Ny speldator någon som har ett bra tips 10 k?

Permalänk
Medlem

Ny speldator någon som har ett bra tips 10 k?

Ny speldator någon som har ett bra tips 10 k?

skicka gärna länk

Permalänk
Medlem

Kan du bygga datorn själv? Har do OS?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damzi:

Ny speldator någon som har ett bra tips 10 k?

skicka gärna länk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9364856/
10200kr utan montering med OS.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Hedersmedlem

Har du saker att använda från en gammal dator? Har du skärm och så vidare? Vad spelar du på datorn? Du måste ge mycket mer info för att få hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Den där kommer inte fungera. Du måste ha processorkylare också. Även rekommenderat med lite bättre nätagg till dator med K processor och det grafikkortet.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Här har du (föruttsatt att du bygger själv och fixar operativsystem på annat vis)
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3090953&view=c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Den där kommer inte fungera. Du måste ha processorkylare också. Även rekommenderat med lite bättre nätagg till dator med K processor och det grafikkortet.

Du får då hemskt gärna förklara vad ett bättre nätaggregat är och vad som krävs mer eftersom det är en K processor. Du själv sitter på ett nätaggregat med lika många watt i din dator i signaturen och en K CPU.

Jag missade tyvärr att man inte får med en CPU kylare till 6600K, mitt fel.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

@NightFred: Mine es still numbero uno

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Du får då hemskt gärna förklara vad ett bättre nätaggregat är och vad som krävs mer eftersom det är en K processor. Du själv sitter på ett nätaggregat med lika många watt i din dator i signaturen och en K CPU.

Jag missade tyvärr att man inte får med en CPU kylare till 6600K, mitt fel.

Ett bättre nätagg är t ex Corsair RMx som jag har själv. Det har:
- högre effektivitet (80+ Gold) = mindre värme och lägre elräkning
- bättre kvalité (stabil spänning, låg ripple, bra komponenter)
- bättre fläktlager som håller länge
- lång garantitid. 3 års garantitid på Integra M jämfört med 10 år på Corsair RMx säger en del tycker jag.
- semipassiv fläkt
- större fläkt (135 mm vs 120 mm) som är tystare

R9 390 rekommenderar nätagg med 750W effekt. Det kan man förvisso ta med en nypa salt och 550W kommer absolut räcka för att driva datorn. Men nätaggregat trivs bäst med att inte jobba för fullt, bäst att sikta på ca 50-70% användning. Pressar man dem hårt blir de varma och det kan leda till instabil drift, högre ljudnivå och kortare livslängd. Klockar man processorn vill man ha stabil och bra strömförsörjning. Därför är högre effekt än 550W till K processor och R9 390 är bra så man slipper pressa det hårt. Jag har ett GTX 960 som drar mindre än hälften av ett R9 390, därför kör jag med 550W.

EVGA GQ 650W är ett prisvärt nätagg annars. Bättre kvalité, mer passande effekt, längre garantitid, semipassivt, osv för bara 200kr mer än Integra M 550W. Därför rekommenderar jag det istället.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Med Windows 10 https://www.inet.se/kundvagn/visa/9365391/

Utan OperativSystem https://www.inet.se/kundvagn/visa/9365246/

Permalänk
Inaktiv

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9365197/

Beroende på hur hårt du vill överklocka CPU så kan du lägga till en bättre kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Glöm inte nätagg

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Inaktiv

@Jäger:

Men självaste fan ... Helt rätt. Tog bort den för att lägga till ett annat och så gick det med det...

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9365237/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezter96:

@NightFred: Mine es still numbero uno

Det är ingen tävling vi bedriver för då har du missat poängen helt och hållet. Att du plockar ihop något på prisjakt.nu för stå för dig men där till kommer frakt osv från alla ställen som du beställer ifrån. En uppsjö av olika problem om något går sönder och du skall reklamera din ihop satta dator. Då kanske det är bättre att ha allt samlat från ett ställe. Dessutom är det upp till TS att välja vad som faller den personen i smak. Och inte någon form av tävling.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damzi:

Ny speldator någon som har ett bra tips 10 k?

skicka gärna länk

http://www.sweclockers.com/nyhet/22049-rykte-radeon-r9-490x-l...
Vänta med grafikkortet iaf

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@NightFred: Du kan köpa exakt alla delarna från Dustin för 10600kr sen kan man om man vill trycka ned det till typ 10350 om man köper från Webhallen och Dustin

Alla prylarna är relativt högkvalitativa och tror inte hen lär få något bättre för slanten.
Tycker man ska kolla igenom tidigare kundvagnar och om man hittar något som man tycker är nära perfektion för just den budgeten så påpekar man vad man kan ändra i den kundvagnen för att den ska bli grym istället för att få tio olika kundvagnar som allesammans är halvdana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Ett bättre nätagg är t ex Corsair RMx som jag har själv. Det har:
- högre effektivitet (80+ Gold) = mindre värme och lägre elräkning
- bättre kvalité (stabil spänning, låg ripple, bra komponenter)
- bättre fläktlager som håller länge
- lång garantitid. 3 års garantitid på Integra M jämfört med 10 år på Corsair RMx säger en del tycker jag.
- semipassiv fläkt
- större fläkt (135 mm vs 120 mm) som är tystare

R9 390 rekommenderar nätagg med 750W effekt. Det kan man förvisso ta med en nypa salt och 550W kommer absolut räcka för att driva datorn. Men nätaggregat trivs bäst med att inte jobba för fullt, bäst att sikta på ca 50-70% användning. Pressar man dem hårt blir de varma och det kan leda till instabil drift, högre ljudnivå och kortare livslängd. Klockar man processorn vill man ha stabil och bra strömförsörjning. Därför är högre effekt än 550W till K processor och R9 390 är bra så man slipper pressa det hårt. Jag har ett GTX 960 som drar mindre än hälften av ett R9 390, därför kör jag med 550W.

EVGA GQ 650W är ett prisvärt nätagg annars. Bättre kvalité, mer passande effekt, längre garantitid, semipassivt, osv för bara 200kr mer än Integra M 550W. Därför rekommenderar jag det istället.

Super, du har just gjort ett inlägg som ger mer info för TS men också för dom som finns där ut. Om du komenterar någon annans inlägg så ge då en förklaring på varför och inte bara att det är fel. Du gör detta för att TS skall få hjälp och att han skall förstå eftersom han ber om hjälp. Det kan vara till dig en fördel nästa gång du skriver ett inlägg.

Angående watt antalet så kan man läsa i sweclockers test på R9 390 förbrukningen i väggen inklusive hela datorn med en Intel Core i7-5930K @ 4,4 GHz CPU som är en hel del törstigare än vad du sitter på och den drar på ett standard kortet 410W och på OC 450W.
Källa: http://www.sweclockers.com/test/21190-sapphire-radeon-r9-390-...

Om TS gör allt för att hålla sin budget så kan saker som en nätdel 80+ Bronze vara fult tillräcklig och inte ge några större problem. Är du en person som vill hålla ner ljudnivån till max eller likande, då kan du vara hjälp av att sattas på ett 80+ Gold med högre verkningsgrad eller semi passivt. Men då kommer det över budgetgränsen. Det är som att säga att alla 80+ Bronze är skit och dåliga, inget att köpa. Tycker att du inte har tänkt igenom det när man tänker på att håla ner priset.
Test: http://www.sweclockers.com/test/19408-fractal-design-integra-...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Inaktiv

Hur mycket är TS villig att gå över sin budget? Jag rekommenderar att TS listar några minimum krav på vad som är det viktigaste faktorerna. Så som utrymme, prestanda, ljudnivå, storlek osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Att du plockar ihop något på prisjakt.nu för stå för dig men där till kommer frakt osv från alla ställen som du beställer ifrån. En uppsjö av olika problem om något går sönder och du skall reklamera din ihop satta dator. Då kanske det är bättre att ha allt samlat från ett ställe. Dessutom är det upp till TS att välja vad som faller den personen i smak.

Skrivet av NightFred:

Om TS gör allt för att hålla sin budget så kan saker som en nätdel 80+ Bronze vara fult tillräcklig och inte ge några större problem. Är du en person som vill hålla ner ljudnivån till max eller likande, då kan du vara hjälp av att sattas på ett 80+ Gold med högre verkningsgrad eller semi passivt. Men då kommer det över budgetgränsen. Det är som att säga att alla 80+ Bronze är skit och dåliga, inget att köpa. Tycker att du inte har tänkt igenom det när man tänker på att håla ner priset.

Vet inte varför du alltid säger till mig att jag inte tänkt igenom vad jag skriver? Skriver jag att jag rekommenderar ett bättre nätagg menar jag förstås att det är värt att gå upp i budget eller spara in på något annat till förmån för ett bättre nätagg. Jag tycker det är dumsnålt att ta ett nätagg som är sämre på så många sätt för att spara 200 kr i en dator för 10k och rekommenderar därför ett bättre nätagg.

Ska man hålla en budget får man alltid prioritera. Du prioriterar tydligen att beställa allt på samma butik. Jag prioriterar bättre nätagg.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Vet inte varför du alltid säger till mig att jag inte tänkt igenom vad jag skriver? Skriver jag att jag rekommenderar ett bättre nätagg menar jag förstås att det är värt att gå upp i budget eller spara in på något annat till förmån för ett bättre nätagg. Jag tycker det är dumsnålt att ta ett nätagg som är sämre på så många sätt för att spara 200 kr i en dator för 10k och rekommenderar därför ett bättre nätagg.

Ska man hålla en budget får man alltid prioritera. Du prioriterar tydligen att beställa allt på samma butik. Jag prioriterar bättre nätagg.

Synd att du inte har gjort ett packet åt TS, där du har med ditt nätagg från början. Då hade du kunnat lägga fram din sak mer tydligt varför du tycker det skall vara ett 80+ Gold och dessutom hålla budget på 10k eftersom det är svårt att få till det på exakta summan inklusive OS. Vilket inte jag häller lyckades med. Men att säga att det inte funkar med ett 80+ Bronze 550w nätaggregat då får du nog förklara det mer från början.

Och sen klippa in något i ditt svar till mig som inte har med din och min diskussionen att göra är ju lite tarvligt från din sida eftersom den inte har med diskussionen att göra. Och dessutom tar du inte med hela diskussionen utan bara en del av den.

Hoppas TS fått lite kött på benen så att han kan lägga ett bra svar.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Synd att du inte har gjort ett packet åt TS, där du har med ditt nätagg från början. Då hade du kunnat lägga fram din sak mer tydligt varför du tycker det skall vara ett 80+ Gold och dessutom hålla budget på 10k eftersom det är svårt att få till det på exakta summan inklusive OS. Vilket inte jag häller lyckades med. Men att säga att det inte funkar med ett 80+ Bronze 550w nätaggregat då får du nog förklara det mer från början.

Vi vet ingenting om ifall TS behöver OS, ingenting om vilka spel TS spelar, ingeting om ifall 10k är skrivet i sten eller en utgångspunkt.

Varför hänger du upp dig på 80+ gold? Jag skrev ett ganska långt inlägg som listade ganska många fördelar utöver 80+ rating. Jag har aldrig sagt att det inte funkar med ett 80+ Bronze 550W nätagg, tvärt om sa jag att 550W absolut räcker för att driva datorn. Jag har däremot sagt att jag rekommenderar ett bättre nätagg.

Skrivet av NightFred:

Och sen klippa in något i ditt svar till mig som inte har med din och min diskussionen att göra är ju lite tarvligt från din sida eftersom den inte har med diskussionen att göra. Och dessutom tar du inte med hela diskussionen utan bara en del av den.

Det hade gått att köpa samma paket med ett bättre nätagg för samma pris eller billigare om man köper på olika ställen. Därför citerade jag vad du skrivit om Prisjakt. Det hade med diskussionen att göra, tog med den del som hade med diskussionen att göra.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

@Damzi: Vad har du tänkt använda datorn till?
Har du någon dator i dagsläget som du kan återanvända något från?
Kan du sätta ihop datorn själv?
Kan du fixa operativsystem från annat håll/Är du okej med en windows licens från exempelvis Kinguin?
Har du några specifika krav på datorn?

Permalänk
Medlem

Sorry killar för otydligheten men såhär är det, har en skärm AOC G2460F som jag hoppas duger?
Annars har jag inget så behöver allt utom skärm, okej vi säger ca 12-13 k men då vill jag att det ska vara en bra dator

Btw så spelar jag BF online mycket mm

Jag kan tyvärr inte plocka ihop en dator själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här har du: https://www.inet.se/kundvagn/visa/9367110/
Kör på detta och du lär bli riktigt nöjd.