Permalänk

Datorköp i väntan på pascal...

Hej alla,

Jag ska återuppta spelandet och behöver en ny dator. Dessvärre har jag förstått att vi för närvarande står inför en mindre revolution när det gäller grafikkort och att man därför bör invänta dessa.

Men: Jag orkar inte vänta utan tänker att jag köper en dator nu som jag senare uppgraderar med ett kort från den nya generationen, oavsett om det kommer imorgon eller om ett år.

Med ovan sagt: Kan någon hjälpa mig sätta samman en dator som är "förbered" för nya generationen, men som har ett annat kort fram till dess? Det kort som ska in nu behöver ju inte vara det allra värsta med andra ord.

Tänkte lira H1Z1, The Division, Starcraft 2 osv.

Prisklass: 12-13 k.

Permalänk
Entusiast

Det är verkligen riktigt nära nu (Korten lanseras mellan 31 Maj till 4 Juni) så jag skulle verkligen råda dig att vänta.

Visst, du kan ju köpa allting förutom grafikkortet och köra på integrerad grafik (Fungerar faktiskt hyfsat för lättare spel) och vill du absolut ha ett grafikkort så är ett begagnat för runt 500kr perfekt under tiden i så fall.

Att köpa ett nytt grafikkort nu som du sedan säljer lär du förlora mycket på.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Som Uzanar säger så hade jag väntat. Med det sagt, köp på sin höjd ett GTX 960 om du verkligen måste ha något. Sen är frågan, har du redan kringutrustning så som tangentbord, mus och skärm, eller ska det ingå i dem 12-13 000 kronorna? Vilken formfaktor hade du tänkt dig; vill du ha ett litet Mini-ITX system eller vill du ha ett större Micro-ATX eller ATX system och ha möjligheten att köra SLI/CrossFire i framtiden?

Permalänk
Entusiast

Svårt att rekommendera en dator nu som ska klara av spelen du nämner, speciellt då jag förstått att The Division är ganska så krävande. Känns dumt att rekommendera att köpa ett tyngre kort då priserna fortfarande är ganska så höga samtidigt känns det dumt att rekommendera ett budgetkort då det kommer ge en halvdan spelupplevelse.

Kan du tänka dig att hitta ett beggat 980Ti här på marknaden?

Är det bara själva burken du behöver köpa eller är det kringutrustning också?

Permalänk

Tack för svar!

Hm, kanske ändå får avvakta de nya korten, förstår att allt annat är idiotiskt.

Precis som någon av er påpekade går ju inte mitt resonemang riktigt ihop, då jag vill ha en dator som klarat krävande spel, men inte lägga ut för mycket på ett temporärt kort. Det får bli till att avvakta.

Summan 12-13 k gäller bara själva burken. Hoppas någon kan hjälpa mig sätta samman den när korten kommer.

Tack ni förnuftiga själar. Bara väldigt sugen på att sätta igång!!

Skickades från m.sweclockers.com