Permalänk
Medlem

geforce gtx 980ti

tja!

http://www.ladda-upp.se/bilder/rukopfcbpgfyub/

orkar någon kolla och förklara vad fan felet är köpte min dator nu i veckan liksom splitter nytt 980ti?

ska väl kunna kolla på en video utan minsta fel tycker man.

datorn innehåller:

Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance

Noctua NH-D15

Samsung 850-Series EVO 250GB

WD Blue Low Power 2TB 5400rpm 64MB

ASUS Z170 PRO GAMING

Fractal Design Define S Svart

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz

EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB ACX 2.0+ SC+

EVGA Supernova G2 750W

riktigt tröttsamt när man lagt ut mycket pengar så fyller den inte ens önskningar

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Ser ut som det är fel på videon, inte din dator

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Inaktiv

Det kan vara källan det är fel på. Videoklippet kan sakna information. Annars kan du pröva att buffra mera.

Permalänk
Medlem

tackar för svar..

även om jag och min bror kollade exakt samtidigt så kan det ändå vara som så att det är filen som är lite kass?

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

tackar för svar..

även om jag och min bror kollade exakt samtidigt så kan det ändå vara som så att det är filen som är lite kass?

Är ju lätt att kolla med andra klipp. Men det där ser exakt ut som en dålig videofil, skadad eller trasig. Dvs. den saknar några av B eller I frames (kommer aldrig ihåg vad dom heter) som är en reference till resten av bilderna och då uppstår det problemet.
Kan också hända i vissa mediaspelare. För mig brukar det vara VLC som gör så där ganska ofta men fungerar perfect i t.ex. MPCHC eller liknande.

Men som sagt, det där är knappast datorn eller grafikkortes fel. Speciellt inte om den bara gör så i just det där klippet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: stort tack för svar

så jävla nojig bara att grafikkortet fuckat ur direkt...brukar aldrig ha tur i mitt liv liksom..

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

@Elghinnarisa: stort tack för svar

så jävla nojig bara att grafikkortet fuckat ur direkt...brukar aldrig ha tur i mitt liv liksom..

Prova med en annan video, och sedan med en annan mediaspelare.

Edit: Grattis till nyköpet förresten!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

tja!

http://www.ladda-upp.se/bilder/rukopfcbpgfyub/

orkar någon kolla och förklara vad fan felet är köpte min dator nu i veckan liksom splitter nytt 980ti?

ska väl kunna kolla på en video utan minsta fel tycker man.

vad exakt händer ??????
(är det störningar eller "raka streck" horisontellt / vertikalt ? (eller bara utsuddade färger enligt bilden)
ser väldigt konstigt ut...precis som som du har en trasig gammalt grafikkort)

som alltid............
ta bort GPU drivern (HELT) i lägg till/ta bort program (starta om datorn)
hämta 362.00 (den är "ny" och väldigt stabil)
win 8.1
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/99196/en-us
win 10
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/99202/en-us

om inte det funkar vad är din TEMP (idle) när du typ surfar ?

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

@spel_va:

tack för svar!

det som händer är ju som det blir på bilden? störningar i själva videon..

ska testa dra igenom en film sen, enligt "realtemp" är min temp aldrig över 22 på mina cores vilket jag uppfattar som bra resultat..

blir det detta felet sen oxå så drar jag ner din drivrutin du rekommenderade!

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

@Jink: tackar för svar

ska göra detta sen ikväll får bli någon film

sen tackar har sparat så länge till detta så man blir såklart grymt besviken över minsta grej nu när man har så jävla bra saker i en burk för en gångsskull

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av lauen:

@Jink: tackar för svar

ska göra detta sen ikväll får bli någon film

sen tackar har sparat så länge till detta så man blir såklart grymt besviken över minsta grej nu när man har så jävla bra saker i en burk för en gångsskull

Vart exakt är det du kollar på den där videon? Är det online, eller från en fil du har på datorn?
Om du har filmen på någon form av nätverkshårddisk, en seg USB-sticka eller en hårddisk som redan belastas så kan det orsaka problem.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.