Lyckas inte boota windows 10 från usb med Ubuntu 15.10 installerat

Permalänk
Medlem

Lyckas inte boota windows 10 från usb med Ubuntu 15.10 installerat

Hej,
Jag har en ren installation av Ubuntu 15.10 på min Toshiba Satelitte Z30. Nu skulle jag vilja formatera om hårddisken och installera Windows 10 istället. Problemet är dock att jag inte lyckas boota windows 10 från min usb-sticka. Datorn känner igen min USB-sticka från bootmenyn och jag kan manuellt gå in och välja att den ska boota från den, problemet är att den bara fortsätter att boota ubuntu istället för att starta installationsprogrammet för windows. Någon som vet hur man kan lösa detta problem?
Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp:

Hej,
Jag har en ren installation av Ubuntu 15.10 på min Toshiba Satelitte Z30. Nu skulle jag vilja formatera om hårddisken och installera Windows 10 istället. Problemet är dock att jag inte lyckas boota windows 10 från min usb-sticka. Datorn känner igen min USB-sticka från bootmenyn och jag kan manuellt gå in och välja att den ska boota från den, problemet är att den bara fortsätter att boota ubuntu istället för att starta installationsprogrammet för windows. Någon som vet hur man kan lösa detta problem?
Tacksam för hjälp

Har väl inget med Ubuntu att göra, förmodligen något fel med din USB boot sticka eller hårdvaran. Äldre Toshiba har haft problem att inte kunna boota från USB så kolla om din modell kan det.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.