Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Är det någon mer än jag som har problem med betalningar på psn?

Fick ett mail från sony inatt om att de inte kunnat ta betalt för min Dark Souls 3-preorder, det här är alltså en autodragning från samma visa/konto som de drog psplusavgiften från förra veckan och jag köpte nåt annat spel med i påsk. Det finns gott om pengar på kontot och kortet är giltigt till 09/16.

Har matat om uppgifterna på kortet i psn åtta gånger nu, varannan gång menar de på att kortnumret inte stämmer och varannan gång godkänner de det för att sedan neka köp för att uppgifterna inte stämmer.

Nån som känner igen det här?

Edit: har nu också testat med kreditkortet (mastercard), samma resultat. Och ja, jag har öppnat korten för internetköp utan digital3dsecuritypowerpuffvaultultrapanamataxevasion i en timme, båda korten, ingetdera går köpet igenom på. Inga meddelanden om störningar i tjänster hos varken nordea eller sony.

Har du testat att betala via paypal? Gjorde själv ett köp från storen med paypal för ett par dagar sedan och hade inga problem då.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Är det någon mer än jag som har problem med betalningar på psn?

Du har med största sannolikhet blivit 48-timmars blockerad. Sonys automatiska system har på senare tid fått för sig att många tvättar pengar.

Enda som fungerar att handla för de kommande 48 timmarna är PSN-vouchers.

https://www.psncodes.se

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Har du testat att betala via paypal? Gjorde själv ett köp från storen med paypal för ett par dagar sedan och hade inga problem då.

Nej, jag har inte använt mig av paypal sedan nittiotalet.

Skrivet av iller:

Du har med största sannolikhet blivit 48-timmars blockerad. Sonys automatiska system har på senare tid fått för sig att många tvättar pengar.

Enda som fungerar att handla för de kommande 48 timmarna är PSN-vouchers.

https://www.psncodes.se

Hade varit nice om de notifierat en om en sådan blockering istället för att växla mellan att neka köp och hänvisa till orsaksalternativ "du har inte tillräckligt med pengar på kontot eller har angett fel uppgifter". På ett kort/konto de hämtar löpande dragningar från varje månad... Suck. Men tack för tipset, får väl ringa deras kundsupport (om de nu har en sådan) imorgon då, jag vill ha ds3 på släppdatum utan att behöva köpa flera presentkort istället för att göra direktköp.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Nej, jag har inte använt mig av paypal sedan nittiotalet.

Hade varit nice om de notifierat en om en sådan blockering istället för att växla mellan att neka köp och hänvisa till orsaksalternativ "du har inte tillräckligt med pengar på kontot eller har angett fel uppgifter". På ett kort/konto de hämtar löpande dragningar från varje månad... Suck. Men tack för tipset, får väl ringa deras kundsupport (om de nu har en sådan) imorgon då, jag vill ha ds3 på släppdatum utan att behöva köpa flera presentkort istället för att göra direktköp.

Jag har råkat ut för det 2 ggr detta året. Supporten kan inte öppna upp. De säger bara vänta 48 timmar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Release:

Är det någon mer än jag som har problem med betalningar på psn?

Fick ett mail från sony inatt om att de inte kunnat ta betalt för min Dark Souls 3-preorder, det här är alltså en autodragning från samma visa/konto som de drog psplusavgiften från förra veckan och jag köpte nåt annat spel med i påsk. Det finns gott om pengar på kontot och kortet är giltigt till 09/16.

Har matat om uppgifterna på kortet i psn åtta gånger nu, varannan gång menar de på att kortnumret inte stämmer och varannan gång godkänner de det för att sedan neka köp för att uppgifterna inte stämmer.

Nån som känner igen det här?

Edit: har nu också testat med kreditkortet (mastercard), samma resultat. Och ja, jag har öppnat korten för internetköp utan digital3dsecuritypowerpuffvaultultrapanamataxevasion i en timme, båda korten, ingetdera går köpet igenom på. Inga meddelanden om störningar i tjänster hos varken nordea eller sony.

Något liknande hände mig efter nyår när mitt PSN+ gick ut och PSN försökte dra pengar för att förlänga prenumerationen. Jag hade inte aktiverat "osäkra internetköp" eller vad fasen Nordea kallar det så transaktionen stoppades. Sen gick det inte att handla alls på PSN längre.

Lite google-fu senare visade det sig att PSN har en säkerhetsfunktion som stoppar användandet av ett kort i 48 timmar om en transaktion stoppas. Så det du måste göra är att inte försöka igen på 48h, sen funkar det igen. Irriterande, jag vet.

Edit: sen på bollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Varenda jäkla gång jag ska köpa något på PSN. Brukar lösa det genom att "Lägga till prngar i plånboken" och sedan köpa spelet för dessa. Kan aldrig göra en betalning direkt, samma för flera jag känner.

Skrivet av Release:

Är det någon mer än jag som har problem med betalningar på psn?

Fick ett mail från sony inatt om att de inte kunnat ta betalt för min Dark Souls 3-preorder, det här är alltså en autodragning från samma visa/konto som de drog psplusavgiften från förra veckan och jag köpte nåt annat spel med i påsk. Det finns gott om pengar på kontot och kortet är giltigt till 09/16.

Har matat om uppgifterna på kortet i psn åtta gånger nu, varannan gång menar de på att kortnumret inte stämmer och varannan gång godkänner de det för att sedan neka köp för att uppgifterna inte stämmer.

Nån som känner igen det här?

Edit: har nu också testat med kreditkortet (mastercard), samma resultat. Och ja, jag har öppnat korten för internetköp utan digital3dsecuritypowerpuffvaultultrapanamataxevasion i en timme, båda korten, ingetdera går köpet igenom på. Inga meddelanden om störningar i tjänster hos varken nordea eller sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Något liknande hände mig efter nyår när mitt PSN+ gick ut och PSN försökte dra pengar för att förlänga prenumerationen. Jag hade inte aktiverat "osäkra internetköp" eller vad fasen Nordea kallar det så transaktionen stoppades. Sen gick det inte att handla alls på PSN längre.

Lite google-fu senare visade det sig att PSN har en säkerhetsfunktion som stoppar användandet av ett kort i 48 timmar om en transaktion stoppas. Så det du måste göra är att inte försöka igen på 48h, sen funkar det igen. Irriterande, jag vet.

Edit: sen på bollen.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Jeddan:

Varenda jäkla gång jag ska köpa något på PSN. Brukar lösa det genom att "Lägga till prngar i plånboken" och sedan köpa spelet för dessa. Kan aldrig göra en betalning direkt, samma för flera jag känner.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har dock inte haft det problemet förut, varken med automatiska återkommande dragningar eller direktköp från playstation store, jag har inte behövt aktivera "osäkra köp" tidigare. Är det här något Nordea börjat med nyligen eller? Senaste köpet gjorde jag 24e mars och autodragningar har de gjort 11e februari och 11e mars.

Edit: ringde Nordea som säger att 1: osäkra köp införde de i oktober 2015, 2: att de inte har någon beloppsgräns, 1-10000000kr, allt spärras och 3: de har inga förfrågningar gjorda mot mitt konto de senaste två veckorna.

Ringde playstation network som säger att det är Nordeas spärr för osäkra köp, att den träder i kraft på köp över 500kr och mitt konto är låst i 48 h sen det senaste försöket (vilket var nånstans kring det 28:e försöket igår).

Jag får väl köpa två jävla presentkort att fylla på wallet med. Eller köpa skiten på steam och köra pc istället. Fast utan polarna.

Edit 2: Två timmar efter att sony kundtjänst säger att mitt konto är spärrat för köp dras månadsavgiften för ps+ från det nyligen tillagda kortet som enligt felmeddelande har "felaktiga uppgifter". Ringer kundtjänst som inte har något bra svar, gräver i lite loggar och sen säger att "nej din 48 timmars ban står inte som suspended längre, den står som pending nu" (22 timmar efter att den skulle ha börjat gälla enligt dem). Så fort jag är klar med DS3 säljer jag konsolhelvetet och håller mig till steam och pc master race för all framtid. Sedan de började sälja dark souls till både playstation och pc på samma datum (istället för ett halvår senare på pc har jag fan ingen motivation till att ha kvar den fula klumpen industrifläkt bredvid teven.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Släpps PsNOW i veckan? Såg någon Sony-post på instagram som antyder att något är i görningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa Ratchet & Clank till PS4:an och såg att det finns både en Engelsk och en Nordic variant. Bådadera verkar ha Engelskt omslag och Svenska som språk (vilket jag iofs eg inte bryr mig om). Nån som vet om det skiljer nåt mer som gör att det är värt 30:- extra för att få Nordic-utgåvan?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Tänkte beställa Ratchet & Clank till PS4:an och såg att det finns både en Engelsk och en Nordic variant. Bådadera verkar ha Engelskt omslag och Svenska som språk (vilket jag iofs eg inte bryr mig om). Nån som vet om det skiljer nåt mer som gör att det är värt 30:- extra för att få Nordic-utgåvan?

Det är väl lite skillnad på undertexterna/språket, men svenska ser ut att finnas med på båda (enligt spelbutiken som du tänkte på?) och annat språk på fodralet.

Annars köper du det online direkt hos PSN för 329 kr om du nu inte bryr dig om att du måste ha fysisk skiva såklart :):
https://store.playstation.com/#!/en-se/games/ratchet-clank/ci...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är väl lite skillnad på undertexterna/språket, men svenska ser ut att finnas med på båda (enligt spelbutiken som du tänkte på?) och annat språk på fodralet.

Annars köper du det online direkt hos PSN för 329 kr om du nu inte bryr dig om att du måste ha fysisk skiva såklart :):
https://store.playstation.com/#!/en-se/games/ratchet-clank/ci...

Japp det var spelbutiken jag tänkte på. Tror nog jag tar det därifrån, för jag har en del points att göra av med (annars lär dom nog brinna inne innan nästa planerade inköp, Zelda till en viss annan konsol, dyker upp

Av nån anledning har jag faktiskt inte handlat ett enda PS4 spel on-line, däremot några på den andra konsolen. Dock gillar jag skivorna, dom gör sig så fint i bokhyllan

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Japp det var spelbutiken jag tänkte på. Tror nog jag tar det därifrån, för jag har en del points att göra av med (annars lär dom nog brinna inne innan nästa planerade inköp, Zelda till en viss annan konsol, dyker upp

Av nån anledning har jag faktiskt inte handlat ett enda PS4 spel on-line, däremot några på den andra konsolen. Dock gillar jag skivorna, dom gör sig så fint i bokhyllan

På så sätt, lika bra att spendera dem före de brinner inne.
Och kör du på Nordic versionen så ärju inte 30 kr extra något att "bråka om" om man vill ha nordiskt fodral

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3202774

Räknas detta som fusk? Kan det väl inte göra om det är godkänt från Sony..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3202774

Räknas detta som fusk? Kan det väl inte göra om det är godkänt från Sony..?

Om det är tillgängligt för alla ser inte jag det som fusk. Men inom E-sport har jag ingen aning om det är fusk eller ej.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Om det är tillgängligt för alla ser inte jag det som fusk. Men inom E-sport har jag ingen aning om det är fusk eller ej.

Läste nånstans att det är tillåtet, men inte aimassist på, vare sig på den eller vanlig HK...

Permalänk
Avstängd

Så vad tycker Sweclockers PS4 spelare om Uncharted 4 som nyligen släpptes?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Så vad tycker Sweclockers PS4 spelare om Uncharted 4 som nyligen släpptes?

Lite för kort och linjärt. Annars ett ok spel.

Ser fram emot filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av PowerNet:

Så vad tycker Sweclockers PS4 spelare om Uncharted 4 som nyligen släpptes?

Galet sugen! Men har inte hunnit spela än. Det blir nog först nästa vecka - vuxenlivet tar tid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Om det är tillgängligt för alla ser inte jag det som fusk. Men inom E-sport har jag ingen aning om det är fusk eller ej.

När det gäller vanliga sådana här spel så är väl "fusken" tillgängliga för alla? Är väl inte ok för det?

Permalänk
Konsolgrävare

Planen är att skaffa PS4K när den kommer och håller på att plocka ihop en lista på Prisjakt på exklusiva spel.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3098072
Något jag missat eller några av dom på listan som inte är värt att köpa?

Tackar! 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Planen är att skaffa PS4K när den kommer och håller på att plocka ihop en lista på Prisjakt på exklusiva spel.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3098072
Något jag missat eller några av dom på listan som inte är värt att köpa?

Tackar! 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt många av spelen är ju inte ens lanserade så återstår ju att se. Men Uncharted 4, Until Dawn och Infamous: Second Son kan jag personligen rekommendera.

Speciellt Uncharted 4, första spelet som tillslut motiverat köpet av min PS4.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Väldigt många av spelen är ju inte ens lanserade så återstår ju att se. Men Uncharted 4, Until Dawn och Infamous: Second Son kan jag personligen rekommendera.

Speciellt Uncharted 4, första spelet som tillslut motiverat köpet av min PS4.

hehe jo sant

Tack för tipsen! Några spel till PS4 som jag har missat på listan? 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

@tyvar1: Jag ska vara lite pessmist och be dig ta bort infamous: first light. Spelade igenom det för någon dag sedan. Otroligt tråkigt spel, det hade sina stunder. Men dem 5 timmarna jag la ner var knappt värt dem 90kr det kostade. Men smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Planen är att skaffa PS4K när den kommer och håller på att plocka ihop en lista på Prisjakt på exklusiva spel.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3098072
Något jag missat eller några av dom på listan som inte är värt att köpa?

Tackar! 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Det var en dyr lista redan över 13 000kr, men ens egen samling är säkert lika dyr om inte till och med mer Men här är några till
Ace Combat 7 sägs även ha stöd för PSVR när det kommer.
No Mans Sky
Bloodborne
Metal Gear Solid 5

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av pepsimaxad:

@tyvar1: Jag ska vara lite pessmist och be dig ta bort infamous: first light. Spelade igenom det för någon dag sedan. Otroligt tråkigt spel, det hade sina stunder. Men dem 5 timmarna jag la ner var knappt värt dem 90kr det kostade. Men smaken är som baken

Tack för varningen!

Skrivet av Mega-Dark:

Det var en dyr lista redan över 13 000kr, men ens egen samling är säkert lika dyr om inte till och med mer Men här är några till
Ace Combat 7 sägs även ha stöd för PSVR när det kommer.
No Mans Sky
Bloodborne
Metal Gear Solid 5

hehe jo är mycket pengar. Men är bara en lista över spel man vill testa. Kommer garanterat inte köpa alla på en gång haha.

Bloodborne är redan på listan och No Mans Sky och Metal Gear Solid 5 går att spela på PC ska kolla in Ace Combat 7!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepsimaxad:

@tyvar1: Jag ska vara lite pessmist och be dig ta bort infamous: first light. Spelade igenom det för någon dag sedan. Otroligt tråkigt spel, det hade sina stunder. Men dem 5 timmarna jag la ner var knappt värt dem 90kr det kostade. Men smaken är som baken

Skrivet av tyvar1:

Tack för varningen!
hehe jo är mycket pengar. Men är bara en lista över spel man vill testa. Kommer garanterat inte köpa alla på en gång haha.

Bloodborne är redan på listan och No Mans Sky och Metal Gear Solid 5 går att spela på PC ska kolla in Ace Combat 7!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe och jag är tvärt om och tyckte spelet var värt sin peng Bra inledning till Second son (man får känna på en av krafterna) och jag gillade storyn om Fetch. Dock var A,B arenorna lite sega.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv

Precis klar med Uncharted 4. Riktigt nice faktiskt och en klar förbättring på typ alla punkter mot tidigare spel i mitt tycke.

Skrivet av frizzy10:

Hehe och jag är tvärt om och tyckte spelet var värt sin peng Bra inledning till Second son (man får känna på en av krafterna) och jag gillade storyn om Fetch. Dock var A,B arenorna lite sega.

Jag gillade också First Light. Ganska kort, de hade gärna fått gjort spelet lite längre. Var också First Light som gjorde att jag chansade med att köpa Second Son. Gillade inte första Infamous så mycket så hade skrivit av hela serien så var rätt oväntat att jag gillade de två senaste spelen så pass mycket som jag gjorde. Ganska lätt att ta platinum i också, om man nu bryr sig om sådant.

I övrigt, av vad som inte listats, är det väl just multiplattformtitlar som finns att välja på. Men har man en PC så går ju de flesta/alla dessa bort förstås.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av frizzy10:

Hehe och jag är tvärt om och tyckte spelet var värt sin peng Bra inledning till Second son (man får känna på en av krafterna) och jag gillade storyn om Fetch. Dock var A,B arenorna lite sega.

Skrivet av anon5930:

Precis klar med Uncharted 4. Riktigt nice faktiskt och en klar förbättring på typ alla punkter mot tidigare spel i mitt tycke.

Jag gillade också First Light. Ganska kort, de hade gärna fått gjort spelet lite längre. Var också First Light som gjorde att jag chansade med att köpa Second Son. Gillade inte första Infamous så mycket så hade skrivit av hela serien så var rätt oväntat att jag gillade de två senaste spelen så pass mycket som jag gjorde. Ganska lätt att ta platinum i också, om man nu bryr sig om sådant.

I övrigt, av vad som inte listats, är det väl just multiplattformtitlar som finns att välja på. Men har man en PC så går ju de flesta/alla dessa bort förstås.

Blir nog att testa det i slutändan

Letar bara efter spel som inte finns på PC

Kommer nog först bli att köpa dessa spel:
Uncharted: The Nathan Drake Collection
Uncharted 4: A Thief's End
Ratchet & Clank
Bloodborne
The Last Of Us

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack för varningen!
hehe jo är mycket pengar. Men är bara en lista över spel man vill testa. Kommer garanterat inte köpa alla på en gång haha.

Bloodborne är redan på listan och No Mans Sky och Metal Gear Solid 5 går att spela på PC ska kolla in Ace Combat 7!

Skickades från m.sweclockers.com

Såg blood borne nu när du sa det, kan dock inte se No man sky men men

Googlade runt lite och hittade dom här två listorna på exklusiva spel som finns och kommer. Fast du har säkert redan set dom
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_%...
http://gematsu.com/exclusives/ps4

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mega-Dark:

Såg blood borne nu när du sa det, kan dock inte se No man sky men men

Googlade runt lite och hittade dom här två listorna på exklusiva spel som finns och kommer. Fast du har säkert redan set dom
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_%...
http://gematsu.com/exclusives/ps4

hehe menade att No Man Sky inte är på listan pga det kommer gå att spela på PC

Tack för listorna btw!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |