Permalänk
Medlem

Är den här datorn värt 11000kr

- Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
- Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
- be quiet Pure Power L8 630W
- ASUS GeForce GTX 980 4GB STRIX DC2 OC
- Samsung 950-series PRO 256GB M.2 NVMe
- ASUS Z170I PRO GAMING
- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
- Noctua NH-L12
- Corsair Obsidian 250D Svart

hur mycket billigare kommer 980 vara? den är nu runt 4600 på webbhallen

är denna dator värt 11 tusen?

skulle vara synd om jag köpte något o sen blir upptagen med jobb, eller tappar intresset eller liknande.

Permalänk
Medlem

@Memmon: Är den ny eller begagnad?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memmon:

- Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
- Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
- be quiet Pure Power L8 630W
- ASUS GeForce GTX 980 4GB STRIX DC2 OC
- Samsung 950-series PRO 256GB M.2 NVMe
- ASUS Z170I PRO GAMING
- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
- Noctua NH-L12
- Corsair Obsidian 250D Svart

hur mycket billigare kommer 980 vara? den är nu runt 4600 på webbhallen

är denna dator värt 11 tusen?

skulle vara synd om jag köpte något o sen blir upptagen med jobb, eller tappar intresset eller liknande.

Känns ganska korkat att köpa en dyrare dator om du inte vet om du har intresse för det..

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Datorn är begagnad, sen febrauri det här året.

Det där med intresset ja du, jag är ganska intresserad nu, men men, man vet aldrig
Det är många som köper en super dator o sen tappar intresset, efter att ha slösat tusentals pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memmon:

Datorn är begagnad, sen febrauri det här året.

Det där med intresset ja du, jag är ganska intresserad nu, men men, man vet aldrig
Det är många som köper en super dator o sen tappar intresset, efter att ha slösat tusentals pengar

Kanske bättre att satsa på en konsoll, är det denna du hittat http://www.blocket.se/goteborg/Optimerad_speldator__nyskick_6... ?

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

@fisken92:
Japp det är den.

Nej för fan, ingen konsol, försöker sälja min ps4 nu, sålde min xbox 360, aldrig mer konsol, och aldrig mer "gaming" laptops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memmon:

@fisken92:
Japp det är den.

Nej för fan, ingen konsol, försöker sälja min ps4 nu, sålde min xbox 360, aldrig mer konsol, och aldrig mer "gaming" laptops

Haha, det är rätt. Men priset verkar vettigt, får du den för 10-11.000 ska du vara nöjd!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

@fisken92: 10? tycker du den är värt 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memmon:

@fisken92: 10? tycker du den är värt 10?

Yess

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memmon:

@fisken92: 10? tycker du den är värt 10?

Delarna kostar ca 16k nya idag. Går att bygga liknande prestanda med andra delar för lite mindre.

Man brukar väl säga att dra av ca 1/3 av nypris för en nästan ny begagnad dator. Så typ 11k är väl rimligt. Men jag har ingen koll på begagnat priser.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

@fisken92: varför?

hur mycket kommer 980 sjunka i priset? tror du?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Memmon:

- Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM
- Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB
- be quiet Pure Power L8 630W
- ASUS GeForce GTX 980 4GB STRIX DC2 OC
- Samsung 950-series PRO 256GB M.2 NVMe
- ASUS Z170I PRO GAMING
- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
- Noctua NH-L12
- Corsair Obsidian 250D Svart

hur mycket billigare kommer 980 vara? den är nu runt 4600 på webbhallen

är denna dator värt 11 tusen?

skulle vara synd om jag köpte något o sen blir upptagen med jobb, eller tappar intresset eller liknande.

Värt att notera att garantier enbart gäller den ursprungliga köparen, även om datorn fungerar bra i samband med köpet är det inget som säger att den eventuellt går sönder inom 1dag->1år. Personligen rekommenderar jag aldrig folk att köpa elektronik begagnat, oavsett hur mycket du kan spara.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: Han sa nåt om att garantin inte gäller emot inet, men emot tillverkaren. är det nåt i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memmon:

@Peppar2014: Han sa nåt om att garantin inte gäller emot inet, men emot tillverkaren. är det nåt i det?

Exakt! Garantin är på delarna i sig och du måste vända dig direkt till tillverkaren själv för reklamation/support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Värt att notera att garantier enbart gäller den ursprungliga köparen, även om datorn fungerar bra i samband med köpet är det inget som säger att den eventuellt går sönder inom 1dag->1år. Personligen rekommenderar jag aldrig folk att köpa elektronik begagnat, oavsett hur mycket du kan spara.

Det där stämmer bara delvis. Enligt svensk lagstiftning, ska tillverkargaranti alltid följa med varan oavsett vem som äger den för tillfället. Då du vid köp ingår ett avtal direkt med försäljaren (butiken), har du garanti även där. Denna är dock ofta kortare än tillverkargarantin - se RAM med livstidsgaranti, nätaggregat med 7-10 års garanti osv.

Vad gäller andrahandsköp, har butiken själv rätt att sätta bestämmelser angående förflyttning av butiksgaranti. Det normala, och mest logiska, är att hålla butiksgarantin till ursprunglig ägare. Det är ju trots allt dit köpavtalet sträcker sig. Jag har dock aldrig varit med om att någon blivit nekad en butiksgaranti i andra hand, förutsatt att de kunnat påvisa kvitto för ursprungsköpet. Hos Inet, netonnet, Komplett, DustinHome har jag med gott resultat skickat in produkter på garanti - med kvitto i förra ägarens namn. Det handlar helt enkelt om butikpersonalens goodwill.

Long story short:
Kan du visa kvitto från originalköp har du tillverkargaranti, och med all sannolikhet även butiksgaranti.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Memmon:

@Peppar2014: Han sa nåt om att garantin inte gäller emot inet, men emot tillverkaren. är det nåt i det?

Skrivet av Belzer:

Long story short:
Kan du visa kvitto från originalköp har du tillverkargaranti, och med all sannolikhet även butiksgaranti.

Det där är något som skiljer tillverkarna sinsemellan, stämmer inte ursprungsnamnet överens med personen på kvittot kan de neka dig ett garantiärende.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|