Postnord hempaket väger 6kg borde väga 11kg

Permalänk
Medlem

Postnord hempaket väger 6kg borde väga 11kg

Har nyligen gjort en beställning som skickats, när jag spårar försändelsen står det att det väger 6 kg men jag har räknat och produkterna borde väga över 10kg när jag kollar på tillverkarens specifikationer, så med andra ord ca 11kg med emballage.

Är det normalt att paketet har angivits felaktig vikt eller är det så att produkter saknas från leveransen?

Permalänk
Medlem

spelar väl ingen roll du kan ju inte ändra när den är under frakt ändå, vänta och se

Permalänk
Medlem

Kanske skickas i två olika kollin.

Permalänk
Medlem

Är det många artiklar?
kan vara så att vikten som står på produkten är 2 kg men den verkliga vikten är 1.5 kg, alltså avrundningsfel.
Annars så kan det vara så att de har skrivits in fel vikt i webbshoppen du har handlat i eller det har antagits en vikt när vara lades till.
Sedan får de de verkliga vikten när de väger den innan de skickar iväg.

kan också vara så att några delar är restnoterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

spelar väl ingen roll du kan ju inte ändra när den är under frakt ändå, vänta och se

Skrivet av Imaculent:

Kanske skickas i två olika kollin.

Skrivet av mattoys:

Är det många artiklar?
kan vara så att vikten som står på produkten är 2 kg men den verkliga vikten är 1.5 kg, alltså avrundningsfel.
Annars så kan det vara så att de har skrivits in fel vikt i webbshoppen du har handlat i eller det har antagits en vikt när vara lades till.
Sedan får de de verkliga vikten när de väger den innan de skickar iväg.

kan också vara så att några delar är restnoterade.

Ser nu att NAS som jag beställde har blivit restnoterad... beställde hårddiskar och en NAS från butiken, har inte möjlighet att använda hårddiskarna utan denna NAS....

Förstår inte varför inte butiken frågar mig om jag vill avbeställa ordern eller invänta tills de har denna NAS i lager igen.

Någon som vet hur ångerrätten fungerar ifall webb butiken skickar en del av ordern, jag har ju ingen användning för hårddiskarna utan NAS & vill inte vänta ännu längre på en vara som är restnoterad.

I värsta fall får jag väl returnera hårddiskarna när de kommer samt sedan returnera NAS när den kommer i deras lager om de skickar den till mig..........

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Ser nu att NAS som jag beställde har blivit restnoterad... beställde hårddiskar och en NAS från butiken, har inte möjlighet att använda hårddiskarna utan denna NAS....

Förstår inte varför inte butiken frågar mig om jag vill avbeställa ordern eller invänta tills de har denna NAS i lager igen.

Någon som vet hur ångerrätten fungerar ifall webb butiken skickar en del av ordern, jag har ju ingen användning för hårddiskarna utan NAS & vill inte vänta ännu längre på en vara som är restnoterad.

I värsta fall får jag väl returnera hårddiskarna när de kommer samt sedan returnera NAS när den kommer i deras lager om de skickar den till mig..........

Du har som alltid 14 dagars ångerrätt. Det kan vara så att du får betala frakten, det beror på hur sjysst butiken är.
Om du inte vill ha NASet får du maila eller avbeställa via sidan. Det löser sig!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |