Apple uppdaterar Macbook med Intel Skylake och chassi i "rosa guld"

Permalänk

Angående debatten om portar så håller jag med om att det är konstigt och osmidigt med bara en port, men det som jag blir ännu mer fundersam över är varför de inte bara gjorde det till en thunderbolt 3 port? Känns ju som att Apple har varit ivriga att implementera thunderbolt i alla andra macbooks och även mac pro. Det hade ju givit större möjligheter för att använda lite mer avancerade adaptrar och dockor!

Permalänk
Medlem

Extremt sugen på en Macbook faktiskt, är lite i valet och kvalet om man skall köpa en med m3 eller m7 dock. Tänkte ha den hemma/på balkongen/ta med ibland och använda för att koda (i Xcode och Intel XDK) när jag inte orkar sitta vid min stationära, har en 15" Asus som är så klumpig att jag aldrig orkar använda den. m7an verkar riktigt kraftfull faktiskt men är ju lite onödigt dyr om det är kraft som inte utnyttjas.

Ett annat alternativ är att avvakta tills Apple släpper ny Macbook Pro osv men att avvakta är ju aldrig skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Extremt sugen på en Macbook faktiskt, är lite i valet och kvalet om man skall köpa en med m3 eller m7 dock. Tänkte ha den hemma/på balkongen/ta med ibland och använda för att koda (i Xcode och Intel XDK) när jag inte orkar sitta vid min stationära, har en 15" Asus som är så klumpig att jag aldrig orkar använda den. m7an verkar riktigt kraftfull faktiskt men är ju lite onödigt dyr om det är kraft som inte utnyttjas.

Ett annat alternativ är att avvakta tills Apple släpper ny Macbook Pro osv men att avvakta är ju aldrig skoj.

Du kan annars satsa på den lite dyrare modellen med m5 och 512 GB SSD.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Du kan annars satsa på den lite dyrare modellen med m5 och 512 GB SSD.

Behöver inte 512 GB alls faktiskt, på 256 GB har jag gott om utrymme även med dual boot. Så det är egentligen m3 eller m7 som gäller. Vad gäller benchmarks är det ju dock riktigt stor skillnad på m3 och m7 men det känns som detta är en produkt jag kommer vilja uppgradera till den nya modelln redan nästa år, och jag tror knappast de extra pengarna som läggs på m7 är något som kommer höja försäljningspriset om ett år.

Funderar på om jag inte köper en m3 och testar, funkar det uselt med dt jag vill göra kan jag ju helt enkelt utnyttja ångerrätten.

Permalänk
Medlem

Ja ska du ändå byta snart kanske det inte spelar så stor roll. Annars hade jag kört på m7. Försäljningspriset lär dock öka men inte med 2750 kr.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.