du kan få en betydligt trevligare dator om man plockar ihop komponenter enligt eget tycke. Förmodligen kan det då bli dyrare men betydligt trevligare. Nackdelarna jag ser med där datorn är att det inte är en överklockningsbar processor och att den har stock kylare (högljudd). Vidare är förmodligen grafikkortet ett högljutt referens modell eller liknande. Sen har den bara en liten SSD och ingen lagringsdisk. En annan nackdel är att det om drygt en månad kommer nya grafikkort som förmodligen är betydligt bättre än 970 för ungefär samma pris.

plockar han samma delar löst typ så ligger det på 10090:- utan operativsystem och montering montering ca 700:- har jag för mig och ett operativ ca 1000:- .
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9355540/

det enda som inte var exakt specificerat var nätagget och dvdläsaren men har för mig jag sett trådar där folk har fått corsair cx agg i sina taurus burkar så tog ett sådant och billigaste dvddriven de hade.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att processorn klarar systemkraven för VR.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stackabo86:

Hej,

Jag är rätt obevandrad i tekniksnacket när det gäller datorer. Vill bara kunna spela på bra settings.
Funderar på att köpa https://www.inet.se/produkt/1517092/taurus-experienced-gtx-97...

Det jag vill kunna köra just nu är Total War - Warhammer. Men kanske köra Oculusbaserade lir inom kort.

För det första, är det en bra dator för priset?

För det andra, kommer den klara av hög prestanda på liren?

För det tredje, jag kommer att använda min tv som skärm. Påverkar det valet av dator och funkar det i så fall med den här?

Stort tack för all hjälp jag kan få!

För färdigkonfigurerad dator skulle jag hellre välja denna.
11777:- utan tangentbord.
Sen kan du lägga till HDD eller byta ut något om du vill.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i45-skylake-ed...

Permalänk
Inaktiv

Köp inte en färdigmonterad dator. Handla smart istället.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9356415/

Permalänk
Avstängd

Sluta rekommendera CX nätagg. Dem är skit.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Sluta rekommendera CX nätagg. Dem är skit.

är väl ingen här som rekommenderat cx? antar att du inte läste mitt inlägg bara tog det för sett folk som köpt taurus med cx agg på insidan för att få en rättvis jämförelse vad det skulle kosta att köpa delarna löst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om du sätter ihop burken själv och fixar operativsystem på annat håll så sparar du in oerhört mycket eftersom du då även kan beställa från 2-3 butiker. ( = du får en dator som är värd 2-3k mer åtminstone)

Permalänk

Stort tack för all hjälp!
Kommer ni på något annat smart att skriva så fortsätt gärna skriva i tråden!