Kommentarer angående inköpslista av ny speldator

Permalänk
Medlem

Kommentarer angående inköpslista av ny speldator

Hej, tänkte köpa en ny speldator då min gamla börjar bli riktigt kass. Målet med nya speldatorn är att kunna lira spel såsom ARMA 3, Hitman, The Division etc i hög upplösning. Kan inte så mycket om datorkomponenter men har lagt ihop vissa delar. Budgeten ligger på ca 10. 000.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9359817/

Är delarna bra? Nåt som saknas eller borde bytas ut? Är delarna jag har valt kompatibla med varandra?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

@Joxarn:
Enligt specifikationerna blir det svårt att få in den cpu-kylaren i det chassit.
Maxhöjd över moderkortet för chassit är 158mm och kylar är 159mm hög.
Jag skulle välja ett annat chassi då jag inte gillar utseendet på det du valt men smaken är ju som alla vet olika.
Jag skulle också dragit på med 16 gigabyte RAM. Möjligt att det är overkill för dig idag men det handlar bara om ett par hundralappar och kan vara gött att ha i framtiden.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

@ljudnerd: Okej, bytte ut chassit mot Fractal Design Define S Svart och bytte RAM minnet till 16GB

Permalänk
Medlem

Såg nu att jag borde kanske byta ut nätaggregatet pga grafikkortets krav

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joxarn:

Såg nu att jag borde kanske byta ut nätaggregatet pga grafikkortets krav

550w av lägre kvalité är bättre lämpat till Nvidia 900 serien, för AMD 300 serien bör du välja minst ett 550w i premiumklassen t.ex EVGA Supernova GS/G2 eller Corsair RMx.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Chassit du valt släpper dessutom igenom en hel del ljud vilket inte är roligt i längden.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9361098/